قطعات خودرو

لکسوس TX 2024 رقیبی سرسخت برای خودروهای شاسی‌بلند لوکس+عکس

اختصاصی قطعات خودرو

 

لکسوس TX جدید با قیمتی به‌صرفه، رقیب سرسختی برای خودرو‌های شاسی‌بلند لوکس سه ردیفه خواهد بود. خودروی لوکس شاسی بلند جدید لکسوس با قیمتی مناسب روانه این بخش از بازار می‌شود و بزودی فروش خود را آغاز خواهد کرد.

 

به گزارش قطعات خودرو، لکسوس TXاولین شاسی‌بلند سه ردیفه واقعی این برند، به زودی با بدنه جعبه‌ای‌شکل بر روی شاسی خودرویی وارد بازار می‌شود. این خودرو، فضای داخلی بسیار جادارتری نسبت به نسخه کشیده و نیمه‌کاره RX دو ردیفه نسل قبلی لکسوس دارد و همچنین برای خانواده‌ها بسیار مناسب‌تر از شاسی‌بلند‌های GX و LX لکسوس (با بدنه روی شاسی که برای آفرود طراحی شده‌اند) است.

بر اساس این گزارش، شاسی‌بلند‌های قبلی لکسوس با وجود اینکه سه ردیف صندلی داشتند، اما برای خریداران متفاوتی از شاسی‌بلند‌های شهری مانند: Acura MDX، Audi Q7، Infiniti QX60، Volvo XC90 و غیره طراحی شده بودند. با نزدیک شدن به زمان عرضهTX، سرانجام می‌دانیم که قیمت آن چقدر خواهد بود.

 

لکسوس TX 2024 با قیمتی عالی عرضه خواهد شد  

لکسوس TX در سه نسخه اصلیTX350، TX500h و TX TX550h+  مختلف عرضه خواهد شد. نسخه پایه TX350مجهز به یک موتور چهار سیلندر ۲. ۴ لیتری توربوشارژ با ۲۷۵ اسب بخار قدرت است. نسخه TX500h F Sport Performance از یک موتور هیبریدی ۲. ۴ لیتری استفاده می‌کند که ۳۶۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در نهایت، نسخه پلاگین هیبریدی TX TX550h+نیز وجود دارد که با ترکیب چندین موتور الکتریکی با یک موتور V۶ ۳. ۵ لیتری، ۴۰۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

مدل TX350 در سه سطح تیپ پایه، پریمیوم و لوکس موجود است و هر کدام با دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل (با پرداخت هزینه اضافی ۱۶۰۰ دلاری) قابل سفارش و عرضه هستند و TX500h نیز فقط با دو دیفرانسیل در سطوح تیپ پریمیوم و لوکس آماده فروش است. البته جزئیات مدل TX550h+به زودی اعلام خواهد شد.

 

قیمت و ویژگی‌های لکسوس TX350

لکسوس: TX350 ارزان‌ترین TX350با دیفرانسیل جلو و بدون هیچ آپشنی، با احتساب هزینه حمل و نقل ۱۳۵۰ دلاری لکسوس، با قیمت ۵۵۰۵۰ دلار عرضه می‌شود.

کابین لکسوس TX با چرم مصنوعی NuLuxe لکسوس (متریالی مخصوص لکسوس که بدون آسیب رساندن به محیط زیست، در کابین محصولات این کمپانی استفاده می‌شود) تزئین شده است و دارای صندلی‌های هفت نفره به صورت استاندارد با تنظیم برقی هشت جهته و گرمکن برای صندلی‌های جلو است. دسترسی بدون کلید، درب صندوق عقب برقی با سنسور بدون دخالت دست، سایبان‌های دستی پنجره‌های جانبی عقب، شارژر بی‌سیم تلفن، صفحه نمایش لمسی ۱۴ اینچی، سیستم‌های نرم‌افزاری اپل کارپلی (Apple CarPlay) و اندروید اتو(Android Auto)، برف پاک کن‌های حساس به باران و سیستم ایمنی فعال لکسوس + ۳. ۰ ،سیستم کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نظارت بر نقاط کور و نور بالا اتوماتیک، از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو هستند.

لکسوس TX350 پریمیوم: علاوه بر دسترسی به چندین بسته گزینه‌ای سطح بالا، تیپ پریمیوم به‌صورت استاندارد دارای امکاناتی چون: چرخ‌های ۲۰ اینچی منحصربه‌فرد، سقف پانوراما، صندلی‌های ردیف سوم برقی تاشو و قابل تنظیم، تهویه و حافظه صندلی‌های جلو است. قیمت این تیپ ۵۸۴۵۰ دلار و هزینه سیستم چهار چرخ محرک (دو دیفرانسیل) نیز همچنان ۱۶۰۰ دلار است.

لکسوس TX350لوکس: بزرگترین تغییر در مدل لوکس نسبت به مدل TX350 پریمیوم، چرم است که جایگزین چرم مصنوعی در مدل‌های ۳۵۰ پایین‌تر می‌شود.

محتوای استاندارد اضافی این تیپ، شامل: «نورپردازی محیطی تِماتیک»(زمینه محور)، تنظیم برقی ۱۰ جهته برای صندلی‌های جلو، گرم کن صندلی‌های عقب بیرونی گرم، فرمان گرم‌کن‌دار و چراغ‌های جلو است. اگر خواهان صندلی‌های شش نفره با صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم هستید، باید به این مدل لوکس ارتقا دهید. قیمت پایه ۶۰۹۵۰ دلار به اضافه ۱۶۰۰ دلار برای سیستم چهار چرخ محرک است.


قیمت و امکانات لکسوس TX500h

لکسوس TX500h پریمیوم: این تیپ لکسوس TXبه‌صورت استاندارد با سیستم دو دیفرانسیل و صندلی‌های شش نفره عرضه می‌شود که احتمالاً به خاطر فضای داخلی پرانرژی‌تر آن نسبت به سایر مدل‌های TX می‌باشد. اگرچه لکسوس  TX500hپریمیوم از چرم مصنوعی NuLuxe نیز استفاده می‌کند.(در واقع مدل h۵۰۰ تنها با ظرفیت شش نفر عرضه می‌شود.)

لکسوس یک سری از ویژگی‌های مدل F Sport را به این خودرو اضافه کرده است؛ از پدال‌های اسپرت گرفته تا فرمان اسپرت و رینگ‌های ۲۲ اینچی خاکستری تیره. این خودرو همچنین، همانند مدل TX350 Luxuryبه صندلی‌های ردیف دوم گرم و تهویه‌دار مجهز است و قیمت آن از ۶۹۳۵۰ دلار شروع می‌شود.

لکسوس TX500h لوکس: لکسوس TX500h لوکس با امکانات و ویژگی‌های رفاهی متنوعی روانه بازار خودرو شده است. این خودرو با داشتن چرم واقعیNuLuxe، با امکاناتی نظیر: فرمان گرمکن دار، سیستم صوتی «مارک لوینسون»(Mark Levinson) با ۲۱ بلندگو، سقف پانوراما و رینگ‌های ۲۲ اینچی منحصر به فرد عرضه می‌شود. قیمت این خودرو ۷۲۶۵۰ دلار است.

لکسوس TX500h با بسته‌های اختیاری مختلفی عرضه می‌شود؛ ازجمله: بسته فناوری (صفحه نمایش کیلومتر شمار ۱۲. ۳ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، پارک خودکار، آینه عقب دیجیتال و نمایشگر هدآپ، بسته به تیپ خودرو) با قیمت بین ۱۰۵۰ تا ۲۳۸۰ دلار؛
بسته راحتی (کلید دیجیتال، هشدار ترافیک روبرو، کمک در ترافیک سنگین) با قیمت ۸۹۵ دلار و بسته منطقه سرد (یخ زدگی برف پاک کن، چرخ گرم کن در مدل‌هایی که مجهز نیستند) با قیمت ۲۵۰ دلار.

لکسوس TX از نظر قیمت در مقایسه میان رقبای خود(آکورا‌ام دی ایکس، اینفینیتی کیوایکس۶۰ و آئودی کیو۷) در جایگاه مناسبی قرار دارد. قیمت آکورا MDX از ۵۱۰۴۵ دلار، اینفینیتی QX۶۰ از ۵۰۸۴۵ دلار و آئودی Q۷ از ۶۰۶۹۵ دلار شروع می‌شود که این امر لکسوس TX را به عنوان گزینه‌ای جذاب برای خریداران در میان رقبا قرار می‌دهد.

در نتیجه لکسوس TX350یک کراس‌اور لوکس جدید با قیمت مناسب است که امکانات و ویژگی‌های خوبی را ارائه می‌دهد. این خودرو برای خانواده‌های پرجمعیت و افرادی که به دنبال یک خودروی لوکس و راحت هستند، گزینه مناسبی است.

لازم به ذکر است سیستم(all-wheel-drive) AWD که دارای دو دیفرانسیل است و یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب خودرو قرار دارد، به طور مداوم نیروی موتور را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. این سیستم با استفاده از سنسور‌های تعبیه شده در خودرو، نیروی متناسبی را به هر چرخ اعمال می‌کند تا از سر خوردن خودرو در پیچ‌ها و جاده‌های لغزنده و خارج شدن آن از مسیر جلوگیری کند.

ترجمه و تنظیم اختصاصی:قطعات خودرو

منبع: موتور ترند

https://www.motortrend.com/news/2024-lexus-tx-price-msrp/

آلبوم تصاویر لکسوس TX 2024

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *