قطعات خودرو

گرانی مواد اولیه عامل اصلی افزایش قیمت کالاهای جانبی خودرو

خانوارها تودوزی اتومبیل خود را در اولویت بعدی قرار داده‌اند و برای تعمیرات فنی خودرو وقت و هزینه بیشتر صرف می‌کنند. گران شدن مواد اولیه باعث افزایش قیمت تودوزی و لوازم جانبی خودرو شده است. دولت برای بهبود اقتصاد کشور به یک برنامه کلان نیاز دارد، که یکی از آنها بهبود بازار است.

سهراب برجی، رئیس اتحادیه تشک‌دوزان و صندلی‌سازان خودروی تهران وضعیت کسب وکار این صنف را در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ این چنین تشریح کرد: کسب و کار ما که اصلا رضایت‌بخش نیست. بحران اقتصادی حاکم بر جامعه باعث شده که رکود در بازار ایجاد شود. قدرت خرید مردم کاهش یافته و خانوارها ترجیح می‌دهند که ضروریات زندگی را تامین کنند. در مورد تعمیر و نگهداری اتومبیل هم اکثرا برای تعمیرات فنی اتومبیل هزینه می‌کنند. تودوزی اتومبیل جزء اولویت غیرضروری است و تا وقتی که کاملا از بین نرفته برای تعمیرصندلی یا تعویض روکش اقدام نمی‌کنند.

وی افزود: تورم و گرانی یکی دیگر از مواردی است که باعث افت فروش شده است. با وجود این که کالاهایی که ما عرضه می‌کنیم تولید داخل هستند ولی گران شدن مواد اولیه باعث افزایش قیمت تودوزی و کالاهای جانبی خودرو شده است.

وی سپس به بیان چالش‌هایی که صنف متبوع خود با آنها روبه‌رو است پرداخت: یکی از مشکلات صنف ما عدم واردات خودروهای جدید و حتی توزیع کمتر خودروهای داخلی است. وقتی کسی خودروی جدید تهیه می‌کند، احتیاج به روکش صندلی، کفپوش و دیگر لوازم جانبی دارد که عرضه این کالا وظیفه واحدهای صنفی اتحادیه ما است.

برجی گفت: برای برون رفت از این بحران نیاز است که دولت مردان از اصناف بیشتر حمایت کنند. اقتصاد سالم در هر کشور به فعالیت بنگاه‌های کوچک تجاری و اصناف آن کشور بستگی دارد. اگر قیمت‌ها تعدیل شود. نرخ ارز ثابت بماند و این قدر نوسان نداشته باشد می‌توان امید داشت که شرایط تا حدودی بهتر شود. به هر حال دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور به یک برنامه کلان نیاز دارد، که یک شاخه از آن بهبود وضعیت بازار است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *