قطعات خودرو

همه بدانند اتحادیه‌های خودرویی از این پس مطالبه‌گر خواهند بود

هیات مدیره جدید اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران امروز دوشنبه سوم مردادماه 1401 میزبان اعضای هیات مدیره تعیمرکاران خودرو تهران بودند. سید احمد حسینی رئیس هیات مدیره اتحادیه لوازم یدکی در ابتدا ضمن خیرمقدم به اعضای هیات مدیره اتحادیه تعمیرکاران برگزاری چنین جلساتی را موجب همگرایی بیشتر اتحادیه‌های خودرویی و همکاری این دو اتحادیه را در نهایت به نفع مصرف کننده دانست.

 

سیداحمد حسینی با اشاره به تفرقه ایجاد شده در سال‌های متمادی در میان اتحادیه‌های خودرویی با اشاره به این موضوع که متاسفانه عده‌ای از مسئولان و خودروسازان برای اتحادیه‌ها ارزش قائل نشده‌اند اما زمان‌ انتخابات‌ها به سراغ صنوف آمده و بعد از رای‌آوری حتی از دادن وقت ملاقات هم اکراه دارند، گفت: متاسفانه ما در اتحادیه‌ها نگاه کلان نداشته و به دنبال منافع مشترک نیستیم، متاسفانه عده‌ای از این موضوع بهره‌برداری کرده و به دنبال نفع خود از شرایط هستند، ما به یکدیگر اعتماد نداریم و این فضای بی‌ اعتمادی باید شکسته شود

 

وی با انتقاد از صدا و سیما و همچنین برنامه گفتگو ویژه خبری در خصوص شناسه کالا در بخش لوازم یدکی گفت: وقتی زمان اختصاص یافته به اتحادیه‌ها از یک برنامه 34 دقیقه‌ای تنها یک دقیقه و چهل ثانیه است اول باید در همان برنامه صدای اعتراض خود را منعکس می‌کردیم و دوم آن‌که این نشان از 42 سال گوشه‌نشینی اصناف است که نباید این فضا ادامه پیدا کند.

 

رئیس هیات مدیره اتحادیه لوازم یدکی با تاکید بر موضوع منافع مشترک اتحادیه‌های خودرویی گفت: ما در صنوف ظاهر مدرن به خود گرفته‌ایم اما حاضر نیستیم در مجموعه خودمان کار تیمی انجام دهیم و همچنان تفکر سنتی در فضای کاری ما حاکم است و وقتی در فضای کار جمعی مانند اتحادیه قرار می‌گیریم نه تنها عملکرد مناسبی نداریم بلکه گاهی ترمز کارها و خردجمعی ایجاد شده، می‌شویم.

 

این وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس مسائل حقوقی در جمع هیات مدیره دو اتحادیه گفت: متاسفانه ما اهتمام لازم را نداشته‌ایم و 42 سال است اصناف به مرور به حاشیه کشانده شده‌اند و در مسیر تصمیم‌گیری‌ها حضور نداریم، نباید اجازه دهیم از جیب اعضای ما خرج مسائلی شود که به نفع صنوف خودرویی نیست، این دو اتحادیه به همراه همه اتحادیه‌های همگن باید دست به دست هم بدهیم با تاکید بر منافع مشترک در گام اول شورای اتحادیه‌های خودرویی و بعد از آن تلاش کنیم و نماینده‌ای از میان خودمان در اتاق اصناف داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه اتاق اصناف در زمین دیگری بازی می‌کند، گفت: در مسائل خودرویی نباید اجازه دهیم از طرف ما کسانی که صلاحیت ندارند، صحبت کنند و باید در هماهنگی با یکدیگر موضوعات را مطرح و از منافع صنوف خودرویی با صراحت دفاع کنیم و من به صراحت اعلام می‌کنم و همه بدانند که صنوف خودرویی از جمله اتحادیه لوازم یدکی از این پس مطالبه‌گر خواهند بود.

 

سید احمد حسینی در پایان با تشکر از زحمات هیات مدیره اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: کمیسیون مشترک دو اتحادیه برای حل و فصل مشکلات اعضا که به هم مرتبط است در گام اول و در گام دوم ایجاد شورای اتحادیه‌های همگن خودرویی با همراهی همه اتحادیه‌ها به مرحله اجرا درخواهد آمد و این دو موضوع از مصوبات این جلسه مشترک است که به تایید اعضای هیات مدیره دو اتحادیه نیز رسیده است.

 

گفتنی است جلسه مشترک اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و تعمیرکاران خودرو تهران در محل اتحادیه لوازم یدکی و با حضور اعضای کامل هر دو اتحادیه برگزار و بر هماهنگی و همچنین حل و فصل مشکلات و همچنین مطالبه‌گری صنوف خودرویی تاکید شد.

فهرست مطالب

1 دیدگاه

  1. ضمن عرض سلام در مورد صحبتهای به جای اقای حسینی باید عرض کنم متاسفانه ضعف اصلی در بدنه اتحادیه میباشد اتحادیه زمانی میتواند صدای خود را به گوش مسئولین برساند که خود گوش شنوا برای اعضا داشته باشد متاسفانه عده معدودی از اعضا به واسطه مناسباتی که با هیئت مدیره دارند از امکانات وپشتیبانی اتحادیه برخوردار هستند و دیگر اعضا فقط زمان رای گیری و پرداخت حق عضویت دیده میشوند امیدوارم حال که جناب اقای حسینی به دنبال مطالبه گری میباشندتغییرات را از درون اتحادیه شروع کنندو فضایی برای مطالبه گری اعضای اتحادیه هم فراهم بفرمایند با ارزوی تندرستی برای همگی غریبگرد یکی از اعضای اتحادیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *