قطعات خودرو

SWM بیگ تایگر: شاسی بلند چینی با رگ و ریشه ایتالیایی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، نسخه بنزینی SWM بیگ تایگر، شاسی بلند مقرون به صرفه ۷ نفره مجهز به جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی در ماه اوت ۲۰۲۲ در چین عرضه شد. حالا SWM قصد دارد نسخه جدیدی از بیگ تایگر را با محدوده پیمایش بیشتر عرضه کند. این مدل به نام بیگ تایگر ED-i قادر به پیمودن مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری در حالت هیبریدی خواهد بود.

 

شاید برخی از شما SWM را به عنوان یک سازنده موتورسیکلت ایتالیایی که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شد بشناسید. در سال ۲۰۱۴ این شرکت توسط شرکت چینی شینری خریداری شد که حوزه تجاری آن شامل خدمات مالی، خدمات مسافرتی، تولیدات صنعتی و غیره بود.

 

سپس شینری تصمیم گرفت یک برند خودرو با نام SWM راه‌اندازی کند. آن‌ها مرکز طراحی SWM را در ایتالیا تأسیس کردند، درحالی که کارخانه تولید خودروها در چونگ کینگ چین قرار داشت. شینری همچنان به تولید موتورسیکلت‌های SWM ادامه می‌دهد.

 

از برند SWM تاکنون دو مدل اس دبلیو ام G01 و اس دبلیو ام G01F به بازار ایران عرضه شده است.

 

 

برند خودرو SWM در سال ۲۰۱۶ با عرضه چندین شاسی بلند و خودروی چندمنظوره مقرون به صرفه برای بازار چین آغاز به کار کرد. اما مشتریان چینی نمی‌خواستند خودروهای آن‌ها صرفاً مقرون به صرفه باشد.

 

بنابراین حتی ریشه‌های ایتالیایی هم نتوانستند به افزایش فروش محصولات SWM کمک کنند. این برند از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ تنها موفق به فروش ۱۷۸۵۲ دستگاه خودرو شد که در مقایسه با حجم بازار خودروی چین واقعاً ناچیز است. اکنون SWM متوجه شده که مشتریان چینی متقاضی خودروهای مدرن و پیشرفته هستند.

 

SWM بیگ تایگر

 

بیگ تایگر بنزینی یک کراس‌اوور اندازه متوسط دیفرانسیل جلو، مجهز به موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۱۶ اسب بخار، جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی و ۷ صندلی است. ابعاد آن ۴.۶/۱.۸/۱.۸ متر و فاصله بین دو محورش ۲.۸ متر است. این مدل با قوس چرخ‌های عریض و چراغ‌های جلوی بزرگ کاملاً خشن به نظر می‌رسد. در کابین از پلاستیک خاکستری ارزان و یک نمایشگر کوچک استفاده شده است.

 

 

بیگ تایگر با قیمت ۸۷۰۰ تا ۱۱۵۰۰ دلار عرضه می‌شود. نسخه بنزینی این مدل در ماه اوت عرضه شد ولی هنوز آمار فروش آن منتشر نشده است.

 

 

 

به تازگی تصاویری از نسخه دارای محدوده پیمایش بیشتر بیگ تایگر به نام ED-i در اینترنت منتشر شده است. طبق تصاویر، طراحی ظاهری آن کمی تغییر کرده و جلوپنجره آن کوچک‌تر شده است. علاوه بر این، لوگوی SWM در قسمت جلوی بیگ تایگر اکنون عملکرد خاص خود را دارد و حرف W آن درپوش درگاه شارژ شده است. این نسخه همچنین از طراحی چرخ متفاوتی بهره می‌برد.

 

 

 

نام ED-i مخفف Electrical Drive-intelligent به معنای پیشرانه برقی هوشمند است. این مدل به طور مشترک توسط SWM و شرکت تامین‌کننده قطعات FinDreams متعلق به BYD توسعه داده شده است. هنوز مشخصات باتری آن را نمی‌دانیم، اما به احتمال زیاد از باتری بلید BYD بهره می‌برد. تنها چیزی که در حال حاضر می‌دانیم این است که محدوده پیمایش ترکیبی نسخه ED-i به ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

 

SWM بیگ تایگر

 

کابین بیگ تایگر ED-i شبیه نسخه بنزینی به نظر می‌رسد. اما نمایشگر اصلی آن بزرگ‌تر شده و در کنسول مرکزی شاهد یک انتخابگر دنده چرخشی هستیم. SWM پلاستیک خاکستری ارزان را با پلاستیک سفید و آبی جایگزین کرده است. آن‌ها همچنین تریم برنزی را در کابین این نسخه اضافه کرده‌اند تا جذاب‌تر و گران‌تر به نظر برسد.

 

هنوز قیمت این مدل به صورت رسمی اعلام نشده است، اما رسانه‌های چینی تخمین می‌زنند که بیگ تایگر ED-i با قیمتی در حدود ۱۴۵۵۰ دلار عرضه خواهد شد. این مدل با توجه به ابعاد و محدوده پیمایش قابل توجه خودش احتمالاً بتواند مشتریان زیادی را جذب کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *