قطعات خودرو

اکسپو ۲۰۲۰| روبات پاندا در غرفه چین میزبانی می‌کند

روبات پاندا در اکسپو ۲۰۲۰

«نوری از چین» عنوان پاویون چین در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی است. بنایی سنتی که با آجرکاری‌های ظریف، براکت‌‌ها‌، پنجره‌‌های مشبک و دیگر عناصر معماری سنتی چینی همچون یک فانوس مجلل طراحی و اجرا شده است. آنها از فانوس‌‌های سنتی با استفاده از معماری مدرن الگو گرفته‌اند.

یکی از بزرگترین سازه‌‌های سایت اکسپو۲۰۲۰‌، بنای چین است که بیش از ۲۳ متر ارتفاع دارد و ۴۶۳۶ متر مربع را پوشش می‌دهد. این غرفه که بر اساس یک فانوس سنتی ساخته شده و با استفاده از پنل‌‌های لامپ ال یی دی و فن آوری‌‌های مدرن آکوستیک فوتوالکتریک ساخته شده و می‌خواهد نمادی از همبستگی و امید باشد.

اکسپو ۲۰۲۰| چین منتظر دو میلیون بازدید‌کننده است

یویو پیام عشق به جهان صادر می‌کند

چینی‌ها اما در ارایه‌ی آخرین دستاوردشان برای اکسپو ۲۰۲۰ برعلم‌، فناوری و توسعه پایدار تاکید دارند و با الهام از پانداهای غول پیکر که در چین به عنوان گنجینه ملی محسوب می‌شوند، روباتی را طراحی کرده‌اند تا سفیر دوستی و صلح‌شان در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی باشد.

این روبات با یک‌متر و سی سانتیمتر قد و ۶۳ کیلو وزن، نامش یویو (You You) است. اولین حضور یویو در کنفرانس جهانی ربات ۲۰۲۱ در پکن در روز جمعه پیش از آغاز اکسپو ۲۰۲۰ بود.

«یو بی تچ»  توسعه‌دهنده ربات گفته است، این ربات نشان می‌دهد که چگونه فرهنگ سنتی چین در عصر اطلاعات جدید ظهور کرده است. یویو سفیر صلح و دوستی است و به‌عنوان راهنمای غرفه چین خدمت خواهید کرد.

«یویو» قرار است تکنیک‌‌های کشاورزی و شیوه‌‌های سازگار با محیط زیست ارائه ‌دهد‌؛ در این بخش از غرفه، کشاورزی هوشمند، محصولات و راه حل‌‌های سازگار با محیط زیست ارایه می‌شود که با توسعه سبز که گفته می‌شود جمهوری چین از مدت‌‌ها پیش حامی آن بوده، مطابقت دارد.

این ربات می‌تواند بازدیدکنندگان را راهنمایی کند‌، برقصد‌، بدود‌، نقاشی بکشد، کونگ فو چینی و تای چی را هم اجرا کند.

ربات پاندا یک نسخه سفارشی از واکر ایکس  Walker X است‌؛ اولین ربات انسان‌نمای در مقیاس بزرگ چین، که اوایل تابستان ۲۰۲۱  در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی در شانگهای رونمایی شد.

برای خواندن مطالب بیشتر درباره اکسپوی دوبی «المپیک فرهنگ ملل» را ببینید

شگفت‌انگیزان اکسپو ۲۰۲۰

شرکت واکر ایکس شش فناوری هوش مصنوعی با هشت عملکرد بازی شطرنج‌، ماساژ با کنترل نیرو‌، موقعیت یابی چشمی، راه رفتن سریع‌، تعادل تک پا و راه رفتن در زمین ناهموار دارد که مخاطب می‌تواند با ارتباط کلامی و صوتی کامل‌، کارهایی مانند سرو چای‌، ریختن آب‌، تحویل‌، آب دادن به گل‌، پاک کردن میزها و کنترل لوازم خانگی مانند یخچال و جاروبرقی را انجام دهد.

 ژانگ شنفنگ‌، کمیسر عمومی غرفه چین گفته است بیشتر مصالح ساختمانی اولیه برای پاویون چین از امارات متحده عربی تهیه شده است‌، در حالی که عناصر تزئینی و ماژول‌‌های قرمز فانوس در چین سفارشی‌ ساخته شده است.

در ویدیوی‌ای که به‌تازگی منتشر شد‌ه، یویو با دستان خود علامت قلب را نشان می‌دهد و می‌گوید: ‌‌«من از شنزن چین آمده‌ام. من برای هوش مصنوعی‌، برای رویای ما‌، سیاره ما‌، خانه و آینده ما، متولد شده‌ام.»

یویو با اعلام اینکه نماینده فناوری ساخت چین است‌، می‌گوید ماموریتش ارسال عشق به جهان بوده است.

میراث اکسپو ۲۰۲۰ کجا می‌رود؟

در غرفه چین چه می‌گذرد؟

‌این همه‌ی آنچه در غرفه‌ی بزرگ چینی‌ها ارایه می‌شود نیست. نمایشگاه‌‌های دیگری هم دارند. مدل راه آهن سریع‌السیر چین‌، اتومبیل‌‌های خودران، یک تئاتر موضوعی و نمایش سنت آشپزی را با رستورانی که قدمتی بیش از یک‌صدسال دارد در یانگژو – شرق چین – بخش دیگری از داستان آنهاست.

بررسی چالش‌های مهم جهان در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی

علاوه بر این‌ها، یک نسخه سه‌بعدی از یک شهر هوشمند را بازسازی کرده‌اند که در آن بازدیدکنندگان باید یک کد QR را اسکن کنند تا ببینند چگونه سیستم‌‌های فناوری پیشرفته می‌توانند زندگی را آسان‌تر کنند؛ از خرید گرفته تا مراقبت‌‌های پزشکی و آموزش و…

اکتشافات فضایی با فیلم‌‌هایی درباره شبکه‌‌های ناوبری ماهواره‌ای چین و ایستگاه فضایی جدید تیانگونگ‌، دیگر فعالیت‌های غرفه‌ی چین است.

سازمان‌دهندگان علاوه بر همه‌ی آنچه که به صورت فیزیکی در اکسپو دوبی تدارک دیده‌اند، شرایط بازدید آنلاین و از راه دور برای تماشای همه‌ی جزییات غرفه‌ی چین در اکسپو۲۰۲۰ دوبی را نیز مهیا کرده‌اند.

پیش از آغاز اکسپو ۲۰۲۰ در تاریخ اول اکتبر ۲۰۲۱ گفته می‌شود هزاران نفر به‌صورت مجازی در غرفه‌ی چین از اکسپو ۲۰۲۰ دوبی، گشت زده‌اند.

اگر دوست‌ داشتید درباره‌ی اکسپو ۲۰۲۰ دوبی بیشتر بخوانید این مطالب را پی‌گیری کنید:

نمایش قدیمی‌ترین الفبای جهان؛ سوریه در اکسپو ۲۰۲۰

مخابره‌ی پیام جمعی به آینده؛ برنامه انگلستان در اکسپو ۲۰۲۰

جایزه‌ی جهانی کیهان فراخوان داد؛ ۲۰ هزار یورو برای خلاقیت‌های کاربردی در اکسپو ۲۰۲۰

غوغای آشپزی در اکسپوی ۲۰۲۰

نیسان با ۶۰۰ خودرو ناوگان اکسپو ۲۰۲۰ را تامین می‌کند

اکسپو فرصتی برای معرفی کالاهای ایران به جهان

۶۰ میلیون واکسن در انتظار بازدیدکنندگان اکسپو دوبی

هند بزرگترین غرفه را در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی دارد

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است