• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=3050

خانه » وضعیت بازار خودروهای برقی در کشورهای آسیایی

  • علی محمد اخوان
  • 20 اسفند 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=3050

وضعیت بازار خودروهای برقی در کشورهای آسیایی

به گزارش «قطعات خودرو»:در گزارش سال گذشته موسسه تحقیقات انرژی کایرن پیش‌بینی شده بود که سال 2021 شاهد اوج‌گیری فروش خودروهای برقی باشیم. در این گزارش همچنین آمده بود که رشد فروش در بازار خودروهای برقی بیش‌تر در اروپا صورت خواهد گرفت و دلیل عمده آن تعهد دولت‌های اروپایی به‌پایین آوردن آلایندگی کربنی است

اگرچه چین بزرگ‌ترین مهره در بازار خودروهای الکتریکی در آسیا به‌شمار می‌رود، براساس گزارشی که یکی از تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی «فیچ‌سولوشنز» منتشر کرده است، این کشور همچنان نتوانسته به‌پای کشورهای اروپایی برسد. 

به‌باور آنا ماری بایسدن دلیل این‌که آسیا نتوانسته خود را به‌اروپا برساند، این اســـت که دولت‌های اروپایی در این راستا اقداماتی جدی‌تر و مناسب‌تر داشته‌اند. 

  برتری سیاست‌های اروپایی‌

به‌گفته بایسدن «این منطقه (شرق آسیا) در تلاش است تا از قافله عقب نماند و زمانی که ما درباره بازار آسیایی خودروهای الکتریکی سخن می‌گوییم، به‌طور عمده منظورمان چین است که همچنان 90 درصد از این بازار را به‌خود اختصاص می‌دهد. 

اما نکته اینجاست که دولت‌ها در اروپا، مخصوصا در کشورهای حوزه اتحادیه این قاره، ظرف ماه‌های گذشته در این بخش سیاست‌های حمایتی زیادی با هدف مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا در نظر گرفته‌اند که هم شامل بخش زیرساخت می‌شود و هم مشوق‌های مالی در سطوح ملی را درکشورهای مختلف برای خرید خودروهای برقی در برمی‌گیرد.» 

در گزارش سال گذشته موسسه تحقیقات انرژی کایرن که روی صنایع باتری‌سازی و تولید خودروهای برقی متمرکز است، پیش‌بینی شده بود که سال 2021 شاهد اوج‌گیری فروش خودروهای برقی باشیم. همچنین در این گزارش آمده بود که شاهد رشد فروش خودروهای برقی  در اروپا خواهیم بود و دلیل عمده آن تعهد دولت‌های اروپایی به‌پایین آوردن آلایندگی کربنی است. 
  چالش‌های هند و ژاپن 
 

بایسدن در گفت‌وگو با خبرگزاری «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا گفت که رشد نسبتا کُند بازار خودروهای برقی در کشورهای آسیایی مانند هند و ژاپن به‌خاطر ترکیبی از عوامل مختلف است. با این‌که در ژاپن تقاضای اساسی برای خودروهای برقی وجود دارد، اما آن‌طور که از شواهد برمی‌آید مردم همچنان منتظر برنامه‌های تشویقی قابل اطمینان هستند. 

به‌گفته این تحلیل‌گر در ماه ژانویه اعلام شد که برنامه‌هایی برای ارائه مشوق‌های مالی برای خرید خودروهای برقی تولید ژاپن در نظر گرفته شده است؛ خصوصا این‌که توکیو مصمم است تا سال 2030 صرفا خودروهای برقی در بازار ژاپن خرید و فروش شود. 

اما در هند اوضاع کمی متفاوت است و به‌نظر می‌رسد با استقبال بخشی از جامعه این کشور از محصولات کمپانی تسلا، بازار خودروهای برقی در این کشور اندکی رونق بگیرد.

براساس گزارش «رویترز» شرکت آمریکایی تسلا در ماه فوریه شرکت‌های تسلای هند و همچنین انرژی پرایوت در ناحیه بنگلور را تاسیس کرد و با این‌که این قطب اقتصادی جنوب آسیا از پتانسیل بالایی برای رشد بازار خودروهای برقی برخوردار است، اما با توجه به‌ابعاد جمعیت‌شناسانه در این کشور می‌توان به‌وجود چالش‌های فراوانی در هند پی برد.

به‌باور بایسدن: «سیاست‌های حمایتی در این کشور وجود دارند و خودروسازان نیز همکاری‌های خود را با خودروسازان بومی در هند آغاز کرده‌اند. اما جمعیت‌شناسی هند بسیار متفاوت است.»

کشور پهناور هند به‌رغم آن‌که یکی از قطب‌های اقتصادی قاره آسیا به‌شمار می‌رود، اما میانگین درآمد در آن نسبت به‌سایر بازارهای موجود در شرق آسیا بسیار پایین‌تر است. با این‌که پتانسیل بالایی در این کشور برای خرید خودروهای برقی وجود دارد، اما وقتی سخن از امکان خرید خودروهای گران‌قیمت برقی به‌میان می‌آید، می‌توان مطمئن بود که بسیاری از مردم در این کشور توان خرید آن‌ها را نخواهند داشت. 

  معضل کشورهای کم‌ درآمد

این مساله درخصوص کشورهای غرب آسیا نیز کاملا صدق می‌کند و با این‌که در خاورمیانه کشورهای حوزه خلیج‌فارس نسبتا ثروتمند به‌شمار می‌روند و می‌توان رشد بازار خودروهای برقی را در این کشورها بسیار نزدیک و قابل دسترس دانست، اما در سایر کشورها امید چندانی به‌رشد قریب‌الوقوع بازار برقی‌ها نمی‌توان داشت و بعید نیست که این روند کُند پذیرش خودروهای برقی تا چند دهه دیگر نیز در کشورهایی با میانگین درآمدی پایین ادامه داشته باشد. 

یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای تشویق مردم به‌خرید خودروهای برقی ارائه مشوق‌های مالی به‌سیاق کشورهای اروپایی است. 

همچنین با پیشرفت فناوری باتری‌ها و خودروهای برقی می‌توان امید داشت که در سال‌های آینده محصولات ارزان‌تر و قابل دسترس‌تری در بازار برای عموم مردم وجود داشته باشد و از آن زمان به‌بعد خواهد بود که در این بازارها خودروهای برقی می‌توانند به‌رقبایی جدی برای همتایان سوخت فسیلی خود بدل شوند.

  • بازار, برقی, دلار, کرونا
قبلیقبلتشدید فشار فروش در دو نماد خودروساز، خریداران را فراری داد!
بعدیتب و تاب بازار لاستیک خوابیده است / قیمت‌ها پایین می‌آیدبعدی

تدوین آیین‌نامه واردات خودرو در ۱۰ بند/سقف دلاری برای واردات خودرو برداشته شده

محسن فاطمی 04 تیر 1401

رشد ۴۰ درصدی صادرات در بهار امسال

علی محمد اخوان 04 تیر 1401

چرا تکلیف واردات خودرو و تولید مشخص نمی‌شود؟

سارا رستگار 07 تیر 1401

عملکرد ناوگان خودرو‌های سنگین، ملاک سهمیه بندی سوخت است

علی محمد اخوان 06 تیر 1401

هیوندای النترا HEV ۲۰۲۲ در مقابل تویوتا پریوس ۲۰۲۲

سارا رستگار 09 تیر 1401

افزایش نگران کننده تصادف در سیستم های کمک راننده

مجتبی علوی 10 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : هنری فورد دوم، از ریاست بنیاد فورد استعفا داد
کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟
افزایش نگران کننده تصادف در سیستم های کمک راننده
پیکاپ تاگا H به‌ صورت رسمی توسط صنایع خودروسازی پادرا رونمایی شد
شرکت سوئدی آینراید به دنبال عرضه کامیون‌های خودران است
گک EA6 | زیبا ، پرآپشن با قیمت مناسب
چری تیگو 7 پرو به بازار اروپا می رود
آینده در دستان خودروهای متصل
افزایش قیمت خودروهای برقی تسلا، فورد و جنرال موتورز
ب ام و یک شاهکار دیگر معرفی کرد؛ فقط برای خانواده های آتشین!
فراری هم الکتریکی می‌شود
جوان‌سازی پیرمردها! عجیب‌ترین فیس‌ لیفت‌ از پراید و ۴۰۵ تا گلف و آوانته
استون مارتین والکری و مرسدس-ای ام جی وان چگونه قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند؟
لاستیک «Mud terrain»؛ ویژه محیط آفرودی
چطور جلوی لرزش موتور خودرو را بگیریم؟

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن