قطعات خودرو

تاکسی‌های خودران در کالیفرنیا به حرکت درآمدند

شرکت کروز تولیدکننده خودروهای خودران تاکسی از فوریه به آرامی به مردم اجازه داد تا در یکی از تاکسی‌های بدون راننده خود در خیابان‌های سانفرانسیسکو سوار شوند، اما تاکنون این شرکت قادر به دریافت کرایه نبود.

 

 

این استارتاپ فناوری خودران که سهامدار اصلی آن جنرال موتورز است، هفته گذشته توسط کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا مجوز دریافت کرایه برای سواری خود را دریافت کرد. هر کسی که می خواهد سوار یکی از تاکسی های بدون راننده کروز شود، هنوز باید در وب سایت شرکت ثبت نام کند و منتظر دعوت نامه باشد.

 

 

تجاری‌سازی خدمات، نقطه عطفی برای شرکتی است که در سال 2013 تأسیس شد. با این حال، رسیدن به نقطه‌ای که ناوگان بزرگی از تاکسی‌های خودران کروز در اطراف سانفرانسیسکو تردد کنند، مدتی طول می‌کشد.

 

 

کروز در حال حاضر مجوز استفاده از 52 رباتاکسی را در شهر دارد، اما فقط بین ساعت 10 شب تا 6 صبح که خیابان ها عمدتا خالی هستند. سرعت خودروها به 50 کیلومتر در ساعت محدود شده است و تنها بخش‌های خاصی از شهر را پوشش می‌دهند و از مناطق شلوغ مانند مراکز تجاری عبور نمی‌کنند، اگرچه انتظار می‌رود که ظرف چند ماه به همه نقاط شهر خدمات این دست از تاکسی‌ها گسترش یابد.

 

 

وسایل نقلیه کروز در سطح 4 SAE توانایی خودرانی رتبه بندی می شوند، زیرا مناطقی که می توانند در آن فعالیت کنند محدود هستند. هدف نهایی سطح 5 است، جایی که یک ماشین بدون راننده می تواند در همان سطح یک راننده انسانی کار کند. در حالی که با سطح 5 ممکن است یک دهه یا بیشتر فاصله داشته باشد، شرکت ها در حال حاضر خدمات تجاری شامل اتومبیل های سطح 4 را ارائه می دهند. سرویس آلفابت وایمو طی سه سال گذشته در بخش‌هایی از فینیکس آریزونا راه‌اندازی شده است و بایدو چین سال گذشته سرویس آپولو خود را در پکن راه‌اندازی کرد.

 

 

تاکسی های خودران کروز بر پایه شورولت بولت EV ساخته شده اند. در نهایت، کروز به استفاده از وسیله نقلیه خود به نام Origin که طراحی آن برای اولین بار در اوایل سال 2020 نمایش داده شد، تغییر خواهد کرد. کروز علاوه بر حمل و نقل مسافران، به دنبال تحویل کالا نیز هست. این شرکت از نزدیک با غول خرده‌فروشی والمارت، یکی از سرمایه‌گذارانش، برای آزمایش روی یک سرویس تحویل کالا، کار می‌کند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *