قطعات خودرو

فولکس‌واگن در فکر استفاده از سیستم خودران

امروزه نرم افزار خودرو از همیشه مهم‌تر است و ما فقط در خصوص کدهایی صحبت نمی‌کنیم که بی سر و صدا کار می‌کنند. تولیدکنندگان خودرو نیاز به محدود نحوه تعامل مشتریان با وسایل نقلیه خود را تنها راه‌حل می‌دانند. همین نقطه نظر باعث شده تا فولکس‌واگن پلت‌فرم خود را محصولی برای آینده بداند.

تسلا به نوعی پیشگام استفاده از نمایشگر بزرگ اطلاعات و سرگرمی و نرم افزار استفاده شده در خودرو بود اما جالب است بدانید ایلان ماسک می‌گوید که به اندازه کافی خوب نیست. با این وجود، برندهایی مانند فولکس‌واگن با توجه به فناوری کمک راننده شروع بزرگی دارند. در نوع خود، فولکس واگن می‌خواهد از چنین امکاناتی درآمد کسب کرده زیرا نرم افزار جدید برای کل خانواده این شرکت خواهد بود.

فولکس‌واگن برای توسعه نرم افزارهای مرتبط با اتومبیل، بخش جدیدی راه اندازی کرده و نام آن  Cariad گذاشته است، درک هیلگنبرگ مدیرعامل Cariad در گفتگو با بلومبرگ می‌گوید: یک مدل کسب و کار جدید در حال حاضر وجود دارد، یک مدل اشتراکی یا عملکرد بر حسب تقاضا بدین معنا که اگر نیاز است که مسافت پیش‌رو را از سیستم خودران بهره برد، ما آن را پشتیبانی کنیم.

درک هیلگنبرگ ادامه داد: شما باید مطمئن باشید که آنچه ما آن را پلت‌فرم خدمات دیجیتال می‌نامیم که قابلیت استفاده از سیستم‌هایی مانند گوگل، اپل و آمازون را فراهم کند تا جایی که بتوانید از حساب‌ها کاربری خود بهره برده و سرگرم شوید یا بتوانید با محصولاتی که مرتبط با کار شماست کار کنید، یک کنفرانس ویدیویی انجام دهید با خود را برای جلسه بعدی از هر نظر آماده کنید. این محصولی است که قصد فروش آن را داریم.

درک امیدوار است با ترکیب این ویژگی‌ها، مشتریان فولکس‌واگن بتوانند بخشی از زمان از دست رفته در رانندگی فعال را دوباره به دست بیاورند. البته، این همان وعده‌ای است که تسلا سال‌ها داده است و هنوز به طور کامل نتوانسته برای مشتریان خود فراهم کند. حتی امروزه نیز با برخی از فناور‌ی‌های خودران خود درگیر بوده و با مشکلات آن دست و پنجه نرم میکند.

همچنین این نگرانی وجود دارد که بسیاری نمی‌خواهند خودرویی بخرند که آن‌ها را ملزم به ثبت نام خدمات اشتراک در هریک از حساب‌های کاربری کند. در ماه آوریل یک نظرسنجی از سوی COX Automotive نشان داد که سه چهارم مصرف کنندگان نمی‌خواهند برای یک سرویس اشتراک ماهانه یا سالانه هزینه کنند.

باید دید آینده به کدام سمت و سو خواهد رفت! شما نیز در این خصوص نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *