قطعات خودرو

افزایش طول عمر خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرگزاری تسنیم، با توجه و عمل کردن به یک سری دستور العمل ها و رعایت برخی نکته ها میتوان طول عمر خودرو های امروزی را افزایش داد. در این مقاله ما به شما این راهکار ها را نشان میدهیم .

 

 

1 – سر وقت تعویض کردن تسمه تایم

دقت در به موقع عوض کردن این قطعه خودرو بسیار مهم است چرا که در صورت پارگی تسمه تایم در سرعت زیاد درست کردن  و راه اندازی دوباره ماشین بسیار گران تمام خواهد شد.محاسبه زمان تعویض تسمه تایم خودرو را معمولا بر حسب کیلومتر کارکرد محاسبه میکنند .

 

کارشناسان عمر کارکرد تسمه تایم ماشین را حدود 000/60 تا 000/80 کیلومتر میدانند.

 

لازم به ذکر است که  مشخصا در کیلومتر هشتاد هزار ، تسمه تایم شما پاره نخواهد شد ، اما حداقل برای جلوگیری از هزینه های گران قیمت پارگی تسمه تایم ، بهتر است حداکثر تا 000/80 کیلومتر تسمه تایم خود را تعویض کنید

 

 

2 –  روغن با کیفیت و طول عمر خودرو

برای جلوگیری از کاهش طول عمر ماشین خود بهتر است روغنی با کیفیت و معتبر را برای ماشین خود انتخاب کنید زیرا که سهل انگاری در خرید روغن موتور و تاخیر بیش از حد در تعویض آن دلیل بر کاهش عمر مفید خودروی شما میشود . هر نوع روغن موتور بسته به کیفیت و جنس خود عمر متفاوت دارد و زمان مشخصی برای تعویض روغن موتور وجود ندارد البته بعضی از افراد معتقدند مهم نیست چه عددی برو روی قوطی روغن موتور نوشته شده  برای سلامتی ماشین باید روغن موتور را در هر شش هزار کیلومتر عوض کرد حتی اگر بر روی قوطی آن ده هزار کیلومتر درج شده باشد.در بابت زمان تعویض روغن نیز برخی معتقدند 6 ماه مناسب ترین زمان برای توی روغن موتور خودرو است .

 

 

3 – کنترل قطعات مصرفی خودرو

برخی فکر میکنند در خودرو های امروزی قطعاتی به کار رفته که نیاز به چک و بررسی یا تعویض آن ها نیست اما در صورتی که قطعات ماشین های جدید نیز نیاز به بررسی و تعویض دارند . از این لوازم یدکی خودرو  که نیاز به کنترل دارند : تصفیه بنزین ، تسمه دینام و وایر هستند . برخی  دیگر  از  لوازم یدکی  های دیگر که خرابی آن ها باعث هزینه های گران قیمت برای شما و کاهش عمر خودرو شما میشود میتوان به باتری ، شیلنگ ، شمع و سیستم ترمز اشاره کرد . پیشنهاد میشود در صورت مشاهده هر گونه مشکل کوچک در این قطعات حتی در لوازم یدکی میتسوبیشی اقدام به مراجعه به یک متخصص و یا تعویض آن قطعه کنید .

 

 

  نشت روغن یا آب از یکی از شیلنگ

اگر از شیلنگ های خودرو شما آب یا روغن یا حتی ضد یخ خارج میشود این نشانه جدی این است خودرو شما دچار مشکل است و با افزایش نشتی آب یا روغن یا ضد یخ در موتور کاهش خواهد پیدا کرد که این خود شروع مشکلاتی جدی تر است پس پیش از آن که دچار مشکل شوید از سلامت شیلنگ ها و کاسه نمد خودرو خود اطمینان پیدا کنید .

 

 

5 – لاستیک و تعویض به موقع آن

ایجاد مشکل در لاستیک ماشین علاوه بر ضرر های مالی میتواند ضرر های جانی نیز ایجاد کند پس اهمیت چک و بررسی لاستیک نیازی به بیان ندارد چرا که سهل انگاری در کنترل لاستیک میتواند  ضرر های جبران ناپذیری به شما بزند .  از سری مشکلات لاستیک میتوان به پارگی و ترکیدگی که میتوان باعث افزایش فشار روی جلو بندی باشد . پس به سلامتی آج خودرو خود توجه کنید .

 

 

6 – کنترل کارکرد سیستم خنک کننده موتور

گرما  بیش از حد میتواند موجب  نابودی موتور خودرو شما شود . اگر خودرو شما روشن باشد حتی در حالت بی حرکت نیز موتور ماشین در حال ایجاد گرما است و وظیفه جلو گیری از داغ شدن موتور بر عهده سیستم خنک  کننده موتور است پس اهمیت در بررسی و کنترل سیستم خنک کننده روغن بسیار در افزایش کیفیت  و طول عمر خودرو شما بسیار است .

 

 

7 – بروزرسانی نرم افزار در ماشین های جدید

 

سیستم برقی و تکنولوژی در ماشین های جدید نقش بسیار مهمی دارد . اگر نرم افزار های خودرو خود را بروزرسانی بسیاری از مشکلات ریز و درشت خودرو شما حل میشود . برای مطلع شدن از وضعیت نرم افزار خودرو خود میتوانید آن را پیش یک متخصص ببرید یا یک مکانیک ببرید . پیشنهاد میشود هر سال یک دور نرم افزار خودرو خود را چک کنید .

 

 

8- چک کردن باتری

علت اینکه در پاییز و زمستان خودرو شما روشن نمی شود این است که کاهش دما در عملکرد باتری شما تاثیر دارد .

پیشنهاد میشود هر پاییز باتری خودرو خود را چک کنید

 

 

9 – تاثیر کیفیت بنزین در طول عمر خودرو

 

شاید بدانید که کیفیت بنزین در پمپ بنزین های مختلف متفاوت است ، پس دقت کنید که دیگر به پمپ بنزین های بی کیفیت مراجعه نکنید . هر چند وقت یکبار بنزین سوپر بزنید و هر 5 هزار کیلومتر صافی بنزین خود را تعویض کنید . پمپ بنزین ها دارای فیلترینگ خوبی نیستند پس حتما هر نسبت به تعویض صافی بنزین خود اگاه باشید .

 

 

10- گرم کردن خودرو پیش از حرکت

اجازه دهید کمی دمای موتور بالا برود بعد حرکت کنید مخصوصا در روز های سرد چون اینکار اجازه میدهد دمای روغن و ترمز های به مقدار لازم برسد .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *