قطعات خودرو

از عوامل اصلی بروز تصادف تسلا قابلیت Autopilot است

تسلا

براساس تجزیه‌وتحلیل ۳۰ برند خودرو، رانندگان تسلا بالاترین میزان تصادف را در بین دیگر برندها دارند.

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبارخودرو،در طول یک سال، رانندگان تسلا با نرخ تصادف ۲۳.۵۴ به ازای هر یک‌هزار راننده در رتبه نخست قرار دارند. رانندگان برند رام (Ram) نیز با نرخ ۲۲.۷۶ در ازای رقم یادشده در رتبه دوم قرار گرفتند.

 

 

برندهای تصادف‌خیز

بین نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) و نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲)، ۲۳.۵۴ مورد تصادف تسلا به‌ازای هر یک‌هزار راننده رخ داده است. تنها دو برند رام با نرخ ۲۲.۷۶ و سوبارو با نرخ ۲۰.۹۰ به‌ازای هر یک‌هزار راننده بیش از ۲۰ تصادف داشته‌اند.

 

همچنین در نرخ حادثه برند رام در رتبه اول و تسلا در رتبه دوم قرار دارد. تفاوت نرخ تصادف و نرخ حادثه در این است که در نرخ حادثه، فاکتورهایی مثل سرعت در نظر گرفته نمی‌شود. درکل داده‌های LendingTree درمورد علت دقیق تصادفات کاملا قطعی نیستند.

 

 

تسلا ادعا می‌کند نقص‌های این قابلیت را با یک به‌روزرسانی ابری برطرف خواهد کرد. همچنین براساس آمار منتشرشده، رانندگان ب‌ام‌و بیشترین DUI (رانندگی تحت‌تاثیر دارو و الکل) را داشته‌اند و در این‌جا رانندگان تسلا بسیار خوب عمل کرده‌اند و در رتبه بیستم قرار دارند.

 

ادعاهایی از سوی رانندگان تسلا

خبرسازترین مورد یک سلبریتی اهل کره‌جنوبی مربوط می‌شود که ادعا کرد تسلا مدل X او به‌طور ناخواسته شتاب گرفته و با درِ گاراژ برخورد کرده است. البته در تمام موارد از جمله مورد یادشده تسلا اظهار داشت داده‌های خودروها حاکی از اشتباه راننده در به‌کارگیری پدال ترمز و گاز بوده و بنابراین راننده به‌جای پدال ترمز، پدال گاز را فشار داده است.

 

 

تسلا هم با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان ساخت هیچ مشکلی که سبب شتاب‌گیری ناگهانی و ناخواسته محصولاتش شود، وجود ندارد و این موضوع را با NHTSA به‌اشتراک می‌گذارد. در سال ۲۰۲۱ بود که این نهاد ایمنی در آمریکا اعلام کرد مشکلی در خودروهای تسلا که منجر به آن حوادث شود، وجود ندارد. درواقع NHTSA اعتقاد دارد استفاده اشتباه از پدال ترمز و گاز سبب این حوادث شده است.

 

 

اول از همه راننده یک تاکسی تسلا مدل Y که در شهر برگرن نروژ تصادف کرد به‌شتاب‌گیری ناخواسته خودرو خود اشاره داشته است. او ادعا می‌کند چیزی اشتباه در خودرو رخ داده؛ اما با توجه به‌تصاویر منتشرشده چنین چیزی از ظاهر قضیه برداشت نمی‌شود.

 

البته درنهایت او به‌رانندگی سهل‌انگارانه متهم شد. دو حادثه دیگر نیز اوایل سال جاری میلادی رخ دادند؛ هرچند دلایل آن‌ها متفاوت بوده است. در حادثه اول راننده یک تاکسی در نیویورک مدعی شد مدل Y او به‌طور ناگهانی شتاب گرفته و سبب تصادف شده است. در این حادثه به‌کسی آسیب نرسیده و راننده از تسلا شکایت کرده است.

 

وکیل این راننده در شکوائیه خود مدعی شده است: «راننده پای خود را روی پدال ترمز گذاشت و درایو را انتخاب کرد و پا را از روی ترمز برداشت و سپس خودرو به‌سرعت به‌جلو حرکت کرد.»

 

همان‌طور که قبلا نیز گفته شده است، معمولا حوادث ناشی از به‌کارگیری اشتباه پدال ترمز و گاز معمولا در پارکینگ‌ها رخ می‌دهند؛ جایی که رانندگان باید به کرات از هر دو پدال استفاده کنند. در حادثه بعدی نیز یکی از محصولات تسلا در ونکوور کانادا تصادف کرد و راننده مدعی شتاب‌گیری ناگهانی خودرو خود شد.

 

پلیس اظهار داشت راننده مقصر این حادثه بوده است: «پس از بررسی داده‌های مرتبط با خودرو باید گفت این حادثه به‌خاطر خطای انسانی بوده است.» به‌همین دلیل پلیس راننده را به‌خاطر حادثه‌ای که حدود ۳۰ هزار دلار خسارت به‌بار آورده بود، جریمه کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *