قطعات خودرو

تاریخ خودرو : دیوید بیوک صاحب شرکت بیوک، درگذشت

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

در سال 1248 ش (1869 م) دیوید بیوک (David Buick) 15 ساله، مدرسه را رها کرد تا در یک شرکت و فروشگاه لوازم لوله ‌کشی کار کند تا به خانواده‌اش کمک کند. هنگامی که آن کسب و کار در سال 1261 ش (1882 م) با مشکلات مالی مواجه شد، بیوک و یکی از شرکایش آن شرکت را خریدند. بیوک به زودی به توسعه موتورهای خودرو روی آورد که منجر به ایجاد یک موتور سوپاپ انقلابی یعنی «سوپاپ رو» (valve in-head) شد. این موفقیت باعث شد تا او شرکت بیوک موتور (Buick Motor Company) را در سال 1282 ش (1903 م) تأسیس کند و دیوید بیوک صاحب شرکت بیوک شد. تنها سه سال بعد، دیوید بیوک شرکت را واگذار کرد. دیوید بیوک پس از بیش از دو دهه سرمایه گذاری ناموفق، در روز 14 اسفند ماه در سال 1307 خورشیدی برابر با روز 5 مارس در سال 1929 میلادی، تقریباً بدون هیچ پولی درگذشت. امروزه شرکت بیوک همچنان به تولید خودرو ادامه می دهد و به نوعی قدیمی ترین سازنده خودرو است که هنوز به کارش ادامه می دهد.

آغاز دیوید بیوک صاحب شرکت بیوک : کوشش همیشگی فقیری پرتلاش

هنگامی که آن کسب و کار لوازم لوله ‌کشی با مشکلات مالی مواجه شد، بیوک و یکی از شرکایش آن شرکت را خریدند

در سال 1248 ش (1869 م) دیوید بیوک (David Buick) 15 ساله، مدرسه را رها کرد تا در یک شرکت و فروشگاه لوازم لوله ‌کشی کار کند تا به خانواده‌اش کمک کند. هنگامی که آن کسب و کار در سال 1261 ش (1882 م) با مشکلات مالی مواجه شد، بیوک و یکی از شرکایش آن شرکت را خریدند.

بیوک و توسعه موتورهای خودرو

موفقیت بیوک باعث شد تا او شرکت بیوک موتور را تأسیس کند

بیوک به زودی به توسعه موتورهای خودرو روی آورد که منجر به ایجاد یک موتور سوپاپ انقلابی یعنی «سوپاپ رو» (valve in-head) شد. این موفقیت باعث شد تا او شرکت بیوک موتور (Buick Motor Company) را در سال 1282 ش (1903 م) تأسیس کند و دیوید بیوک صاحب شرکت بیوک شد.

واگذاری شرکت بیوک

دیوید بیوک تنها سه سال بعد، شرکت را واگذار کرد

دیوید بیوک این شرکت را مدیریت کرد، اگرچه بسیار زود از این شرکت کناره‌گیری کرد، اما فعالیت ‌های هر چند کوتاه بیوک به ایجاد یکی از کامیاب ترین برندهای تاریخ خودروسازی جهان کمک کرد. تنها سه سال بعد، دیوید بیوک شرکت را واگذار کرد.

پایان تلخ بیوک

پس از بیش از دو دهه سرمایه گذاری ناموفق، بیوک تقریباً بدون هیچ پولی درگذشت

دیوید بیوک صاحب شرکت بیوک، پس از بیش از دو دهه سرمایه گذاری ناموفق، در روز 14 اسفند ماه در سال 1307 خورشیدی برابر با روز 5 مارس در سال 1929 میلادی، تقریباً بدون هیچ پولی درگذشت. امروزه شرکت بیوک همچنان به تولید خودرو ادامه می دهد و به نوعی قدیمی ترین تولیدکننده و سازنده خودرو و خودروسازی است که هنوز به کارش ادامه می دهد و برندی شاخص است.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *