قطعات خودرو

کراس‌اوور سیتروئن C3 ایرکراس وارد بازار شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، در حال حاضر دو شاسی بلند مختلف با نام سیتروئن C3 ایرکراس در بازار وجود دارد: در اروپا یک مدل کامپکت کوچک ساخته‌شده روی پلتفرم قدیمی PF1 به فروش می‌رسد و در بهار گذشته یک کراس‌اوور سه‌ردیفه روی پلتفرم CMP عرضه شد. مدل دوم در برزیل و هند تولید می‌شود، در حالی که مدل پنج-در از سال ۲۰۱۷ تاکنون در اسپانیا ساخته می‌شود. به تازگی قیمت C3 ایرکراس جدید در هند اعلام و ثبت سفارشات آن آغاز شده است.

 

سیتروئن C3 ایرکراس جدید روی پلتفرم C3 هاچ‌بک ساخته شده است. چراغ‌های جلو، کاپوت و دستگیره‌های درب آن‌ها یکسان است و بخش جلویی کابین دو مدل به شیوه‌ای مشابه طراحی شده است.

 

طول نسخه هندی ۴.۳۲ متر و فاصله محوری آن ۲.۶۷ متر است. گنجایش صندوق عقب نسخه پنج‌نفره ۴۴۴ لیتر و نسخه هفت‌نفره فقط ۴۴ لیتر است، اما با جمع کردن ردیف سوم صندلی‌ها به ۵۱۱ لیتر می‌رسد.

 

این کراس‌اوور با موتور ۱.۲ لیتری توربو با توان ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر و جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی و دیفرانسیل جلو در هند عرضه می‌شود.

 

هر سه نسخه از این مدل دارای چرخ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های هالوژنی، پنل ابزار دیجیتال، تهویه مطبوع، دو کیسه هوا، کنترل پایداری الکترونیکی و سنسورهای پارک عقب هستند.

 

 

سیتروئن C3 ایرکراس

 

در نسخه پایه به جای سیستم چندرسانه‌ای یک قفسه قرار گرفته و حتی رادیو هم ندارد. نسخه میان‌رده پلاس به امکاناتی مانند باربند، چراغ‌های روز LED و سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی مجهز است. نسخه بالارده مکس علاوه بر این‌ها از چراغ‌های مه‌شکن و دوربین دید عقب بهره می‌برد.

 

قیمت نسخه پایه سیتروئن C3 ایرکراس ۹۹۹۰۰۰ روپیه است. قیمت سایر نسخه‌ها بعدا اعلام می‌شود و تحویل آن به مشتریان از اواسط ماه اکتبر آغاز خواهد شد. برای مقایسه، مقرون به صرفه‌ترین هیوندای کرتا (با موتور ۱.۵ لیتری ۱۱۵ اسب بخار و جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی) در هند ۱۰۸۷۰۰۰ روپیه قیمت دارد؛ اما نسخه پایه آن به چهار کیسه هوا و سیستم ورود بدون کلید مجهز است؛ درحالی که نسخه‌های گران‌تر کرتا دارای چراغ‌های جلوی LED، سانروف، کنترل تهویه و کروز کنترل هستند.

 

سیتروئن C3 ایرکراس پس از هند احتمالا با پیشرانه‌ها و امکانات متفاوتی در برزیل عرضه خواهد شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *