قطعات خودرو

تاریخ خودرو : خودروی پنجاه ملیونیم فورد

در سال 1292 ش (1913 م) فقط ده سال پس از تأسیس شرکت فورد موتور، یک ملیونیم دستگاه خودروی فورد که فورد مدل تی (T) بود خط مونتاژ را ترک کرد. در آن زمان، به لطف نوآوری در فرآیند تولید، تولید با سرعت کامل و خوبی حرکت می کرد و تحت کنترل بود. در اوایل دهه 1300 ش(دهه 1920 م)، فورد سالانه می توانست بیش از یک میلیون خودرو تولید کند. زمانی که فورد مدل تی (T) در سال 1306 ش (1927 م) تولید شد، بیش از پانزده ملیون دستگاه خودروی فورد کارخانه را ترک کردند. تولید در مقیاس عظیم شرکت فورد، منجر به این گشت که پنجاه میلیونمین دستگاه خودروی فورد، که یک خودروی فورد تاندربرد (Ford Thunderbird) بود، خط مونتاژ کارخانه در میشیگان را در روز 25 اسفند ماه در سال 1336 خورشیدی برابر با روز 16 مارس در سال 1958 میلادی، ترک کند.

آغاز تاریخ سازی فورد

ده سال پس از تأسیس شرکت فورد موتور،  یک ملیونیم دستگاه خودروی فورد که فورد مدل تی (T) بود خط مونتاژ را ترک کرد

در سال 1292 ش (1913 م) فقط ده سال پس از تأسیس شرکت فورد موتور (Ford Motor Company)،  یک ملیونیم دستگاه خودروی فورد که فورد مدل تی (T) بود خط مونتاژ را ترک کرد. در آن زمان، به لطف نوآوری در فرآیند تولید، تولید با سرعت کامل و خوبی حرکت می کرد و تحت کنترل بود. در اوایل دهه 1300 ش(دهه 1920 م)، فورد سالانه می توانست بیش از یک میلیون خودرو تولید کند. زمانی که فورد مدل تی (T) در سال 1306 ش (1927 م) تولید شد، بیش از پانزده ملیون دستگاه خودروی فورد کارخانه را ترک کردند.

تولید بزرگ فورد : شکوه خودروسازی جهانی

پنجاه میلیونمین دستگاه خودروی فورد، یک خودروی فورد تاندربرد بود

تولید در مقیاس عظیم شرکت فورد، منجر به این گشت که پنجاه میلیونمین دستگاه خودروی فورد، که یک خودروی فورد تاندربرد (Ford Thunderbird) بود، خط مونتاژ کارخانه در دیربورن (Dearborn) میشیگان در ایالات متحده آمریکا را در روز 25 اسفند ماه در سال 1336 خورشیدی برابر با روز 16 مارس در سال 1958 میلادی، ترک کند.

پایانی بر افسانه پرنده فورد

سرانجام تولید فورد تاندربرد متوقف شد و ساخت خودروی فورد تی برد برای همیشه به پایان رسید

سرانجام تولید فورد تاندربرد در سال 1384 ش (2005 م) متوقف شد و ساخت خودروی فورد تی برد برای همیشه به پایان رسید و از خطوط تولید کنار گذاشته شد. با این حال، شایعات زیادی وجود دارد که شرکت خودروسازی فورد قصد دارد این نام را بازگرداند. جالب است که ببینیم چه طرحی روی خودروی فورد تاندربرد اگر بازتولید شود، پیاده می شود. آیا تسخه تازه می تواند نخستین خودروی پرنده فورد باشد؟

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *