قطعات خودرو

توپ در زمین وزارت صمت، بازار در چالش

از زمان آغاز طرح شناسه کالا همواره اتحادیه‌ها خودرویی با کلیات طرح موافق بودند اما مشکل اصلی را ضعف در اجرا و ابهامات سامانه اعلام کردند، با ادامه روند کار به ترتیب تولیدکنندگان به چرخه کار وارد شدند و شناسه خود را بر اساس وضعیت موجود خود دریافت کردند و برای شرکت‌های بزرگ همان کد اصالت کالا شرکتی مبنای وزارت صمت قرار گرفت، هرچند این روند موقتی اعلام شد.

 

با ادامه و آغاز مرحله دوم کار به بازار رسید، کالای موجود در سطح عرضه باید کد شناسه و رهگیری دریافت کنند، میخ‌چی دبیر اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل مشهد به خبرنگار قطعات خودرو گفت: با توجه به همکاری‌های صورت گرفته میان سازمان صمت استان خراسان رضوی و دستور تهران تا پایان 15 مهرماه 1401 فرصت اخذ شناسه کالا اظهاری داده شده‌است.

 

دبیر اتحادیه لوازم یدکی مشهد با تاکید بر این که با پیش از این فهرستی از کالاها را از کسبه گرفته‌ایم به قطعات خودرو گفت: ما پیش از وزارت صمت به فکر کالاهای سطح عرضه بودیم و برای اینکه بتوانیم به کسبه بهترین ارائه را داشته باشیم فهرست کالاها را گرفتیم و از سوی اتحادیه تایید کردیم و حالا با تغییر این روند از سوی وزارت صمت و اجباری شدن ثبت این کالاها در سامانه جامع تجارت به کسبه اطلاع‌رسانی کردیم.

 

بیشتر بخوانید: حجم قاچاق بازار لوازم یدکی

 

میخ‌چی در خصوص روند ثبت شناسه اظهاری کالا گفت: امروز 25 مردادماه متاسفانه با موضوعی مواجه شدیم که کد نقش برای اعضا تعریف نشده و کد آیسیک موضوع دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد، بدین ترتیب در حال رایزنی با دست اندرکاران سامانه هستیم تا مشکلات را از پیش پای کسبه برداریم و خوشبختانه در مشهد همکاری خوبی صورت گرفته است.

 

بررسی‌های قطعات خودرو نشان می‌دهد کسبه همچنان در حال بررسی موضوع بوده و تلاش دارند تا مشکلاتی از این دست را برطرف کنند تا کسبه بتوانند به خوبی شناسه اظهاری کالای موجود در سطح عرضه دریافت کنند. بدین ترتیب این وزارت صمت است که باید هرچه سریعتر ساختار سایت را اصلاح کرده و مشکلات را برای این تعداد کسبه در سطح کشور به سرعت برطرف نماید.

 

بیشتر بخوانید: بیکاری حاصل شهر فروشگاه‌ها

 

زیرا تاکنون شاید حداکثر مخاطب این سامانه چند هزار نفر بودند که حالا با ورود کسبه به چند میلیون خواهد رسید و سایت باید از هر نظر پاسخگوی این حجم از مراجعه باشد، دولت البته مشکلات عدیده اینترنت در کشور در دولت سیزدهم که با محدودیت‌هایی نیز همراه شده و سرعت به شدت کند است را باید مورد توجه قرار دهد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *