قطعات خودرو

انعقاد تفاهم‌ با ۱۳ تولیدکننده داخلی برای تامین اتوبوس

به گزارش قطعات خودرو به نقل از عصرخودرو؛ شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: بر اساس تبصره (ص) بند ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ مقر شده پنج‌هزار دستگاه اتوبوس با حداکثر پنج سال کارکرد وارد چرخه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور شود.

 

وی ادامه‌داد: در سال های گذشته تعداد اتوبوس های بین شهری کاهش یافت یا به دلیل افزایش سن در مسافت های کوتاه استفاده می‌شود،با تسهیلات فراهم شده زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور ایجاد شود.

 

وی خاطرنشان‌کرد: سازمان حمل نقل جاده ای با ۱۳ کارخانه داخلی به‌منظور تامین اتوبوس و مینی بوس در سه سال آینده تفاهم نامه منعقد کرده است. همچنین واردات در کنار تولیدات داخلی مد نظر است تا بتوانیم کمبود وسایل حمل و نقل بین جاده ای را جبران کنیم.

 

 

افندی زاده تصریح‌کرد: همه شرکت های حمل و نقلی دارای کارت بازرگانی می توانند اقدام به واردات اتوبوس و مینی بوس کنند. همچنین تجار نیز می توانند اقدام به واردات کنند اما محور اصلی باید شرکت ها باشند و هیچ انحصاری در قانون برای آن دیده نشده است.

 

 

وی درباره تغییر کریدور ترانزیتی جاده ابریشم از ایران، گفت: مسیرهایی که به عنوان کریدور ترانزیتی هستند، همه کشورها تلاش می‌کنند سهمی از جابه‌جایی کالا در آنها داشته باشند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: کریدور شمال- جنوب از طریق پاکستان به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی منتهی می‌شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *