قطعات خودرو

تاریخ خودرو : آلن پروست قهرمان فرمول یک، متولد شد

آلن پروست (Alain Prost)، قهرمان چهار دوره مسابقات فرمول یک در روز 5 اسفند ماه در سال 1333 خورشیدی برابر با روز 24 فوریه در سال 1955 میلادی، متولد شد. آلن پروست راننده فرانسوی مسابقه اتومبیلرانی با سباستین فتل (Sebastian Vettel) در داشتن جایگاه سوم دارندگان بیشترین عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک برابر است. آنها در جدول دارندگان بیشترین عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک، پس از خوان مانوئل فانخیو که با پنج عنوان قهرمانی در جایگاه دوم دارندگان بیشترین عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک، ایستاده است و مایکل شوماخر و لوئیس همیلتون که هر کدام با هفت جام قهرمانی، به طور مشترک در جایگاه نخست دارندگان بیشترین عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک، هستند، قرار می گیرند.

آغاز راه آلن پروست در فرمول یک : افتخار رانندگی

آلن پروست در جایگاه سوم دارندگان بیشترین عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک قرار دارد

آلن پروست (Alain Prost)، قهرمان چهار دوره مسابقات فرمول یک در روز 5 اسفند ماه در سال 1333 خورشیدی برابر با روز 24 فوریه در سال 1955 میلادی، متولد شد. آلن پروست راننده فرانسوی مسابقه اتومبیلرانی به طور مشترک با سباستین فتل (Sebastian Vettel) جایگاه سوم دارندگان بیشترین عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک را در اختیار دارند. آنها در جدول دارندگان بیشترین عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک، پس از خوان مانوئل فانخیو که با پنج عنوان قهرمانی در جایگاه دوم دارندگان بیشترین عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک، ایستاده است و نیز پس از مایکل شوماخر و لوئیس همیلتون که هر کدام با هفت جام قهرمانی، به طور مشترک در جایگاه نخست دارندگان بیشترین عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک، هستند، قرار می گیرند.

صعود بزرگ پروست به فرمول یک

آلن پروست از مسابقات فرمول سه تا مسابقات فرمول یک صعود کرد

آلن پروست در چهارده سالگی پس از کشف این ورزش جذاب در طی یک تعطیلات خانوادگی، حرفه مسابقه ای خود را در زمین مسابقه آغاز کرد. در سن بیست و چهار سالگی، پروست از مسابقات فرمول سه تا مسابقات فرمول یک صعود کرد و توانست به تیم فرمول یک مک لارن در سال 1359 ش (1980 م) بپیوندد.

پروست و سریال پیروزی ها

پروست بین سال های شکوفایی خود در مسابقات توانست پنجاه و یک پیروزی به دست آورد

آلن پروست بین سال های نوپایی و شکوفایی خود تا سال 1372 ش (1993 م) در مسابقات توانست پنجاه و یک پیروزی به دست آورد. پروست قهرمان فرمول یک، نامی ماندگار در تاریخ خودروهای مسابقه ای و مسابقات فرمول یک است.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *