قطعات خودرو

بهترین خودرو برای مناطق گرمسیری

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، نیم ساعت پارک کردن خودرو زیر نور تند آفتاب میتواند باعث شود شما و هرچه که در خودرو هست برشته شوید. بااین‌حال برخی از خودروها هستند که نسبت به سایرین در مواجهه با آب‌وهوای گرم عملکرد به‌مراتب بهتری دارند. از صندلیهای دارای تهویه و پردههای داخلی گرفته تا سیستم‌های تهویه چند منطقه‌ای و لیوان‌‌های خنک‌کننده، ویژگی‌های زیادی وجود دارد که میتواند رانندگی را در روزهای گرم، راحتتر کنند.

 

ما در این مقاله از مجله خودرو بانک قصد داریم به معرفی بهترین خودرو برای مناطق گرمسیری بپردازیم. اگر شما نیز می‌خواهید بدانید که بهترین خودرو برای مناطق گرمسیری کدام است، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این قسمت سراغ خودروهای مناسب و بادوام در مناطق گرمسیری می‌رویم و تعدادی از آنها را به شما معرفی می‌‌کنیم. برخی از ای خودروها عبارت‌اند از:

 

• خودروی هیوندای سانتافه

• خودروی کیا سورنتو

• خودروی تویوتا یاریس

• خودروی مزدا CX 9

• خودروی نیسان ایکس تریل X – Trail

• خودروی هیوندای توسان

۱. خودروی هیوندای سانتافه
خودروی شاسی‌بلند عظیم‌الجثه هیوندای سانتافه در آب‌وهوای گرم نیز رقیب ندارد. این خودرو نه‌تنها دارای تهویه مطبوع و عالی است، بلکه شامل یک جعبه بغل دستی خنک در مدل هایلندر نیز می‌شود؛ بنابراین اگر میخواهید نوشیدنی‌ها یا میوه‌ها را خنک نگه دارید، آنها را در جعبه بغل دستی قرار دهید، جایی که هوای سرد به اندازه نیاز شما وجود دارد. همچنین برای جلوگیری از ورود نور خورشید به داخل خودرو می‌‌توانید از پردههای جانبی نصب شده روی درب‌های پشتی بهره ببرید. این گزینه بیشتر در رانندگی طولانی‌مدت کاربرد دارد و کار شما را راحت میکند. علاوه بر این خودروی سانتافه شاسی‌بلند از لحاظ موتوری نیز خودروی خوبی است و موتور توربو دیزل چهارسیلندر با سیستم چهارچرخ متحرک آن، بسیار جذاب و قوی است. البته برخی از خودروهای شاسی‌بلندی که در ثبت نام ایران خودرو خریداری می‌شوند نیز بعضی قابلیت‌ها و آپشن‌ها را برای مناطق گرمسیری دارند.

 

کیا سورنتو؛ بهترین خودرو برای منطق گرمسیری

 

 

۲. خودروی کیا سورنتو

خودروی کیا سورنتو با ظرفیت 8 سرنشین، ماشینی است که برای مسافرتهای طولانی در تابستان ساخته شده است. در این خودرو فضای بسیار زیادی برای سرنشینان و چمدانها وجود دارد که اگر وسایل زیادی داشته باشید، نیاز نیست نگران آنها باشید. اما این خودروی بزرگ در خنک‌کردن افراد نیز وظیفه خود را به‌خوبی انجام میدهد. علاوه بر قابلیت کنترل دمای هر فرد برای صندلی‌های جلو، یک کنترل‌کننده AC جداگانه در مدل‌های SLi و Platinum نیز وجود دارد؛ بنابراین آنهایی که در قسمت پشت نشسته‌اند مجبور نیستند دما را کاهش دهند یا باعث مزاحمت برای نفرات جلو شوند.

 

با دریچه‌های تهویه هوا در هر سه ردیف، هیچ‌گونه کمبود فضایی برای تهویه احساس نمی‌شود. سورنتو با موتور V6 بنزینی یا چهارسیلندر توربو دیزل عرضه میشود. هر دو سیستم به‌راحتی این خودروی بزرگ را به حرکت درمی‌آورند، بااین‌حال نسخه دیزل در انجام آن بهتر عمل می‌کند. اگر قصد سفرهای طولانی‌مدت دارید، گزینه دیزل را انتخاب کنید. شاید بتوان خودروی کیا سورنتو را در لیست بهترین ماشین برای مسافرت قرار داد.

 

 

 

۳. خودروی تویوتا یاریس

مهم نیست که خودروی یاریس ارزانترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروی تویوتا است، در عوض روی این خودرو یک سیستم AC بسیار قوی تعبیه شده است. اکثر سیستم‌های تهویه مدرن وضعیت خوبی دارند، اما سیستم تهویه تویوتا در شرایط بهتری قرار دارد. حتی در یک منطقه و هوای بسیار گرم ممکن است بسیار زود سیستم AC را خاموش کنید، چون در غیر این صورت ممکن است یخ بزنید. میزان خنکایی که از دریچههای جلو وارد میشود، قسمت عقب را نیز تأمین می‌کند. علاوه بر این باتوجه‌به کابین جمع‌وجور خودروی تویوتا یاریس، سرنشینان این خودرو به‌هرحال به منشأ سرما نزدیک هستند. موتور ۳/۱ لیتری و گیربکس چهار‌سرعته ترکیبی، خودروی یاریس را به عنوان گزینه یک گزینه بسیار خوب برای رانندگی در حومه شهر مطرح میکند. علاوه بر این یاریس بسیار کم‌هزینه بوده و شما با خیال راحت میتوانید برانید.

۴. خودروی مزدا CX9

خودروی مزدا سی ایکس ۹ برای مدتها انتخاب اول خانواده‌های بسیاری بوده است. این خودرو فضای بسیار زیادی دارد و برخی از مدل‌های آن دارای سیستم تهویه سه منطقه‌ای هستند که می‌توانند نیازهای گرمایی و سرمایی سرنشینان را به‌خوبی برطرف کنند.

 

اگر مدل شش نفره لوکس این خودرو را خریداری کنید، مشاهده میکنید که بین دو صندلی جلو یک استراحتگاه مرکزی با فضای کافی وجود دارد. هرکدام از این صندلی‌های مخمل دار بزرگ دارای تهویه هوای مناسب هستند و شما را در روزهای گرم، خنک نگه میدارند. خودروی مزدا سی ایکس ۹ از یک موتور ۳/۲ لیتری چهارسیلندر توربو نیرو میگیرد. عملکرد این خودرو در شهر و حومه بسیار عالی است. اگر نتوان خودروی مزادا سی ایکس ۹ را بهترین ماشین برای تیونینگ دانست، اما می‌توان آن را در دسته بهترین خودروها برای مسافرت‌ در مسیرهای گرم قرار داد.

 

۵. خودروی نیسان ایکس تریل X–Trail

خنک ماندن درون خودرو تنها به آب‌وهوای محیط بیرون مرتبط نمیشود، بلکه توان سیستم خنک‌کننده خودرو وظیفه اصلی را بر عهده دارد. در خودروی نیسان ایکس تریل شما فضایی برای خنک نگه‌داشتن نوشیدنیهای خود دارید، بنابراین اگر قصد دارید یک مسافت طولانی را طی کنید، نیاز نیست نگران گرم‌شدن آب و سایر نوشیدنی‌هایی که همراه دارید باشید. علاوه بر این سیستم خنک‌کننده آن بسیار قوی است و نیاز شما به یک هوای مطبوع و خنک را به‌خوبی برطرف می‌کند. خودروی ایکس تریل سایز متوسط، جز شاسی‌بلندهایی قرار میگیرد که فضای خوبی ارائه میدهند. بر روی این خودرو یک موتور ۵/۲ لیتری چهارسیلندر سوار شده است که با کمک یک سیستم انتقال قدرت CVT حداکثر قدرت را ارائه می‌دهد.

 

 

۶. خودروی هیوندای توسان

وقتی به دنبال فضای مناسب برای سرنشینان هستید، انتخاب خودروی هیوندای توسان بهترین کار است. چه در حال کمپینگ و چه در ساحل میخواهید رانندگی کنید، داشتن یک شاسی‌بلند جمع‌وجور مانند هیوندای توسان عالی است. این مدل ویژگی‌هایی مانند شیشه‌های رنگی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به‌خوبی از ورود نور گرم تابستان به خودرو جلوگیری میکند.

 

نگهداری خودرو در آب‌وهوای گرم و مناطق گرمسیری

نگهداری خودرو در آب‌وهوای گرمسیری کار بسیار مهمی است و روی سلامتی خودروی شما تأثیر زیادی دارد. به این منظور لازم است که به شش نکته زیر توجه کرده و در مناطق گرمسیری و آب‌وهوای گرم به کار بندید:

• سطح روغن و مایعات خودرو را چک کنید

• محافظت کردن از موتور در برابر آسیبهای نمک

• چک کنید که لاستیکها باید در وضعیت خوبی باشند

• سلامت سیستم AC را بررسی کنید

• برف‌پاک‌کن شیشه جلو در آفتاب را چک کنید

• سلامت باطری را چک کنید

۱. سطح روغن و مایعات خودرو را چک کنید

موتور خودرو از صدها قطعه متحرک استفاده میکند. در آب‌وهوای گرم و مناطق گرمسیری ممکن است فشار زیادی به موتور خودرو وارد شود و روغن و مایعات خودرو بسوزند یا کاهش یابند؛ بنابراین بهتر است همواره سطح روغن را چک کنید و مراقب آن باشید.

 

۲. محافظت کردن از موتور در برابر آسیبهای نمک

اگر نزدیک اقیانوس و دریا زندگی میکنید، باید به فکر تهیه یک محافظ نمک برای موتور خودروی خود باشید. نمکهای اقیانوس را باد به داخل مناطق مسکونی میآورد و آنها وارد سیستم موتور میکند؛ بنابراین برای حفاظت موتور در برابر ورود نمک باید جدی عمل کنید.

 

۳. چک کنید که لاستیکها در وضعیت خوبی باشند

هوای گرم و زمین داغ استهلاک لاستیکها را بالا میبرند؛ بنابراین در وهله اول لازم است از لاستیکهای تابستانی برای آب‌وهوای گرم و مناطق گرمسیری استفاده کنید و در وهله دوم چکاپ‌‌های لاستیک و تنظیم باد آن را به طور منظم انجام دهید.

 

۴. سلامت سیستم AC را بررسی کنید

سیستم ای سی یا همان سیستم تهویه مطبوع، نقش مهمی در خنک‌کردن خودرو دارد. بهتر است از سلامت آن خاطرجمع باشید و سپس به دل جاده بزنید.

 

۵. برف‌پاک‌کن شیشه جلو در آفتاب را چک کنید

این قسمت ممکن است به دلیل نور گرم خشک شود و شما را در زمستان و در هنگام بارش باران به دردسر بیندازد. بهتر است قبل از شروع فصل بارندگی لاستیکهای برف‌پاک‌کن شیشه جلو را چک و در صورت لزوم تعویض کنید.

 

۶. سلامت باطری را چک کنید

ماندن در هوای گرم میتواند عمر باطری را کاهش دهد؛ بنابراین اگر در مناطق گرمسیری زندگی میکنید، باید از باطری خود بیشتر از حالت عادی نگهداری و مراقبت کنید.

حتی برای بهترین ماشین کراس اور چینی نیز لازم است این ۶ مورد را چک و رعایت کنید.

ماشین‌سواری و آب‌وهوای گرم

زندگی در مناطق گرمسیری شرایط خاص خود را دارد. داشتن خودروی مناسب نیز یکی از لازمههای زندگی در این مناطق است. ما در این مقاله از مجله خودرو بانک به بررسی و معرفی خودروهای مناسب مناطق گرمسیری پرداختیم. سپس نکاتی را راجع به نگهداری و مراقبت از خودرو در این مناطق شرح دادیم که میتواند به سلامت شما و خودروی‌تان کمک کند. امیدواریم مطالعه این نوشته برای شما مفید بوده باشد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *