قطعات خودرو

4 آبان 1345 | 26 اکتبر 1966 | رونمایی از نسل اول تویوتا کرولا

نخستین کرولا

بیشتر خودروسازان مدل‌هایی از خودروهایی با موتور 800 تا 1000 سی‌سی را به این نمایشگاه آوردند و با این کار «عصر خودرو برای همه» را اعلام کردند. در میان رونق «خودروی من»، وسایل‌نقلیه کوچک با موتور 660‌ سی‌سی هم دوباره بین مشتریان اقبال یافت.

نسل اول تویوتا کرولا

تویوتا با آگاهی از نیاز انبوه جامعۀ پس از جنگ ژاپن به خودرو در اواخر دهه 1950 و حرکت به سمت توصعه اقتصادی، سراغ تولید پابلیکا و سپس کرولا رفته بود. دولت ژاپن نیز روی «مفهوم خودروی ملی» تأکید داشت. مدیر تولید تویوتا کرولا، تاتسو هاسه‌گاوا بود که در جنگ جهانی دوم طراحی ادوات هوایی را نیز تجربه کرده بود. او برای طراحی کرولا «امتیاز مثبت80» را بین 1 تا 100 در نظر گرفته بود. اولین برداشت از این مفهوم همین می‌شد که نیازی به تلاش برای امتیاز کامل نبود. هدف تویوتا کرولا امتیاز سطح‌بالا در همۀ کارآیی‌ها و در نتیجه برآیند عملکرد تا 90 امتیاز بود. با همین دیدگاه، نتیجه این شد که چنین خودرویی برای استفاده طی سال‌ها مناسب باشد.

مدل‌های جدید خودروهای کوچک مانند هوندا اِن‌360، دایهاتسو فلو، و سوزوکی فرونته، عملکرد قابل‌توجهی از خود نشان دادند. نیسان پرنس رویال به عنوان اولین لیموزین ساخت ژاپن که توسط امپراتور و همسرش استفاده می‌شد هم در این نمایشگاه رونمایی شد و چشم بازدیدکنندگان را به اندازه بدنه و موتور این خودرو خیره کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *