قطعات خودرو

كانديدای انتخابات هيات مديره اتحاديه لوازم يدكی: اتحاديه می تواند مرجع تاييد بهترين كالاها باشد

اکبر پناهی‌پور

اكبر پناهي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو توضيح داد: هدف من اگر به‌عنوان عضو هیئت مدیره اتحادیه انتخاب شوم، حمایت از تولید داخل است. البته تولید داخلی با کیفیت و استاندارد و كالايي كه مصرف‌کننده از آن راضی باشد. کالاي ايراني باید استاندارد باشد و کالاهایی که مناسب نیستند باید خود را اصلاح کنند. این‌طور نیست که فقط بگوییم جنس حتما باید ایرانی باشد.

او ادامه داد: مطلبی از وزیر پیشنهادی صمت می‌خواندم. او می‌گفت قرار است تولید خودرو را دو برابر کنیم. مي‌خواهند تولید خودرو تا سال 1404 دو برابر شود، يعني ميزان توليد روی سه میلیون باشد. برنامه ایشان این است که تا پايان امسال تولید را به یک و نیم میلیون خودرو برسانند. تولید این تعداد خودرو، به قطعات و خدمات بيشتري هم نیاز دارد.

وي با تاكيد بر اين‌كه قطعات خودرو بايد کیفیت داشته باشند، گفت: اگر منع می‌کنیم که قطعات از خارج كشور وارد شوند، کالای تولید داخل نباید دست کمی از کالای خارجی داشته باشد تا مصرف‌کننده در این میان متضرر نشود.

برقراري نظم و انضباط اداري

اين عضو اتحاديه لوازم يدكي خودرو موضوع دیگر در برنامه‌هايش را ايجاد نظم و انضباط اداری دانست و اظهار كرد: اکنون نظم و انضباط وجود دارد، اما من تلاش می‌کنم مراجعه‌ها به اتحاديه به حداقل برسد. بيشتر مشکلات بايد از طریق اینترنت حل شود تا افراد مجبور نشوند از وقت خود بزنند و برای حل مشکل به اتحادیه بیایند.

او همچنين تاكيد كرد: نشست ماهانه‌اي با بزرگان اين صنعت بايد در اتحاديه داشته باشیم. مشکلات آن‌ها را بررسی و از نظرات‌شان استفاده کنیم. ما با مصرف‌کننده و فروشندگان در ارتباط نیستیم. كساني که با فروشندگان در ارتباط هستند می‌توانند برای ما گزارش میدانی بیاورند و مشکلات مصرف‌کنندگان و فروشندگان را با ما در میان بگذارند. باید در تکاپو باشیم تا عیوب را به‌نحو مطلوب رفع کنیم.

ايجاد تعاوني توليد بلبرينگ

وي با بيان اين‌كه اگر همکاران موافقت کنند، در اتحاديه اتاق فکر تشکیل مي‌شود، گفت: ما مي‌‌توانیم قطعه‌اي مانند بلبرینگ را خودمان تولید کنیم تا نیازمند جنس خارجی نباشیم و تا حدودی پاسخگوی نياز بازار باشیم. با راه‌اندازی کارخانه‌های تولیدی، شغل هم ايجاد مي‌كنيم. نیت من این است که خیلی از افراد بی‌کار سر این سفره بنشینند.

پناهي‌پور درباره توليد بلبرينگ در داخل كشور توضيح داد: در گذشته کارخانه توليد بلبرینگ داشتيم كه استاندارد سوئد را هم داشت. تا زمانی که تولید می‌کرد بهترین بلبرینگ را به بازار می‌داد؛ ولی به‌خاطر برخی مسائل و بدهی شرکت، کارخانه را حراج کردند. از آن زمان به بعد، این صنعت خوابیده است. شاید ما با كمك دوستان و همکاران بتوانیم این صنعت را دوباره رونق دهیم. البته اين كار به سرمایه زیادی نیاز دارد و بانک‌ها، همكاران و دولت باید با ما همکاری کنند.

او در اين‌باره افزود: هدف من ایجاد یک تعاونی تولید بلبرینگ است.

تشكيل كميته‌هاي تخصصي

وي همچنين با تاكيد بر اين‌كه ما كار اداره استاندارد را زیر سوال نمی‌بریم، تصريح كرد: ممکن است بعضی کالاها استاندارد باشند، ولی کیفیت نداشته باشند. قطعات خودرو با جان مردم سر و کار دارند، اگر خوب عمل نکنند، ما مقصر هستیم. چون از آن‌ها حمایت کرده‌ایم. خوب است یک کمیته تشكيل شود و کیفیت مناسب کالا را تشخیص دهد و روي آن برچسبي بزند. برای تشخیص کیفیت كالا می‌توان دسته‌بندی جزيی‌تري انجام داد و هر کالا به‌صورت تخصصی در کمیته‌اي بررسی شود.

پناهي‌پور اضافه كرد: اگر کالایی باشد که به مصرف‌کننده آسیب می‌زند، بايد محکم بايستيم تا پروانه تولید یا پروانه کسب آن لغو شود و یا آن‌ها خود را اصلاح کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *