قطعات خودرو

تاریخ خودرو : خط مونتاژ متحرک فورد مدل تی، شروع به کار کرد

خط مونتاژ متحرک فورد مدل تی، شروع به کار کرد. زمانی که کارخانه مونتاژ هنری فورد در روز 15 مهر ماه در سال 1292 خورشیدی برابر با روز 7 اکتبر در سال 1913 میلادی،  در هایلند پارک خط مونتاژ شاسی مدل تی را روشن کرد، جهان برای همیشه تغییر کرد. این طرح که از اول دسامبر برای کل خودرو به طور دائم مورد استفاده قرار می‌گرفت، زمان مونتاژ مدل تی را از دوازده ساعت و نیم ساعت به شش ساعت کاهش داد. امری که در زمانی اندک نیز فقط به نود و سه دقیقه کاهش می یافت و امکان کاهش قیمت هر واحد را فراهم می کرد. زمانی که هنری فورد فورد مدل تی، را در سال 1287 ش (1908 م) معرفی کرد، آن را خودرویی برای توده‌ها نامید، اما با قیمت هشتصد و پنجاه دلار هنوز برای اکثر آمریکایی‌های طبقه متوسط دور از دسترس بود. افزایش سریع بهره وری ناشی از خط مونتاژ به فورد اجازه داد تا قیمت را تا سال 1295 ش/ 1916 م، به سیصد و شصت دلار کاهش دهد. در اوج تولید هر 24 ثانیه یک بار، یک خودرو مدل تی جدید از خط مونتاژ خارج می شد و قیمت ها به زیر سیصد دلار کاهش یافت.

آغاز انقلاب در صنعت خودرو : خط مونتاژ متحرک فورد مدل تی

خط مونتاژ مدل تی، زمان مونتاژ را از دوازده ساعت و نیم به شش ساعت کاهش داد

خط مونتاژ متحرک فورد مدل تی، شروع به کار کرد. زمانی که کارخانه مونتاژ هنری فورد (Henry Ford) در روز 15 مهر ماه در سال 1292 خورشیدی برابر با روز 7 اکتبر در سال 1913 میلادی،  در هایلند پارک (Highland Park) خط مونتاژ مدل تی (Model T) را روشن کرد، جهان برای همیشه تغییر کرد. این طرح که از اول دسامبر برای کل خودرو به طور دائم مورد استفاده قرار می‌گرفت، زمان مونتاژ مدل تی را از دوازده ساعت و نیم به شش ساعت کاهش داد. امری که در زمانی اندک نیز فقط به نود و سه دقیقه کاهش می یافت و امکان کاهش قیمت هر واحد را فراهم می کرد.

خودرویی برای توده‌های مردم

خط مونتاژ به فورد اجازه داد تا قیمت خودرو را به سیصد و شصت دلار کاهش دهد

زمانی که هنری فورد فورد مدل تی، را در سال 1287 ش (1908 م) معرفی کرد، آن را خودرویی برای توده‌های مردم نامید، اما با قیمت هشتصد و پنجاه دلار هنوز برای اکثر آمریکایی‌های طبقه متوسط دور از دسترس بود. افزایش سریع بهره وری ناشی از خط مونتاژ به فورد اجازه داد تا قیمت را تا سال 1295 ش/ 1916 م، به سیصد و شصت دلار کاهش دهد. در اوج تولید هر 24 ثانیه یک بار، یک خودرو مدل تی جدید از خط مونتاژ خارج می شد و قیمت ها به زیر سیصد دلار کاهش یافت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *