قطعات خودرو

علیرضا اردکانی فرد: چرا اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران با روسای اتحادیه‌ها جلسه برگزار نمی‌کند؟

علیرضا اردکانی فرد؛ رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین‌آلات مشهد معتقد است اتحادیه لوازم یدکی خودرو نقش تعیین‌کننده‌ای در حل مشکلات ایفا می‌کند و تشکیل جلسات مهم و ضروری است اما تاکنون با توجه به درخواست اتحادیه لوازم یدکی مشهد مبنی بر تشکیل جسله مشترک و هم‌اندیشی، این اتفاق نیفتاده است.

 

اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران باید در حل مشکلات پیشرو باشد

 

علیرضا اردکانی فرد رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات مشهد در گفتگو با خبرنگار قطعات خودرو با بیان اینکه زیرساخت اجرای طرح شناسه کالا و کد رهگیری مهیا نیست و اتحادیه ماشین‌آلات تهران باید در حل مشکلات پیشرو باشد؛ بیان کرد: بسیاری از اعضای اتحادیه لوازم یدکی مشهد در زمینه ثبت کالای خود در سامانه جامع تجارت با مشکل روبه‌رو هستند و اتحادیه لوازم یدکی تهران باید با در ارتباط بودن با اتحادیه‌های دیگر شهرها و با واکاوی مسائل و مشکلات واطلاع‌رسانی و هم‌اندیشی به نتیجه برسیم.

 

بیشتر بخوانید: زیرساخت‌های طرح شناسه کالا مهیا نیست

 

وی با بیان اینکه از نامه اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران به وزارت صمت مبنی بر فرصتی 6 ماهه برای ثبت لوازم یدکی در سامانه جامع تجارت بی‌اطلاع بودیم، عنوان کرد: از نامه اتحادیه تهران به وزارت صمت بی‌اطلاع بودیم و این موضوع مهمی است که با اطلاع‌رسانی اتحادیه لوزام یدکی تهران ما هم در جریان آن قرار می‌گیریم و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 

 

نبود کد نقش تجاری برای ثبت کالا

 

اردکانی فرد در پاسخ این سوال که فروشندگان واعضای صنف کالاهای خود را ثبت سامانه جامع تجارت کرده‌اند یا خیر بیان کرد: شرکت‌های وارد کننده قطعات لوازم یدکی خودرو و تولیدکنندگان کد نقش تجاری به ما ندادند و به همین خاطر نمی‌توانیم لوازم یدکی را ثبت سامانه کنیم و همانطور که می‌دانید وقتی لوازم یدکی ثبت نشود، کالای قاچاق محسوب می‌شود. ما تمام مشکلات خود را هر 2 هفته یک‌بار به اطلاع مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌رسانیم.

 

بارها از اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران و شخص غلامحسین حمزه خواهش کردیم تا جلسه‌ای با روسای اتحادیه‌ها بگذارد و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنیم که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است. هم‌اندیشی و بیان کردن مسائل بسیار مهم است و امیدواریم این مهم، مدنظر قرار بگیرد.

 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی و ماشین‌آلات مشهد تاکید کرد: همه ما موافق شفاف‌سازی هستیم و اتحادیه لوازم یدکی با وجود مشکلات زیاد با وزارت صمت همراهی کرده است اما باید وزرات صمت هم معضلات ما مدنظر داشته باشد. اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالاها نیاز به زیرساخت‌های زیادی دارد که انجام آن در حال حاضر نشدنی است. بارها همکاران ما گفته‌اند و تاکید می‌کنم بازار لوازم یدکی خودرو بسیار متفاوت از دیگر کالاها است.

 

 

تعلل اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران

 

او تصریح کرد: در کشور بیش از 400 نوع خودرو اعم از سبک، سنگین، راه سازی، کشاورزی و … وجود دارد که در حال تردد هستند و هرکدام 5 هزار قطعه دارند که در هر خودرو متفاوت است. با احتساب این تعداد باید زیرساخت‌ گسترده‌ای آماده کرد و پس از آن از خرده فروش و عمده فروش خواستار شناسه‌دار بودن کالا شد.

 

اردکانی فرد با تاکید بر اینکه اتحادیه لوازم یدکی تهران نقش تعیین‌کننده و مهمی برای دیگر اتحادیه‌ها در جهت رفع موانع  مشکلات دارد اظهار کرد: بارها از اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران و شخص غلامحسین حمزه خواهش کردیم تا جلسه‌ای با روسای اتحادیه‌ها بگذارد و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنیم که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است. هم‌اندیشی و بیان کردن مسائل بسیار مهم است و امیدواریم این مهم، مدنظر قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *