قطعات خودرو

BAW یوانبائو؛ خودروی الکتریکی ۵ هزار دلاری از چین!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، شرکت چینی BAW از خودروی کوچک و الکتریکی یوانبائو برای بازار داخلی این کشور رونمایی کرد. یوانبائو قرار است با محصول محبوب این روزهای بازار یعنی وولینگ هونگ گوانگ مینی الکتریکی و همچنین چری QQ آیس کریم و دانگ فنگ مینی الکتریکی رقابت کند.

طراحی این خودرو کاملاً آشنا به نظر می‌رسد و تلاش‌های زیادی برای کپی کردن از رقبای محبوب داشته است. از جمله ویژگی‌های بصری یوانبائو می‌توان به تناسبات دو جعبه‌ای بدنه، چراغ‌های مربعی، رینگ‌های ۱۳ اینچی و خطوط مشابه بدنه با دیگر رقبا اشاره کرد. رنگ‌های جالبی نیز برای این خودرو ارائه می‌شوند تا خانم‌های جوان که هدف اصلی سازنده هستند به این خودرو جذب شوند. گفته می‌شود واژه یوانبائو در زبان چینی به نوعی از شمش‌های طلا و نقره‌ای اشاره دارد که توسط خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار گرفته و نماد قدرت و ثروت است. یوانبائو طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۳۱۶۲/۱۴۹۸/۱۵۸۵ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به ۲۰۵۰ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو اندکی بزرگ‌تر از رقبای خود بوده اما ارتفاع کمتری دارد.

در داخل کابین شاهد کاکپیت کاملاً دیجیتالی خواهید بود که از دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در یک پانل ایستاده ساده تشکیل شده‌اند. داشبورد مینی مالیستی خودرو هم از ورودی‌های هوای مرتبط به هم، عناصر همرنگ بدنه و فضای ذخیره‌ای بجای جعبه‌داشبورد سود می‌برد. غربیلک فرمان دو پره نیز از دکمه‌های یکپارچه با طراحی بسیار ساده‌ای استفاده می‌کند. تجهیزات این خودرو شامل مواردی همچون دوربین ۳۶۰ درجه، حسگرهای پارک، ترمز ضد قفل و دستیار حرکت در سربالایی بوده و تنها تریم های فول از کیسه‌های هوا استفاده می‌کنند. علیرغم ابعاد کوچک، چهار صندلی در داخل یوانبائو وجود دارد هرچند فضای بخش عقب تنگ به نظر می‌رسد و فضای بار هم تعریفی ندارد.

این خودروی الکتریکی از یک پیشرانه در بخش عقب استفاده می‌کند و قدرت ۲۷ اسب بخاری و گشتاور ۸۵ نیوتون متری دارد. حداکثر سرعت یوانبائو هم به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بسته به نسخه انتخابی، این خودرو ظرفیت باتری ۹.۶ یا ۱۳.۶ کیلووات ساعتی خواهد داشت و شعاع حرکتی آن ۱۲۰ یا ۱۷۰ کیلومتر خواهد بود. قیمت BAW یوانبائو در چین بین ۳۳۹۰۰ تا ۴۹۹۰۰ یوان معادل ۵۰۶۰ تا ۷۴۵۰ دلار است و از این نظر کاملاً مشابه رقبا عمل می‌کند. BAW پس از مدل سه درب اقدام به عرضه نسخه طویل‌تر پنج درب هم خواهد کرد. این شرکت زیر برند بایک بود اما حالا به عنوان برندی مستقل فعالیت می‌کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *