قطعات خودرو

معرفی سدان ​​چانگان لامور (Lamore)

چانگان لامور

معرفی سدان ​​چانگان لامور (Lamore)

محصول جدید چانگان که به تازگی وارد بازار چین شده، برای رقابت با محصول یک شرکت چینی دیگر یعنی چری تولید شده است . چانگان لامور و چری آریزو 8 تا حدود بسیار زیادی شبیه یکدیگر هستند . لامور یک سدان به نسبت بزرگ و جادار و در عین حال ارزان قیمت است که بین کلاس های C و D امروزی قرار می گیرد.

چانگان لامور تمام ویژگی‌های خارجی خانواده یونی (Uni) را دارد و شبیه به لیفت‌بک یونی وی (Uni-V) است. هر دو مدل دارای جلو پنجره بدون قاب هستند که چراغ‌های جلو بالای آن واقع شده است. دستگیره‌های درب در نمای جانبی بصورت جمع شونده طراحی شده است. چرخ‌ها 18 اینچی هستند و نسخه های گران قیمت لامور دارای بادشکن روی بدنه و درب صندوق خواهد بود.

حتما بخوانید : تولید ۱۲۲ هزار خودرو در آبان

 

لامور

اندازه‌ها به این شرح است: طول: 4770 میلی متر، یعنی 140 میلی متر بلندتر از کرولا (Corolla) است, اما 115 میلی متر کوتاه‌تر از کمری (Camry) می‌باشد. اگرچه اندازه فاصله محوری سدان جدید چینی فقط 50 میلی متر از کمری کمتر است یعنی فاصله‌ی محورها 2765 میلی متر است. عرض: 1840 میلی متر و ارتفاع: 1440 میلی متر، که تفاوت آن با مدل ژاپنی بسیار ناچیز است.

در طراحی کابین نیز از معماری مدل های یونی استفاده شده است. اول از همه، فرمان بیضی شکل و صفحه نمایش سیستم های مجازی است که در بالای آن بخش‌های جانبی اضافی قرار دارد. اما نمایش سیستم رسانه‌ای در لامور رویکردی پرتره گونه دارد.

شما می توانید سیستم چند رسانه ای را با صدا و حرکات خود کنترل کنید، و همچنین عملکردی برای ردیابی توجه راننده وجود دارد، اگر حواس او از رانندگی ماشین پرت شود، وسایل الکترونیکی شروع به صدا درآوردن می‌کنند و زنگ هشدار به صدا در می‌آید. تجهیزات دیگر شامل کنترل آب و هوای داخل ماشین، صندلی های برقی جلو، سقف پانوراما و دوربین های دید دایره‌ای است. اما از امکانات اضافی برای مسافران ردیف عقب فقط میتوان دریچه‌ی تهویه هوا در میان خودرو را نام برد.

حتما بخوانید : قرارداد قطعه‌سازان اصلاح نشود، محکوم به فناییم

 

زیر کاپوت یک موتور توربو چهار 1500cc از خانواده بلوکور (Blue Core)  با تزریق مستقیم قرار دارد. این موتور 170 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و 260 نیوتن متر گشتاور دارد که با یک جعبه دنده‌ی خودکار هفت سرعته با دو کلاچ جفت شده و دیفرانسیل جلو عرضه می گردد. در آینده انتظار می رود مدل 2000cc قدرتمندتر نیز ارائه شود، اما خبری از نوع هیبریدی منتشر نشده است.

فروش سدان‌های چانگان لامور در بازار چین از نیمه اول سال 2023 آغاز می شود، محدوده قیمت تقریبی همانند چری آریزو8 از 15 تا 19 هزار دلار است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *