قطعات خودرو

تاریخ خودرو : آلخاندرو دی توماسو سازنده خودرو درگذشت

آلخاندرو دی توماسو سازنده خودرو درگذشت. دی توماسو  در سال 1307 ش (1928 م) در آرژانتین در خانواده ای سرشناس از نظر سیاسی به دنیا آمد. در اواسط دهه 1330 ش (دهه 1950م)، از کشورش به وطن اجدادی اش و سرزمین پدربزرگش، ایتالیا گریخت. آلخاندرو دی توماسو در شهر مودنا فرود آمد، شهری سرشار از تاریخ خودرو و فرهنگ مسابقه‌ای، که بر بقیه زندگی‌اش تأثیر گذاشت. دی توماسو در سال 1338 ش (1959 م) شرکت دی توماسو اتومبیلی را برای ساخت خودروهای مسابقه ای تأسیس کرد. با این وجود، به زودی مسیر تولید به سمت ساخت خودروهای اسپورت با عملکرد قوی تبدیل شد، که بسیاری از آنها از شاسی آلومینیومی استفاده می کردند که خود به مانند یک علامت و مشخصه تجاری برای شرکت بود. دی توماسو در سال 1372 ش (1993 م) دچار سکته مغزی شد. وضعیت او باعث شد تا عملیات روزانه شرکت د توماسو در دست پسرش سانتیاگو باشد. آلحاندرو تا جایی که می توانست در معاملات تجاری و مهندسی خودرو شرکت کرد تا اینکه در روز 31 اردیبهشت ماه در سال 1382 خورشیدی برابر با روز 21 می (مه) در سال 2003 میلادی، در ایتالیا درگذشت.

آغاز آلحاندرو دی توماسو : یک متهم فراری

آلحاندرو دی توماسو پس از مظنون شدن به مشارکت در توطئه برای سرنگونی رئیس جمهور وقت آرژانتین، به ایتالیا گریخت

آلخاندرو دی توماسو سازنده خودرو درگذشت. آلحاندرو دی توماسو (Alejandro de Tomaso) در سال 1307 ش (1928 م) در آرژانتین در خانواده ای سرشناس از نظر سیاسی به دنیا آمد. در اواسط دهه 1330 ش (دهه 1950م) او پس از مظنون شدن به مشارکت در توطئه برای سرنگونی رئیس جمهور وقت آرژانتین، از کشورش به وطن اجدادی اش و سرزمین پدربزرگش، ایتالیا گریخت. آلخاندرو دی توماسو در شهر مودنا (Modena) فرود آمد، شهری سرشار از تاریخ خودرو و فرهنگ مسابقه‌ای، که بر بقیه زندگی‌اش تأثیر گذاشت.

شرکت خودروسازی دی توماسو

مسیر تولید به سمت ساخت خودروهای اسپورت با عملکرد قوی تبدیل شد

آلحاندرو دی توماسو در سال 1338 ش (1959 م) شرکت دی توماسو اتومبیلی (De Tomaso Automobili) را برای ساخت خودروهای مسابقه ای تأسیس کرد. با این وجود، به زودی مسیر تولید به سمت ساخت خودروهای اسپورت با عملکرد قوی تبدیل شد، که بسیاری از آنها از شاسی آلومینیومی استفاده می کردند که خود به مانند یک علامت و مشخصه تجاری برای شرکت بود.

پایان تلخ دی توماسو

دی توماسو سکته مغزی کرد و در ایتالیا درگذشت

دی توماسو در سال 1372 ش (1993 م) دچار سکته مغزی شد. وضعیت او باعث شد تا عملیات روزانه شرکت د توماسو در دست پسرش سانتیاگو (Santiago de Tomaso) باشد. آلحاندرو تا جایی که می توانست در معاملات تجاری و مهندسی خودرو شرکت کرد تا اینکه در روز 31 اردیبهشت ماه در سال 1382 خورشیدی برابر با روز 21 می (مه) در سال 2003 میلادی، در ایتالیا درگذشت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *