قطعات خودرو

تاریخ خودرو : فولکس واگن تاسیس شد

فولکس واگن تاسیس شد. فولکس واگن تاسیس شد. فولکس واگن در روز 7 خرداد ماه در سال 1316 خورشیدی برابر با روز 28 می در سال 1937 میلادی، به دستور آدولف هیتلر به طور رسمی توسط جبهه کارگر آلمان تحت حاکمیت نازی ها تأسیس شد. کار روی خودزو در سال‌های پیش آغاز شده بود، زیرا هیتلر در تلاش برای بسیج هموطنانش سختگیر بود. هدف هیتلر تولید خودرویی بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی و بسیار قابل اعتماد و مطمین بود. خودروی فولکس واگن به «خودروی مردم» ترجمه شده است. نتیجه در نهایت فولکس واگن تیپ یک بود که اغلب به عنوان بیتل شناخته می شود. نازی ها مهندس خودروسازی اتریشی فردیناند پورشه را به عنوان سرپرست این تلاش در سال ۱۳۱۳ ش (1934 م) استخدام کردند. او پیشترً اعلام کرده بود که علاقه شدیدی به خودرو‌های کوچک با موتورهای خنک‌کننده هوا دارد، چیزی که هیتلر می‌خواست. کارخانه فولکس واگن در ولفسبورگ در اواخر دهه 1320 ش (دهه 1940 م) و دهه 1330 ش (دهه 1950 م) مرکز بازسازی آلمان شد.

آغاز فولکس واگن

هیتلر در تلاش برای بسیج هموطنانش سختگیر بود

فولکس واگن تاسیس شد. فولکس واگن (Volkswagen)  در روز 7 خرداد ماه در سال 1316 خورشیدی برابر با روز 28 می در سال 1937 میلادی، به دستور آدولف هیتلر (Adolf Hitler) به طور رسمی توسط جبهه کارگر آلمان (German Labor Front) تحت حاکمیت نازی ها تأسیس شد. کار روی خودزو در سال‌های پیش آغاز شده بود، زیرا هیتلر در تلاش برای بسیج هموطنانش سختگیر بود. هدف هیتلر تولید خودرویی بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی و بسیار قابل اعتماد و مطمین بود. خودروی فولکس واگن به «خودروی مردم» (people’s car) ترجمه شده است. نتیجه در نهایت فولکس واگن تیپ یک (VW Type 1) بود که اغلب به عنوان بیتل (Beetle) شناخته می شود.

فردیناند پورشه

نازی ها مهندس خودروسازی اتریشی فردیناند پورشه را استخدام کردند

نازی ها مهندس خودروسازی اتریشی فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche) را به عنوان سرپرست این تلاش در سال ۱۳۱۳ ش (1934 م) استخدام کردند. او پیشترً اعلام کرده بود که علاقه شدیدی به خودرو‌های کوچک با موتورهای خنک‌کننده هوا دارد، چیزی که هیتلر می‌خواست. کارخانه فولکس واگن در ولفسبورگ در اواخر دهه 1320 ش (دهه 1940 م) و دهه 1330 ش (دهه 1950 م) مرکز بازسازی آلمان شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *