قطعات خودرو

گک اسپیس کانسپت، مینی ونی هیدروژنی با ظاهری عجیب و کابینی لوکس

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، این خودرو فرمی آئرودینامیک، شاخصه‌های بصری آینده‌نگرانی، کابینی شبیه سالن استراحت و قوای محرکه هیدروژنی را در خود جای می‌دهد. کار را با ظاهر این خودروی مفهومی شروع می‌کنیم یعنی جایی که گک اسپیس شکل مینی ونی آئرودینامیک را به خود گرفته و رینگ‌های بزرگ و سطوح نرم آن به چشم می‌خورند. نمای جلو کاملاً تحت تسلط جلوپنجره عظیم‌الجثه قرار دارد و گک از آن به عنوان آبشار نورانی نام می‌برد. از دیگر ویژگی‌های بصری این کانسپت می‌توان به چراغ‌های جلوی LED مشابه هیوندای استرالیا و شیشه جلوی خمیده اشاره کرد.

در نمای جانبی یک خط کاراکتر تکی وجود دارد که به سمت دم خودرو کشیده می‌شود و رینگ‌های بزرگ هم می‌توانند گرافیک‌های مختلفی را به نمایش بگذارند. فرم به عقب کشیده شده سقف از معماری سنتی چینی‌ها الهام گرفته و البته باعث ایجاد فضای سر بیشتری برای سرنشینان می‌شود. دم خودرو نیز شکلی هشت‌ضلعی دارد و باعث می‌شود همان طرح نوارهای عمودی نورانی جایگزین شیشه عقب سنتی شوند. در یک سمت اسپیس کانسپت درب مرسوم و یک درب گالوینگ اضافی وجود دارد که موجب دسترسی راحت‌تر به کابین می‌شود. کابین هم فضای نشیمن راحت و آینده‌نگرانه‌ای را به نمایش می‌گذارد چراکه این خودرو از تکنولوژی خودران سطح ۴ سود می‌برد. داشبورد پذیرای سه نمایشگر در یک پانل شده و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان یوغ و عناصر چوبی اشاره کرد.

گک ادعا می‌کند طراحی کابین این کانسپت از روشنفکران چینی‌ای الهام گرفته که معمولاً در کنار رودخانه‌ای می‌نشستند و قبل از برداشتن فنجان چای شناور شعر می‌گفتند. دو صندلی شیک قابل چرخش در کابین نصب شده‌اند و کاناپه L شکل نیز برای ردیف دوم تعبیه شده است. همچنین نشانه‌های معروف استان گوانگژو یعنی کوه بایون و رودخانه مروارید به تصویر کشیده شده‌اند. سرنشینان می‌توانند از حالت‌های مختلفی که جو کابین را تغییر می‌دهد لذت ببرند. در حالت بون فایر سیرکل، صندلی‌ها می‌چرخند، کف خودرو همانند جریان‌های باد روشن می‌شود و میز مرکزی بالا می‌آید. حالت تی تایم لانگ جالب‌تر بوده و یک فضای نشستن اضافی از بخش پشتی پدیدار می‌شود و به سرنشینان اجازه می‌دهد ریلکس کرده و از یک فنجان چای لذت ببرند.

گک اشاره‌ای به جزئیات فنی قوای محرکه هیدروژنی این کانسپت نکرده اما اتوکار می‌گوید چینی‌ها یک پیشرانه درون‌سوز ۱.۵ لیتری با سوخت هیدروژن را به نمایش گذاشته‌اند که در روی کاغذ مشابه پیشرانه آزمایشی تویوتا به نظر می‌رسد. این برند چینی می‌گوید مصرف سوخت قوای محرکه هیدروژنی‌اش به ۰.۸۴ کیلوگرم هیدروژن در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. گک اسپیس کانسپت در رویداد تکنولوژی این برند به نمایش گذاشته شده و البته راهی خط تولید نیز نخواهد شد هرچند برخی از ویژگی‌های طراحی آن در محصولات آتی این خودروساز پدیدار می‌شوند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *