قطعات خودرو

در جلسه هيئت مديره اتحاديه با لنت‌فروش‌ها چه گذشت؟

مرتضی ده‌بزرگی – فروشنده لنت ترمز – در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو، درباره جلسه روز گذشته اعضاي اين صنف با هيئت مديره اتحاديه، اظهار كرد: جلسه با اعضای هیئت ‌مدیره اتحادیه لوازم یدکی برای این منظور بود که درباره کسری در بازار صحبت شود.

او ادامه داد: کارخانه‌های تولید لنت در ایران، فعالیت خود را انجام می‌دهند و لازم است که تقویت و از طریق مصرف‌کنندگان حمایت شوند. جلسه درباره این بود که آیا تولیدکنندگان داخلی می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند؟ در این‌باره صحبت‌های حاشیه‌اي مطرح شد و افراد دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

وي با اشاره به اين‌كه در اين جلسه درباره موانع تامین لنت صحبت شد، گفت: ما مقدار زیادی در زمینه توزیع لنت مشکل داریم. همچنين تولیدکنندگان هنوز قالب‌های برخی اجناس را ندارند. البته درباره ماشین‌های مصرفی مشکلی وجود ندارد، اما برای ماشین‌های خاص، مشکل داریم.

اين فروشنده لنت ترمز با بيان اين‌كه شکافی بین اتحادیه و تولیدکنندگان لنت به‌وجود آمده است، اظهار كرد: این شکاف باعث جدایی صنف ما از تولیدکنندگان می‌شود. باید تولیدکنندگان را جذب کنند و ببینند ضعف کار کجاست و بعد آن ضعف را برطرف کنند.

او تاكيد كرد: ما بنا نداریم كارخانه‌های داخلی را کنار بزنیم. خود من عقیده دارم که باید از کارخانه‌های ایرانی حمایت کنیم تا کیفیت لنت آن‌ها ارتقا پیدا کند. در عین حال قیمت‌های آن‌ها باید مناسب باشد تا مردم اعتماد کنند و جنس ايراني را بخرند و خودشان ببینند که تفاوت چندانی با لنت‌های خارجی ندارد.

وي همچنين گفت: همیشه نباید بگوییم که «مرغ همسایه غاز است». بسیاری از جنس‌های چینی که به ایران وارد می‌شود، کیفیت بسیار پایینی دارند. واقعاً کالای بسیاری از کارخانه‌های ایرانی نسبت به آنچه برخی افراد از چین وارد می‌کنند، کیفیت خیلی بهتری دارد.

ده‌بزرگی معتقد است: صنعت تولید لنت ترمز در ایران صنعت پیشرفته است و لازم است کمی مدیران دست از منفعت‌طلبی بردارند و لنت با کیفیت بهتر را تولید کنند. اگر قرار است لنتی وارد کشور شود، باید لنتی باشد که کارخانه‌های داخلی آن را تولید نمی‌کنند.

اين فروشنده لنت ترمز اضافه كرد: برخی کارخانه‌های ایرانی برای آن‌که جنس خود را بفروشند، برندهایی را معرفی می‌کنند که خارجی هستند. در واقع کالا در ایران تولید می‌شود، اما با برندهای خارجی به فروش می‌رسد. متاسفانه برخی کارخانه‌ها که معتبر هم هستند، این کارها را انجام می‌دهند تا فروش داشته باشند.

ده‌بزرگی بيان كرد: تولیدکنندگان داخلی در این جلسه نبودند و این نشست، جلسه کاملي نبود و همه در آن حضور نداشتند. امیدواریم جلسه آینده، قوی‌تر باشد.

او درباره كساني كه در جلسه روز گذشته هيئت مديره اتحاديه حضور داشتند، توضيح داد: بیشتر لنت‌فروش‌ها برای حضور در این جلسه دعوت شده بودند که برخی از آن‌ها نیامدند. به علاوه، تعدادي از کسانی که جزو افراد معتبر در بازار هستند، فراموش شده بودند که به جلسه دعوت شوند.

در اين‌باره بخوانيد:

گزارش جلسه هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی؛ از بیمه تکمیلی تا درد دل لنت‌فروش‌ها

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *