قطعات خودرو

تاریخ خودرو : اف اس او، تولید را آغاز کرد

اف اس او، تولید را آغاز کرد. امروزه، خودروسازی یازده درصد از تولید صنعتی لهستان را تشکیل می دهد، صنعتی که می توان آن را در سال 1272 ش / 1893 م، در این کشور ردیابی کرد. نخستین شرکت، اورسوس، امروز در لهستان مستقر است و به دلیل تراکتورهای مدرن خود مورد توجه است. زمانی که لهستان پس از جنگ جهانی اول استقلال خود را دوباره به دست آورد، خودروسازی شروع به اوج گرفت. خودروسازان خصوصی در این زمان نیز وجود داشتند، اما تعداد تولید در دوره بین دو جنگ جهانی نسبتاً پایین بود. پس از پایان جنگ جهانی دوم، که در سال 1315 ش / 1939 م، با حمله آلمان به لهستان آغاز شد، این وضعیت تغییر کرد. زیرا در روز 1 آذر ماه در سال 1330 خورشیدی برابر با روز 23 نوامبر در سال 1951 میلادی، نخستین تولید کارخانه اف اس او (FSO) از خط خارج شد. اف اس او لهستان، به عنوان نخستین خودروی لهستانی تولید انبوه پس از جنگ، در نظر گرفته می شود. امروزه اف اس او، عمدتاً تولید کننده قطعات خودرو و مونتاژ فرعی خودرو است و آخرین خودروی خود را در سال 1390 ش / 2011 م، ساخته است.

آغاز خودروسازی لهستان

خودروسازی یازده درصد از تولید صنعتی لهستان را تشکیل می دهد

اف اس او، تولید را آغاز کرد. امروزه، خودروسازی یازده درصد از تولید صنعتی لهستان را تشکیل می دهد، صنعتی که می توان آن را در سال 1272 ش / 1893 م، در این کشور ردیابی کرد. نخستین شرکت، اورسوس، امروز در لهستان مستقر است و به دلیل تراکتورهای مدرن خود مورد توجه است. زمانی که لهستان پس از جنگ جهانی اول استقلال خود را دوباره به دست آورد، خودروسازی شروع به اوج گرفت. خودروسازان خصوصی در این زمان نیز وجود داشتند، اما تعداد تولید در دوره بین دو جنگ جهانی نسبتاً پایین بود.

اف اس او پس از جنگ جهانی دوم

امروزه اف اس او، عمدتاً تولید کننده قطعات خودرو است

پس از پایان جنگ جهانی دوم، که در سال 1315 ش / 1939 م، با حمله آلمان به لهستان آغاز شد، این وضعیت تغییر کرد. زیرا در روز 1 آذر ماه در سال 1330 خورشیدی برابر با روز 23 نوامبر در سال 1951 میلادی، نخستین تولید کارخانه فابریکا ساموچودو اسوبویچ (Fabryka Samochodów Osobowych) یا اف اس او (FSO) از خط خارج شد. اف اس او لهستان، به عنوان نخستین خودروی لهستانی تولید انبوه پس از جنگ، در نظر گرفته می شود. امروزه اف اس او، عمدتاً تولید کننده قطعات خودرو و مونتاژ فرعی خودرو است و آخرین خودروی خود را در سال 1390 ش / 2011 م، ساخته است.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *