قطعات خودرو

تاریخ خودرو : سرجیو اسکاگلیتی طراح فراری درگذشت

سرجیو اسکاگلیتی طراح فراری درگذشت. سرجیو اسکاگلیتی، تعمیرگاه و بدنه خودروسازی کاروزریا اسکاگلیتی را در سال 1330 ش / 1951 م، در شهر کوچک مارانلو ایتالیا افتتاح کرد. اتفاقاً روبروی یک تجارت تازه دیگر، فراری (Ferrari)، قرار گرفت. سرجیو اسکاگلیتی و انزو فراری، بنیانگذار شرکت خودروهای اسپورت، پیش از افتتاح مغازه اسکاگلیتی، با هم آشنایی داشتند. اگرچه سهولت دسترسی، امکانات جدید انزو را به نخستین انتخاب برای تعمیرات بدنه خودروهای مسابقه‌اش تبدیل کرد. اسکاگلیتی در اواسط دهه 1330 ش / دهه 1950 م، طراح اصلی بدنه و سازنده خودروهای مسابقه ای فراری بود. فراری در سال 1391 ش / 2002 م، فراری نسخه ویژه 456 ام جی­تی اسکاگلیتی را معرفی کرد که به افتخار طراح افسانه ای سرجیو اسکاگلیتی بود که در روز 29 آبان ماه در سال 1390 خورشیدی برابر با روز 20 نوامبر در سال 2011 میلادی، در سن نود و یک سالگی درگذشت.

آغاز سرجیو اسکاگلیتی و فراری

سرجیو اسکاگلیتی و انزو فراری پیش از افتتاح مغازه اسکاگلیتی با هم آشنایی داشتند

سرجیو اسکاگلیتی طراح فراری درگذشت. سرجیو اسکاگلیتی (Sergio Scaglietti)، تعمیرگاه و بدنه خودروسازی کاروزریا اسکاگلیتی (Carrozzeria Scaglietti) را در سال 1330 ش / 1951 م، در شهر کوچک مارانلو (Maranello) ایتالیا افتتاح کرد. اتفاقاً روبروی یک تجارت تازه دیگر، فراری (Ferrari)، قرار گرفت. سرجیو اسکاگلیتی و انزو فراری (Enzo Ferrari)، بنیانگذار شرکت خودروهای اسپورت، پیش از افتتاح مغازه اسکاگلیتی، رابطه ای با هم داشتند و با هم آشنایی داشتند. اگرچه سهولت دسترسی، امکانات جدید انزو را به نخستین انتخاب برای تعمیرات بدنه خودروهای مسابقه‌اش تبدیل کرد.

اسکاگلیتی : طراح اصلی فراری

اسکاگلیتی طراح اصلی بدنه و سازنده خودروهای مسابقه ای فراری بود

اسکاگلیتی در اواسط دهه 1330 ش / دهه 1950 م، طراح اصلی بدنه و سازنده خودروهای مسابقه ای فراری بود. فراری در سال 1391 ش / 2002 م، فراری نسخه ویژه 456 ام جی­تی اسکاگلیتی (Ferrari 456M GT Scaglietti) را معرفی کرد که به افتخار طراح افسانه ای سرجیو اسکاگلیتی بود که در روز 29 آبان ماه در سال 1390 خورشیدی برابر با روز 20 نوامبر در سال 2011 میلادی، در سن نود و یک سالگی درگذشت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *