قطعات خودرو

«امپاور» منطبق بر آخرین استانداردهای بین‌المللی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، مدیرعامل شرکت بهمن دیزل گفت: این شرکت با رونمایی از محصول جدید خود به نام کشنده امپاور گامی ‌دیگر را در جهت اقدامات توسعه تولیدات تجاری خود برداشت و یکی از نیازهای شبکه حمل‌و‌نقل کالا در کشور را مرتفع کرد. حسین خضری درخصوص اقدامات توسعه‌ای این شرکت افزود‌: بهمن‌دیزل پیش از خصوصی‌سازی فضایی به مساحت ۸۰هزار متر مربع را دارا بود که این فضا پس از خصوصی‌سازی به ۳۳۰هزار متر مربع افزایش یافت. وی تصریح کرد: کاربری‌سازی در مساحتی با ۲۴هزار متر مربع، شاسی‌سازی در مساحتی با ۲۲هزار متر مربع، تولید وانت در مساحتی با ۳۴ هزار متر مربع و خطوط تست در مساحتی ۷هزار متر مربعی از دیگر اقدامات توسعه‌ای اخیر شرکت بهمن دیزل به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل با تاکید بر اینکه خودروهای تجاری گروه بهمن با تولید خودروهای تجاری ایسوزو آغاز به کار کرده بود، اظهار کرد: استراتژی‌های گروه بهمن در انتخاب کشنده جدید امپاور انتخاب محصول منطبق بر آخرین استانداردهای بین‌المللی است. این کشنده با گیربکس اتوماتیک و ریتاردر پنج‌حالته، سیستم تعلیق بادی، سیستم هوشمند ترمز اضطراری  (AEBS)و کابین و ظاهر مدرن  امکان تامین خودرو برای حمل کالاهای خطرناک (حمل سوخت و…) بر اساس گواهی اخذ شده استاندارد اروپا ( R۱۰۵) را فراهم کرده و نکته حائز اهمیت آنکه این  محصول با قیمت بسیار رقابتی براساس استراتژی‌های بازار این شرکت عرضه خواهد شد.

وی  به امکانات کشنده جدید امپاور اشاره و خاطرنشان کرد: کابین ارگونومیک، مدرن، دلنشین و جادار و مسطح ارگونومی ‌و همچنین سقف بلند برای تردد راحت در کابین، صندلی ارگونومیک راننده با سیستم تعلیق بادی و قابلیت تنظیم در شش جهت و دو تخت خواب بزرگ و راحت برای استراحت راننده و سرنشین جزو امکانات این کشنده به شمار می‌رود.

خضری همچنین اعلام کرد‌: امپاور دارای کلیدهای کنترل مولتی مدیا و کروز کنترل روی غربیلک فرمان، یخچال مسافرتی با دسترسی آسان و مجهز به سانروف برقی است.

فروش امپاور با قیمت رقابتی

مدیر بازاریابی و فروش گروه بهمن  نیز  از عرضه اولیه این محصول از هفته جاری  (شنبه ۱۴ اسفند) خبر داد. نیما مومنی قیمت بهای فروش کارخانه این محصول را ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: خودروها از ابتدای سال۱۴۰۱ تحویل مشتریان خواهد شد.

وی با بیان اینکه کامیون‌های کشنده موجود در بازار با امکانات و قدرت موتور به مراتب کمتر به قیمت‌ رسمی‌ کارخانه بالای ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند، گفت: با این قیمت و کیفیت می‌توان پیش‌بینی کرد امپاور بتواند بیش از ۵۰ درصد از بازار را در سال ۱۴۰۱ تصاحب کند.

مدیر بازاریابی و فروش گروه بهمن کیفیت امکانات و قیمت این محصول را مهم‌ترین مزیت رقابتی آن دانست و تصریح کرد: بهمن در تمامی‌ استان‌ها نمایندگی دارد و نمایندگی‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند و همچنین قطعات مصرفی و تعمیراتی تامین شده است.

مشخصات کامیون کشنده

کامیون کشنده امپاور بهمن‌دیزل از یک پیشرانه دیزلی کامینز ۱۱۸۰۰سی‌سی ۶سیلندر خطی توربودیزل با اینترکولر بهره می‌برد. این پیشرانه توان تولید تولید ۴۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

امپاور دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ EEV بوده که مطابق استانداردهای آلایندگی خودروهای تجاری دیزلی در اروپاست.

امپاور همچنین مجهز به گیربکس اتوماتیک ۱۴سرعته ZF است. این کشنده در حالت بدون تریلر دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۶۰۸۵، ۲۵۰۰ و ۳۹۰۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز ۳۶۰۰ میلی‌متر اعلام شده است.

وزن خالص کامیون کشنده امپاور بهمن‌دیزل ۷۳۰۰ کیلوگرم است. این کشنده بهمن‌ با هر بار سوخت‌گیری تا برد ۳هزار کیلومتر را طی خواهد کرد. وزن مجموع ناخالص ترکیبی فنی کامیون‌ کشنده امپاور هم ۴۵تن و مجموع وزن ترکیبی ناخالص قانونی این خودرو ۴۴ تن اعلام شده است.

ازجمله امکانات رفاهی این کشنده نیز می‌توان به دو تخت‌خواب بزرگ برای استراحت راننده و سرنشین، فضاهای متعدد درون کابین برای نگهداری وسایل، یخچال مسافرتی، شیفتر مدرن برای تعویض دنده، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، سیستم هشدار خروج از خطوط، صندلی بادی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و گرمکن و نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا اشاره کرد.

کشنده پر‌قدرت و مدرن جدید امپاور، محصولی منطبق بر آخرین استانداردهای بین‌المللی و با  ظاهر مدرن امکان تامین خودرو برای حمل کالاهای خطرناک (حمل سوخت و …) بر اساس گواهی اخذ شده استاندارد اروپا  (R۱۰۵) را فراهم می‌کند.

بهمن‌دیزل به‌عنوان بزرگ‌ترین تجاری‌ساز کشور از کامیون کشنده جدید امپاور (Empower) رونمایی کرد. مراسم رونمایی از محصول پرقدرت و مدرن امپاور و افتتاح خط تولید آن در شرکت بهمن‌دیزل واقع در شهر صنعتی البرز قزوین برگزار شد. کامیون کشنده امپاور BD۵۰۰ بهمن‌دیزل قدرتمندترین و مدرن‌ترین محصول در این سگمنت در بین رقبا بوده که تجهیزات رفاهی و ایمنی جدیدی را در خود جا داده است. امپاور همچنین به‌عنوان اولین کشنده بهمن‌دیزل، سبد محصولات تجاری این شرکت را متنوع‌تر کرده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *