قطعات خودرو

ضرورت استفاده از توانایی بخش خصوصی

“علیرضا رزم حسینی” وزیر صنعت، معدن و تجارت  گفت: وزارت صمت برنامه‌های مشخصی برای افزایش تولید خودرو دارد و این مهم علیرغم وجود مشکلات به خوبی در حال انجام است.

به گزارش «قطعات خودرو» ، رئیس کمیسیون صنایع و معادن”عزت الله اکبری تالار پشتی” نیز در چند برنامه مختلف بر ضرورت استفاده از پتانسیل بخش خصوصی تاکید کرده است.

«تمامی ‌قوانین بالادستی به ما توصیه می‌کنند که بخش خصوصی وارد میدان شود؛ زیرا از نظر توان ومنابع مالی نامحدود هستند و بدون هیچ مزاحمتی برای می‌توانند برای دولت درآمدزایی داشته باشد؛ البته این امر نیازمند ساماندهی است.» جملات فوق‌ 14 بهمن ماه توسط اکبری تالار پشتی در مراسم افتتاح خط مجموعه برف‌پاکن‌، خط ترمز تارا و خط ECU بیان شده است، هر چند جملاتی مشابه توسط همین فرد 12 بهمن ماه در مراسم بازدید از” شرکت کروز” و “گروه بهمن” نیز ذکرشد ، با این تفاوت که در سخنان اکبری تالارپشتی به‌طور ویژه به شرکت کروز اشاره شده است که «بخش‌های خصوصی مانند کروز نه تنها هزینه‌ای را تحمیل نکرده‌اند؛ بلکه برای دولت درآمدهای کلان ایجاد کرده‌اند.»

در این راستا،رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از عملکرد شرک کروز اظهاررضایت کرد؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو از دستاوردهای موثر کروز در داخلی سازی قطعات خودرو تقدیر کرد.

“علیرضا رزم حسینی” در حاشیه این بازدید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کروز توانسته کنترلر ایربگ را بومی‌سازی کند، تا چه میزان می‌تواند در خروج خودرو‌های کف خودروسازان سهم داشته باشد، گفت: «کروز سهم خوب و موثری در این زمینه دارد، باید اینگونه شرکت‌ها را حمایت کنیم تا شاهد داخلی سازی جدی در تمام حوزه‌ها باشیم.»

از طرفی “علیرضا رزم حسینی” وزیر صنعت، معدن و تجارت 12 بهمن ماه میهمان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شد و علاوه بر پاسخگویی به سوالات نمایندگان پیرامون خودرو و قطعه‌سازی از روند کاهشی قیمت خودروها خبر داد و گفت : وزارت صمت برنامه‌های مشخصی برای افزایش تولید خودرو دارد و این مهم علیرغم وجود مشکلات به خوبی در حال انجام است.

وی از توافق با رئیس بانک مرکزی درباره بسته مالی موردنیاز خودروسازی‌ها خبر داد و افزود: روند قیمت خودروها در داخل، کاهشی است.

رزم حسینی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال رقابتی کردن قیمت خودرو و حذف دلالان و واسطه‌ها از بازار بوده که این مهم در حال تحقق است، حدود ۲۳درصد رشد در بخش تولید خودرو در نیمه دوم سال داشته‌ایم و تا پایان اردیبهشت این رقم به ۵۰ درصد می‌رسد.

در مثبت‌بودن برنامه‌های وزارت صمت در راستای حذف دلالان، افزایش تولید و کاهش قیمت خودرو شکی نیست؛ اما باید منتظر ماند تا مشخص شود این برنامه‌ها در حد شعار باقی می‌ماند یا به مرحله اجرا خواهد رسید؟ باید مشخص شود که وزارت صمت چه برنامه‌ای برای افزایش تولید خودرو دارد.

آیا تامین بسته‌های مالی مورد نیاز خودروسازی‌ها بر کاهش قیمت خودروهای داخلی تاثیرگذار خواهد بود؟ شرکت‌هایی مانند کروز که وابسته به بخش خصوصی هستند تا چه اندازه‌ای می‌توانند یاری‌رسان بخش دولتی باشند؟

گفتنی است شرکت کروز در سال 1361  تاسیس شد و در حال حاضر بیش از 12 هزار پرسنل در این شرکت مشغول به کار هستند. تامین قطعات و سیستم‌های با کیفیت و مطمئن جهت بر‌آورده کردن نیازهای صنایع کشور، همگام با استفاده از فرصت‌های موجود جهت نفوذ به بازارهای صادراتی خارجی از جمله استراتژی‌های اصلی این شرکت به‌شمار می‌رود. در توضیحات این شرکت تاکید شده که پرسنل کروز می‌کوشند با تکیه بر ارزش‌های سازمانی شرکت مانند صداقت، سخت‌کوشی، خلاقیت و اخلاق کیفیت؛ با استفاده از فناوری‌های نوین، قابلیت‌های خودروهای تولید شده در ایران را بهبود داده و رانندگی را برای خریداران خودرو به تجربه‌ای لذت بخش و ایمن تبدیل کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *