قطعات خودرو

چالش تعميرکاران خودرو با بيداد قطعات بی کيفيت و تقلبی

علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیر کاران خودرو تهران و داوطلب عضویت در هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران در بيان مشکلات اين صنف گفت: قطعات بي کيفيت و تقلبي در بازار بيداد مي کند. جوانان براي فعاليت در اين حرفه اشتياقي ندارند؛ بنابراين نيروي کار در اين شغل کم شده است.

عليرضا نيک آئين، رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران در گفت وگو با قطعات خودرو با اشاره به مطلب فوق افزود: در حال حاضر بزرگترين مشکل ما وجود قطعات، روغن و فيلتر بي‎کيفيت در بازار است. کالاي تقلبي بيداد مي کند و تعميرکاران را به چالش مي کشاند. گارانتي قطعات هم خود قانون بي قانوني است و در عمل معنا و مفهومي ندارد.

وي ادامه داد: يک ديگر از مشکلات اين صنف، نيروي کار جوان است که متاسفانه بسيار کم شده است. از آنجا که شغل سختي است و جوانان به شغل هاي راحت تر گرايش بيشتري دارند ديگر کسي به سمت و سوي اين حرفه نمي آيد و مراجعه کننده اي براي آموزش نيست.

نيک‎آئين تصريح کرد: درخواست ما از مسئولان آموزش و پرورش و آموزش عالي اين است که فکري براي اين مشکل بينديشند. بايد آموزش نيرو در سطح هنرستان ها و دانشگاه ها افزايش يابد. ما آمادگي خود را براي کمک در تحقق اين امر، ريشه يابی مشکل و جذاب سازي اين شغل براي جوانان اعلام مي کنيم. ضمن اينکه مجوز آموزش از سازمان فنی و حرفه ای کشور هم داريم؛ ولي متاسفانه استقبال و اشتياقی در جوانان نمي بينيم.

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران در پايان تاکيد کرد: هر چند اين مشکل مربوط به بخش آموزشي کشور است اميدواريم با برنامه ريزی صحيح متوليان آموزش اين مشکل مرتفع شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *