قطعات خودرو

آقا واقعا رینگ‌ خودرو بزرگ تر، بهتر است؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروتک ، در سال‌های اخیر صحبت‌های زیادی مطرح شده است که سایز رینگ‌ خودرو تأثیر مستقیمی روی کیفیت سواری دارد.

گفته می‌شود که رینگ‌ خودرو بزرگ‌تر با وجود ظاهر زیباتری که ایجاد می‌کنند، تأثیر منفی روی راحتی  خودرو دارند. سایز رینگ‌ها در خودروها همچنان افزایش پیدا می‌کند و بازار نیز همواره نسبت به رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تر علاقه نشان داده است. افزایش تمایل بازار به خودروهای شاسی‌بلند نیز در این مسئله دخیل بوده است؛ چراکه این خودروها دارای رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تری در مقایسه با خودروهای سدان یا هاچ بک هستند.

برای دانستن جواب این سؤال که سایز رینگ و لاستیک تا چه اندازه روی سواری خودرو تأثیر دارد، وب‌سایت اتوکار دو خودروی متفاوت را برای آزمایش انتخاب کرده‌است.

یکی از این خودروها هاچ بک کوچک یعنی مینی کوپر است و دیگری یک کراس‌اور متوسط به نام دی اس ۷ کراس بک است. دی اس ۷ کراس بک دارای سایز رینگ و لاستیک بزرگی است که این روزها در بیشتر شاسی بلندها استفاده می‌شود. رینگ‌های ۲۰ اینچی این خودرو تایرهای دیواره کوتاه کنتیننتال با ابعاد 235/45 را روی خود جای داده‌اند. در سمت مقابل سایز رینگ و لاستیک مینی این روزها طرفدار چندانی ندارد و بیشتر شبیه به خودروهای ده سال پیش است. مینی کوپر از رینگ‌های ۱۵ اینچی استفاده می‌کند که روی آن‌ها تایرهای میشلن با ابعاد 175/65 سوار شده‌اند.

 

DS7 vs Mini cooper drive quality Test

 

 

مقایسه‌ی مستقیم این دو خودرو کار چندان صحیحی نیست چون یکی از آن‌ها یک هاچ بک اسپرت است و دیگری یک کراس‌اور لوکس که سازنده روی راحتی آن تأکید دارد. اما نتیجه‌ی مقایسه‌ی دو خودرو کاملا متفاوت است؛ به‌طوری‌که بنا به ادعای اتوکار این مینی است که سواری نرم‌تر و راحت‌تری را در مقایسه با دی اس ۷ ارائه می‌دهد.

در تست رانندگی که با خودروها در مسیرهای درون شهری و خارج شهری انجام شده، مینی توانسته است ضمن ارائه‌ی سواری مناسب و راحت، قابلیت کنترل خوبی را هم از خود نشان دهد. مینی در جذب ضربات ناشی از دست اندازهای مسیر خوب عمل می‌کند و در عین حال راننده اطلاعات دقیق از سطح جاده را نیز در این خودرو دریافت می‌کند. ممکن است برخی نقش رینگ و لاستیک مینی در جذب ضربات را زیر سؤال برده و این قابلیت را به سیستم تعلیق خودرو نسبت دهند؛ اما زمانی‌که اتوکار رینگ و لاستیک بزرگ‌تر روی مینی نصب کرده، شاهد کاهش شدید توانایی این خودرو در جذب ضربات جاده بوده است.

 

DS7 vs Mini cooper drive quality Test

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *