قطعات خودرو

تاریخ خودرو : آندره میشلن، از بنیانگذاران شرکت میشلن تایر، متولد شد

آندره میشلن بنیانگذار شرکت میشلن تایر، در روز 26 دی ماه در سال 1231 خورشیدی برابر با روز 16 ژانویه در سال 1853 میلادی، در پاریس، فرانسه متولد شد. در سن 33 سالگی، تجارت مزرعه و تجهیزات کشاورزی پدربزرگش را که شامل فروش محصولات لاستیکی بود، به دست گرفت. آندره میشلن بنیانگذار شرکت میشلن تایر بود.

آغاز یک اسطوره : آندره میشلن بنیانگذار شرکت میشلن تایر

آندره میشلن در سن 33 سالگی، تجارت مزرعه و تجهیزات کشاورزی پدربزرگش را که شامل فروش محصولات لاستیکی بود به دست گرفت

آندره میشلن (Andre Michelin) بنیانگذار شرکت میشلن تایر، در روز 26 دی ماه در سال 1231 خورشیدی برابر با روز 16 ژانویه در سال 1853 میلادی، در پاریس، فرانسه متولد شد. در سن 33 سالگی، تجارت مزرعه و تجهیزات کشاورزی پدربزرگش را که شامل فروش محصولات لاستیکی بود، به دست گرفت.

یک روز سرنوشت ساز

آندره و برادرش ادوارد میشلن نخستین لاستیک بادی جدا شدنی را برای دوچرخه ساختند

یک روز سرنوشت ساز، دوچرخه سواری که با یک لاستیک پنچر شده به کمک نیاز داشت، از کسب و کار بازدید کرد.  این تعامل آندره و برادرش ادوارد را برانگیخت تا نخستین لاستیک بادی قابل جدا شدن را برای دوچرخه بسازند و تعویض تایر را بسیار آسان‌تر کند.

تاسیس لاستیک سازی میشلن

چارلز ترونت در طول پیروزی خود در نخستین مسابقه دوچرخه‌سواری مسافت طولانی جهان، از لاستیک‌های دوچرخه میشلن استفاده کرد.

رویداد فوق دقیقاً با تأسیس شرکت تایرسازی که نام برادران را در سال 1268 ش (1889 م) یدک می‌کشد همزمان بود. در عرض چند سال، چارلز ترونت (Charles Terront) در طول پیروزی خود در نخستین مسابقه دوچرخه‌سواری مسافت طولانی جهان، پاریس-برست-پاریس 1270 ش (1891 م) از لاستیک‌های دوچرخه میشلن استفاده کرد.

رشد شرکت تایر و لاستیک سازی میشلن

یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ صنعت تایر و لاستیک سازی توسط شرکت تایر میشلن به دست آمد

با گسترش تاریخ صنعت خودروسازی، شرکت تایر میشلن (Michelin Tire Company) نیز تکامل یافت. یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ صنعت تایر و لاستیک سازی توسط شرکت تایر میشلن، درست 15 سال پس از مرگ آندره، در سال 1325 ش (1946 م) به دست آمد. یعنی زمانی که مهندسان این شرکت تایر رادیال را توسعه دادند. (میشلن در فرانسه تایر رادیال را طراحی، توسعه، ثبت اختراع و تجاری کرد. نخستین لاستیک رادیال میشلین X برای خودروها در سال 1325 ش (1946 م) ساخته شد.) سیتروئن این لاستیک‌ها را برای قرار گرفتن در چرخ‌های جلو سیتروئن تراکسیون آوان (Citroen Traction Avant) انتخاب کرد.

راهنمای میشلن

آندره علاوه بر لاستیک، راهنمای میشلن (Michelin Guide) را نیز منتشر کرد

آندره علاوه بر لاستیک، کتاب راهنمای میشلن (Michelin Guide) را نیز منتشر کرد، نخستین کتاب راهنما میشلن در سال 1279 ش (1900 م) ظاهر شد. این نشریه گردشگری با خودرو را ترویج کرد و امروزه نشان دهنده کسب و کارهای با رتبه بالا است.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *