قطعات خودرو

تاریخ خودرو : جنرال موتورز صدملیونیم خودروی خود را تولید کرد

جنرال موتورز صدملیونیم خودرو خود را تولید کرد. جانسویل ویسکانسین در روز 1 اردیبهشت ماه در سال 1346 خورشیدی برابر با روز 21 آوریل در سال 1967 میلادی، جایگاه خود را در تاریخ خودرو به دست آورد، زمانی که یک خودروی کوپه سفارشی نانتوکت بلو شورلت کاپریس مدل 1346 ش (1967 م) از خط مونتاژ آنجا خارج شد و به صدملیونیم خودروی (خودروی 100,000,000 ) شرکت خودروسازی جنرال موتورز تبدیل شد. این خودروی کاپریس که با قیمت بیش از سه هزار دلار (دقیقاً 3078 دلار) به فروش می‌رسید دارای یک موتور 395 سی سی هشت سیلندر بود که 275 اسب بخار قدرت داشت. خودروی کاپریس، نقطه عطفی بود که هیچ شرکت خودروسازی دیگری تا به آنروز به آن دست نیافته بود. خودروی کاپریس اکنون بخشی از مجموعه موزه اسلون در فلینت میشیگان است، شهری که شرکت جنرال موتورز در آنجا شروع به کار کرد.

آغاز تاریخی جنرال موتورز

شورلت کاپریس از خط مونتاژ آنجا خارج شد و به صدملیونیم خودروی شرکت جنرال موتورز تبدیل شد

جنرال موتورز صدملیونیم خودرو خود را تولید کرد. جانسویل (Janesville) ویسکانسین در روز 1 اردیبهشت ماه در سال 1346 خورشیدی برابر با روز 21 آوریل در سال 1967 میلادی، جایگاه خود را در تاریخ خودرو به دست آورد، زمانی که یک خودروی کوپه سفارشی نانتوکت بلو شورلت کاپریس (Nantucket Blue Chevrolet Caprice Custom Coupe) مدل 1346 ش (1967 م) از خط مونتاژ آنجا خارج شد و به صدملیونیم خودروی (خودروی 100,000,000مین یا خودروی شماره صد ملیون) شرکت خودروسازی جنرال موتورز (General Motors) تبدیل شد.

خودروی سه هزار دلاری

خودروی کاپریس فوق، نقطه عطفی بود که هیچ شرکت خودروسازی دیگری تا به آنروز به آن دست نیافته بود

این خودروی کاپریس که با قیمت بیش از سه هزار دلار (دقیقاً 3078 دلار) به فروش می‌رسید دارای یک موتور 395 سی سی هشت سیلندر بود که 275 اسب بخار قدرت داشت. خودروی کاپریس، نقطه عطفی بود که هیچ شرکت خودروسازی دیگری تا به آنروز به آن دست نیافته بود.

شاهکار باورنکردنی

خودروی شورلت کاپریس انتخاب جالبی برای جنرال موتورز بود

خودروی شورلت کاپریس انتخاب جالبی برای جنرال موتورز بود تا این رکورد و شاهکار باورنکردنی (در تولید خودرو) را با آن نشان دهد.

مجموعه موزه اسلون

فلینت شهری که شرکت جنرال موتورز در آنجا شروع به کار کرد

خودروی کاپریس اکنون بخشی از مجموعه موزه اسلون (Sloan Museum) در فلینت (Flint) میشیگان است، شهری که شرکت خودروسازی بزرگ جنرال موتورز در آنجا شروع به کار کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *