قطعات خودرو

پلیس تمرکز خود را در تربیت پلیس مردمی قرار داده است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی در کارگاه آموزشی «استانداردسازی و تعالی رفتار ۴۲۰ کلانتری هدف» که با مشارکت نزدیک به هزار نفر از روسا، فرماندهان و کارکنان کلانتری و به صورت برخط (ویدئوکنفرانسی) برگزار شد با بیان اینکه همدلی و مشارکت مردمی و مراقبت انتظامی به مثابه دو بال در تحقق نظم و امنیت پایدار حائز نقش هستند، افزود: پلیس پیشگیری اولویت خود را تمرکز بر تربیت پلیس مردمی قرار داده است.

وی با قدردانی از تلاش های شایسته کارکنان کوپ، یگان امداد، پلیس راه آهن و فرودگاه در تامین نظم و امنیت هیئات حسینی و مراسم‌های عزاداری ایام محرم، تلاش همه جانبه و شبانه روزی کارکنان به منظور رعایت فاصله اجتماعی برای جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا و عمل به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را در خور تحسین دانست.

این مقام ارشد انتظامی هدف اصلی از برگزاری کارگاه های بهبود رفتار برای کارکنان را عبور از وضعیت و شرایط فعلی و تلاش برای بهبود مستمر ماموریت ها عنوان کرد و گفت: باید این اصل و راهبرد را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم که همواره سطحی فراتر و بهتر از سطح فعلی وجود دارد که به واسطه این اصل می توان شرایطی متفاوت تر و بهتر از شرایط فعلی برای خدمت رسانی به مردم به وجود آورد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه تلاش برای تعالی در رفتار و گفتار موضوعی است که همیشه از سوی سلسله مراتب فرماندهی مورد تاکید است افزود: همه ما و همه کارکنان کلانتری و پاسگاه دائما در معرض ارزیابی مردم قرار داریم چرا که ارزیابی مردم از عملکرد کوپ‌ها به نیروی انتظامی، مجموعه نیروهای مسلح و در نهایت به مجموعه نظام اسلامی تعمیم داده می شود از این رو رفتار ما بایستی هم پایه‌ پلیس در تراز انقلاب و جامعه اسلامی باشد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا رفتار، گفتار و کردار صحیح کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با مردمِ آسیب دیده را التیام بخش و گره‌گشا ارزیابی کرد و اظهار داشت: کارکنان ایثارگر کلانتری و پاسگاه به واسطه اینکه ملجاء و پناهگاه مردم ستم دیده هستند با رفتار خداپسندانه و دلجویی از کسانی که پلیس را مرجعی برای دادخواهی انتخاب کرده‌اند دغدغه خاطر امدادخواهان را تسلی داده و نقش بسیار مهمی در معرفی پلیس مردمی ایفا می کنند.  

ارشدترین مقام پلیس پیشگیری کشور عنوان کرد: عمده کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها دارای رفتار حسنه و پسندیده هستند که این رفتار خوب موجب افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی آحاد مردم از نیروی انتظامی شده است.

وی مشارکت مردمی و مراقبت انتظامی را دو بال تحقق نظم و امنیت ارزیابی کرد و ادامه داد: پایداری امنیت نیازمند مشارکت مردم و مراقبت انتظامی است و جمع این پیش نیازها منجر به ارتقاء امنیت ذهنی و عینی در جامعه می شود و پلیس زمانی موفق به جلب حداکثری مشارکت مردم در تولید و حفظ امنیت خواهد شد که همچنان با ادبیات و گفتمان نظام مند و قانونمند به اجرای ماموریت و خدمات دهی به مردم اقدام کند.

این کارگاه آموزشی یک روزه که به صورت آنلاین برگزار شد حدود یک هزار نفر از روسا، فرماندهان و کارکنان ۴۲۰ کلانتری هدف در سراسر کشور مشارکت داشتند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *