امروز : چهارشنبه 2 فروردین 1402

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • زهره حاجیان
  • 11 اسفند 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=2704

تولید کننده،کاسب خوشنام؛ دلخور از ضعف‌ها و ساده انگاری

سازنده و تولید کننده نیستیم؛ فقط  مجبوریم کپی کاری‌کنیم

مهمترین مشکل؛ دروغگویی است

“حسین خوش زحمت” از تولید کنندگان و کسبه بنام  پاساژ ربیعی است. بیش از 40 سال سابقه کار دارد. در رسته لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی – قطعات لودرهای ولوو فعالیت می‌کند.

گفتگوی خبرنگار “قطعات خودرو” با این تولید کننده تقدیم حضور شما می شود. به گفته همکاران رسته راه سازی، خوش زحمت با تلاش و پشتکار موفق شده برخی قطعات را داخلی سازی کند. وی به ایرانی بودن تولیدات خود افتخار می‌کند.

آیا تولید داخلی در رسته اختصاصی شما امکان پذیر است؟

 بله؛ من در حال حاضر ۱۸۰ قلم کالا تولید می‌کنم اما نمی‎توان اسم تولید کننده را بر ما گذاشت. همه ما کپی کارهستیم. از آنجایی که تعداد اقلام تولیدی کم می باشد قیمت تمام شده گران می شود و به ناچار سخت می توانیم با کالاهای چینی و بنجل رقابت کرد از طرفی محدودیت واردات وزمان سفارش تا رسیدن به مقصد زمان زیادی می بردخوشبختانه ما می توانیم فعالیت کنیم ،به امید روزی که دل سرد نشویم . درست مانند کاری که کشور چین ۱۰-۲۰ سال پیش می‌کرد. قطعات آلمانی و آمریکایی را کپی می‌کرد. حالا کشور چین به جایگاه فعلی رسیده و ما تازه در کشورمی‌خواهیم سرسوزنی کارآنها را انجام دهیم. البته خوشبختانه درحال حاضر عده‌ای مانند ریخته‌گران، تراشکاران و قالب‌سازان در کنار ما کار می‌کنند. ما هم راضی هستیم که الحق کارشان عالی است .

به نظرشما مهمترین مشکلی که در”رسته ولوو” وجود دارد کدام است؟

مهمترین مشکل ما دروغگویی افراد است. متاسفانه برخی ازماموران خرید شرکت‌ها دروغ می‌گویند و با برخی مغازه‌داران زد و بند می‌کنند. به این ترتیب هم سفره خودشان را خراب می‌کنند هم سفره بچه‌های خدماتی را، منظور حرام خوری است. این کارها تبعات دارد.

 لطفا بیشتر و روشن ‌تر توضیح دهید

 رسته ما فقط فروش قطعه نیست، مشاوره و خدمات را هم شامل می‌شود. بسیار تخصصی است. از طرفی    مصرف کننده رسته ما معمولاً شرکت است. وقتی یک دستگاه شرکت از کار می افتد روزانه خسارت وارد می شود.کلیه ماشین هاونفرات بیکار می شوند (رانندگان -سرویس کاران و مکانیک ها ). پس باید سریع تعمیر و به پروژه برگردد. اینجا پای بعضی ها می لغزد. از بی اطلاعی مدیران بالای شرکت و تعجیعل آن‌ها سوء استفاده می شود. ممکن است مامور خرید یا سایر کارکنان شرکت دنبال منفعت شخصی خود باشند. از کاسب خوشنام و اهل کسب وکار سالم نمی توانند چیزی بگیرند. لاجرم می‌روند سراغ واسطه‌هایی که فقط به همین منظور وارد صنف شده اند. الان توزیع کنندگان قطعات در بازار زیاد شده، سوالی که پیش می‌آید این است که برخی از این افراد که نه تخصص فوق العاده‌ای دارند، نه سرمایه یا سابقه کاری قابل توجه دارند؛ چگونه کار می‌کنند؟
لابد ازفروش قطعات بُنجل و تقلبی، زد و بند، گران‌فروشی و…
این بلیه هم توان خرید مصرف کننده را محدود کرده‌ هم امکان فعالیت را برای مغازه‌دارانی که واقعا درست کارمی‌کنند؛ از بین برده است.
به نظر من روزی خواهد رسید که بازار لوازم یدکی مانند هایپرمارکت‌های امروزی فعالیت کنند. حدود ۱۰ هزار نفر که از اتحادیه جواز گرفته اند همه بیکار خواهند شد. درست مانند بنگاه‌های مسکن و بانک‌ها، بیکاری گسترده وعجیبی در انتظارجوان‌هاست. ما هم غافل هستیم. فقط منتظر نشسته ایم تا ببینیم شرایط چطور می‌شود؟

ترکیب مشتریان شما چگونه است؟

ما مشتریان ویژه ای داریم. با هر کسی کار نمی‌کنیم تا گرفتار مصیبت‌های بازار نشویم. تا مجبور نشویم اجناس را گران بفروشیم و چک‌های بلند مدت بگیریم؛ نمی‌خواهیم گرفتار این موضوع شویم که مشتری جنس را بگیرد و فرار کند. من معتقدم این روش باید جمع شود.

مشتریان  شما و نحوه کسب و کار شما چقدر با گذشته فرق کرده؟

وضعیت کسب وکار خیلی بد شده؛ ولی ما از نحوه کارخودمان راضی هستیم. چرا که برای هرکسی یک حد و حدودی قائلیم. حتی با بهترین دوستانمان هم بیش از آن حد و حدود حاضر نیستیم؛ اعتباری کارکنیم. تا حدی کار می‌کنیم که مشکلی برایمان به وجود نیاید.

لطفا در مورد برند تولیدی قطعات خودتان توضیح دهید؟

نام تجاری “اطلس ولوو” روی همه  قطعاتی که تولید می‌کنیم حک می‌شود. همه قطعات آلومینیومی و چدنی نشان اطلس ولوو دارد و روی قطعات فولادی هم نام اطلس ولوو و شماره فنی با ماشین مخصوصی حک می‌شود.

آیا تجارت دیجیتال در حرفه شما وارد شده است؟

بله؛ خود من دو فرزند جوانم را به کمک گرفته ام تا کارهای مربوطه رابا هم انجام دهیم. ورود تکنولوژی‌های جدید واستفاده از فضای مجازی، تجارت‌های دیجیتال تا حد زیادی می‌تواند کارایی داشته باشد. مانند اسنپ که با ورودش دست همه را از پشت بست. هم رانندگان تاکسی‌ وهم صاحبان  آژانس‌ها را دچار مشکل و بیچاره کرد.

 بنظر شما چگونه این اتفاق می افتد؟

چون نظارت وضابطه‌ای وجود ندارد. هرکسی هر کاری دوست دارد؛ انجام می‌دهد. در این تورم و گرانی دست هر کسی در جیب دیگران است.

مهمترین انتظارتان از هئیت مدیره اتحادیه چیست؟

 من هیچ انتظاری ندارم چون می‌دانم که هیچ کاری نمی‌توانند برای جوانان انجام دهند. متاسفانه دوستان کاری که بلد نیستند، حمایت از جوانان است. فقط بلدند دور هم بنشینند، گفت وگو کنند، چای بخورند.
به عنوان مثال در مورد بیمه تکمیلی چه کارهایی که برای خودشان نکردند. متاسفانه همیشه جاده یک طرفه ای را پیش گرفته اند و می‌روند. به هیچ کس بها نداده اند. حتی اگر کسی از آنها بیلان خواسته ،پاسخگونبوده اند. معلوم نیست دوستان آنجا چکار می‌کنند.فقط سالانه حق عضویت می گیرند وچنانچه کسی هم جواز نداشته باشدبااخطار و تهدید به تعطیلی وگرفتن جواز وحق عضویت همه چی تمام می شود وکار آقایان بدون جواز مجددا” راه اندازی می شود آیا این نفرات میتوانند سلسله مراحل گرفتن جواز را طی کنند یا نه ؟
فقط حق امتیاز جواز را می گیرند و می ماند تا انجام مراحل قانونی

Print 🖨
  • بازار لوازم یدکی, بیمه تکمیلی, تقلب, داخلی سازی, رسته ماشین آلات راه سازی, هیئت مدیره
[ctp_print]
قبلیقبل5 اولویت نوید حبیبی
بعدیواکنش ایران به ادعای اسرائیل درباره حادثه برای یک کشتیبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

این خانواده کم کیفیت « گران »، پرفروش‌ترین محصول سایپاست!
عبدالعلی مجد 01 فروردین 1402
نگاهی به کامیون باری 18 تن باری دوو مدل Doosan با کاربری آتش نشانی
مجتبی علوی 01 فروردین 1402
تلاش برای واردات خودروهای نیسان به ایران؛ آلتیما و سانی در صف
محسن فاطمی 01 فروردین 1402
قیمت خودروهای سایپا در روسیه مشخص شد، شاهین، ساینا و کوییک در روسیه
محمدامین الهی 01 فروردین 1402

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تکذیب اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت

حسین توکلی 08 اسفند 1401

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

رادیاتور ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟

عبدالحسین آزاد 28 اسفند 1401

خودرو لیزینگی چه معایب و مزایایی دارد؟

علی محمد اخوان 22 اسفند 1401

تعویض پلاک خودروهای قرعه کشی

مرتضی مهدوی 22 اسفند 1401

ECU خودرو چیست و چه وظایفی دارد؟

محمدامین الهی 19 اسفند 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

تغییر رژیم …

رابرت مالی: به اندازه کافی تجربه غم انگیز در بحث تغییر رژیم داشته ایم مهندسی تغییر رژیم یا حکمرانان راهکار آمریکاو انگلیس در 2 قرن

14 بهمن 1401

ریز پرواز یا پهپاد

حمله شامگاه 8 بهمن 1401 صورت گرفت. سه ریز پرواز که رسانه‌های غربی آن‌ها را پهپاد می‌نامند به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع که رسانه‌های

11 بهمن 1401

گل نزنی، گل می‌خوری

حسن بشارت‌نیا -مدیر مسئول Print 🖨

مرصاد رنگرز 25 آبان 1401

مطالب توصیه شده

طرح فروش نقدی کراس‌اوور تیارا مکس موتور اعلام شد + جدول قیمت بهمن ماه 1401

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال

ریز پرواز یا پهپاد

پرفروش‌ترین خودروساز جهان معرفی شد

سیداحمد حسینی: اتحادیه آماده صدور جواز کسب برای تولیدکنندگان صنفی است

گول قیمت ارزان این شاسی بلند جدید را نخورید

نگاهی به قیمت لاماری ایما در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن 1401

قیمت خودرو در درب کارخانه افزایش می‌یابد؟

ارز پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در ۱۴۰۲ بیشتر از امسال است

تحلیل

هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن