قطعات خودرو

تاریخ خودرو : اپرا، دویست و هفتاد و شش خودروی پونتیاک را هدیه می دهد

اپرا ، دویست و هفتاد و شش خودروی پونتیاک را هدیه می دهد. «تو یه خودرو بگیر! و شما یک خودرو می گیرید! همه خودرو می گیرند!» لحظه ای که اپرا وینفری در روز 23 شهریور ماه در سال 1383 خورشیدی برابر با روز 13 سپتامبر در سال 2004 میلادی، دویست و هفتاد و شش خودروی سدان پونتیاک جی 6 را به مخاطبان استودیویی خود هدیه داد، مطمئناً در میان خاطره انگیزترین لحظات تلویزیونی در تاریخ قرار می گیرد، اما این تمام چیزی نیست که باید گفته و ماندگار شود. بله، این اعلامیه، فریادها و تشویق­ های واقعی را برانگیخت، اما وقتی گرد و غبار فروکش کرد، دریافت کنندگان خودرو خود را با یک صورتحساب مالیاتی حدود شش هزار دلاری درگیر دیدند. بنابراین، بیش از تعداد انگشت شماری نمی توانستند خودرو را نگه دارند. افزون بر این، هزینه خودروهای هدیه از جیب اپرا نبود هرچند مطمئناً این کار خیریه بود. پونتیاک هزینه تمام این رویداد را پرداخت کرد. همانطور که یکی از برندگان گفت: “این واقعاً یک خودروی رایگان نیست. این بیشتر یک خودرویی با هفتاد و پنج درصد تخفیف است. البته، این امر هنوز آنقدرها هم بد نیست.» با این وجود، حتی هدیه رایگان خودرویی اپرا نیز نتوانست پونتیاک را نجات دهد.

آغاز نمایش هدیه رایگان خودرو

اپرا ، دویست و هفتاد و شش خودروی پونتیاک را هدیه می دهد. «تو یه خودرو بگیر! و شما یک خودرو می گیرید! همه خودرو می گیرند!» لحظه ای که اپرا وینفری (Oprah Winfrey) در روز 23 شهریور ماه در سال 1383 خورشیدی برابر با روز 13 سپتامبر در سال 2004 میلادی، دویست و هفتاد و شش خودروی سدان پونتیاک جی 6 (Pontiac G6) را به مخاطبان استودیویی خود هدیه داد، مطمئناً در میان خاطره انگیزترین لحظات تلویزیونی در تاریخ قرار می گیرد، اما این تمام چیزی نیست که باید گفته و ماندگار شود. بله، این اعلامیه، فریادها و تشویق­ های واقعی را برانگیخت، اما وقتی گرد و غبار فروکش کرد، دریافت کنندگان خودرو خود را با یک صورتحساب مالیاتی حدود شش هزار دلاری درگیر دیدند. بنابراین، بیش از تعداد انگشت شماری نمی توانستند خودرو را نگه دارند.

کار خیریه پونتیاک

هزینه خودروهای هدیه از جیب اپرا نبود

افزون بر این، هزینه خودروهای هدیه از جیب اپرا نبود هرچند مطمئناً این کار خیریه بود. پونتیاک (Pontiac) هزینه تمام این رویداد را پرداخت کرد. همانطور که یکی از برندگان گفت: “این واقعاً یک خودروی رایگان نیست. این بیشتر یک خودرویی با هفتاد و پنج درصد تخفیف است. البته، این امر هنوز آنقدرها هم بد نیست.» با این وجود، حتی هدیه رایگان خودرویی اپرا نیز نتوانست پونتیاک را نجات دهد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *