قطعات خودرو

تاریخ خودرو : تویوتا سلیکا برای نخستین بار به بازار آمد

تویوتا سلیکا برای نخستین بار به بازار آمد. در طول نمایشگاه خودروی توکیو که در روز 8 آبان ماه در سال 1349 خورشیدی برابر با روز 30 اکتبر در سال 1970 میلادی، افتتاح شد، تویوتا از یک خودروی اسپرت تولیدی جدید به نام تویوتا سلیکا رونمایی کرد. این نام که از کلمه لاتین بهشتی گرفته شده است، از سال 1350 ش (1971 م) تا 1385 ش (2006 م) به یکی از اجزای اصلی خط تولید تویوتا تبدیل شد. هنگامی که تویوتا برای نخستین بار معرفی شد، ترفندی را از کتاب دستورالعمل فورد استخراج کرد و یک خودروی اسپورت جدید را بر روی زیربنای یک وسیله نقلیه متوسط ​​تر ساخت. مانند موستانگ که بر روی فورد فالکون ساخته می شود، نخستین نسل تویوتا سلیکا نیز قطعات مشترکی با کارینا داشت. هفتمین و آخرین نسل تویوتا سلیکا در سال 1378 ش (1999 م) به بازار آمد.

آغاز تویوتا سلیکا

ویوتا سلیکا به یکی از اجزای اصلی خط تولید تویوتا تبدیل شد

تویوتا سلیکا برای نخستین بار به بازار آمد. در طول نمایشگاه خودروی توکیو (Tokyo Motor Show) که در روز 8 آبان ماه در سال 1349 خورشیدی برابر با روز 30 اکتبر در سال 1970 میلادی، افتتاح شد، تویوتا (Toyota) از یک خودروی اسپرت تولیدی جدید به نام تویوتا سلیکا (Toyota Celica) رونمایی کرد. این نام که از کلمه لاتین بهشتی گرفته شده است، از سال 1350 ش (1971 م) تا 1385 ش (2006 م) به یکی از اجزای اصلی خط تولید تویوتا تبدیل شد.

تویوتا و الگوبرداری از فورد

نخستین نسل تویوتا سلیکا نیز قطعات مشترکی با کارینا داشت

هنگامی که تویوتا برای نخستین بار معرفی شد، ترفندی را از کتاب دستورالعمل فورد (Ford) استخراج کرد و یک خودروی اسپورت جدید را بر روی زیربنای یک وسیله نقلیه متوسط ​​تر ساخت. مانند موستانگ (Mustang) که بر روی فورد فالکون (Ford Falcon) ساخته می شود، نخستین نسل تویوتا سلیکا نیز قطعات مشترکی با کارینا (Carina) داشت. هفتمین و آخرین نسل تویوتا سلیکا در سال 1378 ش (1999 م) به بازار آمد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *