قطعات خودرو

نقاط قوت و ضعف کامیونت فورس از زبان یک راننده

کامیونت فورس
کامیونت فورس

یکی از مخاطبان ما با نام وحید که راننده خودرو سنگین است در یادداشتی برای پایگاه خبری «قطعات خودرو»  در خصوص کامیونت فورس بهمن دیزل نوشته است:

 

کامیونت فورس را 20 هزار کیلومتری است که رانده‌ام و علاقه‌مندم تجربیات خود را در خصوص این خودرو در اختیار شما قرار دهم. از نقاط قوت این کامیونت می‌توان به شتاب و سرعت‌گیری با بار 4 تن بسیار عالی است و من حتی 5 تن بار هم زده‌ام و اگر گاز بدید سرعت تا 120 کیلومتر نیز می‌رسد. مصرف سوخت کامیونت فورس حداکثر در هر صد کیلومتر 17 لیتر است.

 

کروز کنترل این کامیونت بسیار خوب عمل می‌کند و سرعت این خودروی تجاری در سرازیری یا سربالایی روی کیلومتر تعیین شده ثابت است. از دیگر مزایایی که به چشم من آمد این است که تا 50 هزار کلیومتر تمامی سرویس‌ها از لوازم مصرفی تا اجرت به عهده بهمن دیزل و رایگان است.

 

از نظر ایمنی ترمز کامیونت فورس بهمن دیزل حرف ندارد و کلاچش نیز بسیار نرم است، جعبه دنده خوبی دارد و تنها نقطه ضعف آن ضریب دنده 3 و 4 است که دنده 4 نسبت به دنده 3 بیشتر از حالت عادی سبک است و زور لازم را ندارد.

 

بیشتر بخوانید: کامیونت فورس بهمن دیزل؛ معرفی و بررسی مشخصات فنی

 

از دیگر نقاط ضعفی که من تجربه کردم ارتفاع چادر مسقفی هست که خود بهمن دیزل ارائه کرده که حداکثر 245 سانتی‌متر است و از نظر من این ارتفاع کم است اما از لحاظ طول و عرض فضای کافی دارد.

 

یکی دیگر از نقاط قوت این کامیونت کولر و بخاری آن است که با توجه به شرایط آب و هوایی ایران بسیار عملکرد مناسبی دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *