قطعات خودرو

عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

از زمانی که طرح شناسه کالا اجرایی شده با توجه به اینکه همه می‌دانیم این قانون خوب بوده و شفافیت لازمه هرکاریست اما اتفاقاتی رخ داده که کسبه را نسبت به اجرای این طرح دلزده کرده است. در جدیدترین اتفاق یکی از شرکت‌های تولیدکننده در انتهای کارتن کالاهای جدید بارکدهای جدیدی قرار داده تا روی کالاهای قبلی نصب شود جالب آن‌که تفاوت آن در قیمت عرضه است و بار نصب این بارکد بر دوش بازاری و کسبه افتاده است.

 

در این مورد چند سوال مطرح است که آیا امکان تقلب در چاپ کد وجود دارد؟ آیا کدشناسه جدیدی برای کالاهای قبلی اخذ شده که نشان دهنده بالا بردن آمار تولید در سامانه جامع تجارت است؟ نحوه خرید به چگونه بوده و به چه شکلی در سامانه قابل رهگیری است؟ آیا با تغییر قیمت کالاهای جدید باید قیمت کالاهای قبل نیز تغییر کند؟ تکلیف عدم ثبات قیمت‌ها چه خواهد شد؟

 

همه سوالات ذکر شده مواردی است که از سوی کسبه مطرح شده و معلوم نیست چه زمانی برای این مشکلات از سوی متولیان امر سامانه جامع تجارت اطلاع‌رسانی شده و حداقل از ظرفیت حاکمیتی همچون شبکه آموزش برای این طرح بزرگ بهره گرفته شده و همچنین از رسانه‌های جمعی و خصوصی در این راستا استفاده شود. با توجه به تاکید ریاست جمهور بر اقناع سازی در خصوص طرح‌ها هنوز وزارت صمت در خصوص طرح شناسه کالا اقدامی صورت نداده است.

 

قطعات خودرو با بررسی میدانی در بازار اطلاع‌ یافته متاسفانه برخی شرکت‌ها برای عرضه محصولات با شناسه کالا دچار مشکل هستند زیرا کسبه همچنان نسبت به این طرح نسبتا آگاه نیستند و ابعاد مختلف طرح برای آن‌ها تبیین نشده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *