قطعات خودرو

تاریخ خودرو : آغازی بر مجموعه فیلم های «سریع و خشن»

مجموعه فیلم های «سریع و خشن» آغاز شد. در تاریخ 1 تیرماه ِدر سال 1380 شمسی برابر با روز 22 ژوئن در سال 2001 میلادی، نخستین فیلم از مجموعه ­فیلم­های «سریع و خشن» در سینماهای جهان اکران شد و یکی از موفق ­ترین مجموعه­ ها در حوزه فیلم و سرگرمی بنیان ­نهاده شد. مجموعه­ فیلم­های «سریع و خشن» دهمین سری از مجموعه ­­فیلم­های سینمایی پردرآمد است که تاکنون 5.8 میلیارد دلار درآمد به ­دست آورده است. مجموعه ای که عشق به ماشین و مسابقات اتومبیلرانی و سرعت را وارد دوره ای تازه کرد و آنها را در گستره ای جهانی به نمایش گذاشت و تجربه ای لذت بخش از دنیای خودرو و مسابقاتش و حواشی پیرامون آن آفرید.در نخستین قسمت از این مجموعه، برایان اوکانر (پل واکر) مأمور مخفی پلیس است که مأموریت دارد تا هویت گروهی از سارقان اتومبیل به رهبری دومینیک تورتو (وین دیزل) را بیابد. پل واکر از بازیگران اصلی مجموعه­ فیلم ­های «سریع و خشن»، در حین فیلم­برداری فیلم «سریع و خشن 7 » در سانحه تصادف با خودرو درگذشت.. بنابراین برای به ­پایان رساندن فیلم از برادران واکر، کودی و کلب کمک گرفته شد و از سی جی آی برای شباهت دقیق چهره آنها به پل استفاده شد.

آغازی بر مجموعه فیلم های «سریع و خشن»

مجموعه­ فیلم­های «سریع و خشن» دهمین سری از مجموعه ­­فیلم­های سینمایی پردرآمد است

مجموعه فیلم های «سریع و خشن» (The Fast and the Furious) آغاز شد. در تاریخ 1 تیرماه ِدر سال 1380 شمسی برابر با روز 22 ژوئن در سال 2001 میلادی، نخستین فیلم از مجموعه ­فیلم­های «سریع و خشن» در سینماهای جهان اکران شد و یکی از موفق ­ترین مجموعه­ ها در حوزه فیلم و سرگرمی بنیان ­نهاده شد. مجموعه­ فیلم­های «سریع و خشن» دهمین سری از مجموعه ­­فیلم­های سینمایی پردرآمد است که تاکنون 5.8 میلیارد دلار درآمد به ­دست آورده است. گذشته از فیلم­های اصلی مجموعه، تعداد زیادی از فیلم ­های کوتاه، بازی های ویدیویی، پارک­ های تفریحی و … هستند که بر اساس مجموعه ­فیلم­های «سریع و خشن» ساخته شده­ اند. مجموعه ای که عشق به ماشین و مسابقات اتومبیلرانی و سرعت را وارد دوره ای تازه کرد و آنها را در گستره ای جهانی به نمایش گذاشت و تجربه ای لذت بخش از دنیای خودرو و مسابقاتش و حواشی پیرامون آن آفرید.

مرگ پل واکر : یک عشق سرعت

پل واکر از بازیگران اصلی مجموعه­ فیلم ­های «سریع و خشن» در سانحه تصادف با خودرو درگذشت

در نخستین قسمت از مجموعه فیلم های «سریع و خشن»، برایان اوکانر (پل واکر) مأمور مخفی پلیس است که مأموریت دارد تا هویت گروهی از سارقان اتومبیل به رهبری دومینیک تورتو (وین دیزل) را بیابد. پل واکر از بازیگران اصلی مجموعه­ فیلم ­های «سریع و خشن»، در حین فیلم­برداری فیلم «سریع و خشن 7» در سانحه تصادف با خودرو درگذشت. بعد از این حادثه، فیلمبرداری متوقف شد تا فیلم­نامه متناسب با وضعیت جدید بازنویسی­ شود و داستان شخصیت واکر به­پایان برسد. بنابراین برای به ­پایان رساندن فیلم از برادران واکر، کودی و کلب کمک گرفته شد و از سی جی آی (CGI) برای شباهت دقیق چهره آنها به پل استفاده شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *