قطعات خودرو

تاریخ خودرو : اتوکار، قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی آمریکایی، تأسیس شد

اتوکار، قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی آمریکایی، تأسیس شد. لوئیس سمپل کلارک، قصد داشت ثروت خود را از سه چرخ تک سیلندر گازی خود به نام اتوکار شماره 1 بدست آورد. به زودی پس از آزمایش‌های اولیه، مخترع متوجه شد که این خودرو چقدر قابل دوام خواهد بود. او برادرانش جان و جیمز، پدرش چارلز و دوستش ویلیام مورگان را برای تأسیس شرکت خودروسازی پیتسبورگ در روز 30 مهر ماه در سال 1276 خورشیدی برابر با روز 21 اکتبر در سال 1897 میلادی، استخدام کرد. این تیم سال بعد وسیله نقلیه دومی را ساخت، این بار با چهار چرخ. آنها آن را پیتسبورگر نامیدند. با دانستن اینکه آنها درگیر چیزی هستند، تیم به دنبال یک مرکز تولید بزرگتر بود. در سال ۱۲۷8 ش / ۱۸۹۹ م، کسب و کار از پیتسبورگ به آردمور پنسیلوانیا نقل مکان کرد و گروه آن را به شرکت اتوکار تغییر نام داد. اتوکار امروزه به عنوان قدیمی ترین شرکت بازمانده خودرو در ایالات متحده وجود دارد.

آغاز لوئیس سمپل کلارک و تاریخسازی

مخترع پس از آزمایش‌های اولیه، متوجه شد که خودرو چقدر قابل دوام خواهد بود

اتوکار، قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی آمریکایی، تأسیس شد. لوئیس سمپل کلارک (Louis Semple Clarke)، قصد داشت ثروت خود را از سه چرخ تک سیلندر گازی خود به نام اتوکار شماره 1 (Autocar No. 1.) بدست آورد. به زودی پس از آزمایش‌های اولیه، مخترع متوجه شد که این خودرو چقدر قابل دوام خواهد بود. او برادرانش جان (John) و جیمز (James)، پدرش چارلز (Charles) و دوستش ویلیام مورگان (William Morgan) را برای تأسیس شرکت خودروسازی پیتسبورگ (Pittsburgh Motor Vehicle Company) در روز 30 مهر ماه در سال 1276 خورشیدی برابر با روز 21 اکتبر در سال 1897 میلادی، استخدام کرد.

پیتسبورگر و ادامه شکوه

اتوکار امروزه به عنوان قدیمی ترین شرکت خودرو در ایالات متحده وجود دارد

این تیم سال بعد وسیله نقلیه دومی را ساخت، این بار با چهار چرخ. آنها آن را پیتسبورگر (Pittsburgher) نامیدند. با دانستن اینکه آنها درگیر چیزی هستند، تیم به دنبال یک مرکز تولید بزرگتر بود. در سال ۱۲۷8 ش / ۱۸۹۹ م، کسب و کار از پیتسبورگ به آردمور (Ardmore) پنسیلوانیا نقل مکان کرد و گروه آن را به شرکت اتوکار (Autocar Company) تغییر نام داد. اتوکار امروزه به عنوان قدیمی ترین شرکت بازمانده خودرو در ایالات متحده وجود دارد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *