قطعات خودرو

بی ام و i5 M60 احتمالا قدرتمندترین سری ۵ تاریخ خواهد بود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، این خودروی برقی نیز مانند سایر محصولات بی‌ام‌و در نسخه‌های گوناگون روانه بازار خواهد شد که یکی از آن‌ها، i5 M60 خواهد بود.

 

 

با وجود اینکه بی‌ام‌و هنوز اطلاعات ساخت این خودرو را به‌صورت رسمی تایید نکرده است اما استفاده از موتور iX M60 به‌عنوان پیشرانه i5 M60 را محتمل می‌دانیم. احتمالا بی‌ام‌و برای حفظ رده‌بندی خودروهایش، برای ساخت i5 از ۶۱۰ اسب بخار قدرت این موتور کاسته و آن را به چیزی حدود ۵۹۰ اسب بخار برساند. خوشبختانه i5 به‌لطف وزن کمتری که نسبت‌به iX خواهد داشت، رانندگی جذاب‌تری را در اختیار راننده خود قرار می‌دهد.

 

 

البته که بی‌ام‌و یک نسخه پایه نیز از این سدان برقی با نام «i5 eDrive40» نیز رونمایی خواهد کرد که همانند دیگر سدان برقی این شرکت، i4 eDrive40، از یک موتور برقی در محور عقب سود خواهد برد که نهایتا ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بی‌ام‌و هنوز درباره باتری i5 هیچ صحبتی نکرده است. ممکن است باواریایی‌ها به سراغ باتری i4 بروند که از شاسی مشترک با i5 استفاده می‌کند یا برای تبدیل آن به خودرویی بالارده‌تر، از باتری iX استفاده کنند! قاعدتا مشتریان این برند خواهان استفاده از باتری بزرگ‌تر خواهند بود؛ چراکه به معنی توانایی بیشتر این خودرو در پیمایش مسافت‌های طولانی خواهد بود.

 

 

ورود i5 به بازار عصری جدید را برای بی‌ام‌و آغاز خواهد کرد؛ عصری که این خودروساز در آن از معماری جدید «CLAR» خود استفاده می‌کند و تمام خودروهایش را برقی خواهد کرد. بی‌ام‌و پیشتر نیز عنوان کرده بود که سری ۵ یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت است و خریدارانش ارزش بالایی برای آن دارند. این سدان محبوب که جای خالی بین سدان‌های i4 و i7 را پر خواهد کرد، حد فاصلی را ایجاد می‌کند که هدف نهایی بسیاری از دوستداران بی‌ام‌و خواهد بود.

 

 

درست است که برای بی‌ام‌و تمام خودروهای جدیدش ارزشمند هستند اما سری ۵ به‌دلیل محبوبیت بالاتری که دارد، مهم‌تر و خاص‌تر خواهد بود. طراحان بی‌ام‌و پیشتر نیز اعلام کرده بودند که به‌دلیل حساس‌بودن موقعیت این سدان، در طراحی آن مانند سری ۷ و سری ۴ تغییر رادیکال و ناگهانی ایجاد نکرده‌اند. البته با ورود نسخه M Performance نسخه برقی این سدان، می‌توان دید مناسبی از آینده خودروهای قدرتمند بی‌ام‌و داشت.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *