قطعات خودرو

تاریخ خودرو : فورد تولید خودروی فورد مدل 1949 را آغاز کرد

زمانی که نازی‌ها سرانجام در روز 18 اردیبهشت ماه در سال 1324 خورشیدی برابر با روز 8 می در سال 1945 میلادی، تسلیم شدند، شرکت خودروسازی فورد با وجود جنگ شدید در اقیانوس آرام، شروع به آماده‌سازی کارخانه‌های خود برای بازگشت به حالت عادی کرد. در تیر ماه سال 1324 شمسی برابر با ژوئیه 1945 میلادی، حدود یک ماه پیش از تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم، نخستین فوردهای مدل 1325 ش (1946 م) شروع به ترک خط مونتاژ کارخانه کردند. با این وجود، به زودی خودروهای همه شرکت های خودروسازی شروع به ترک کارخانه های تولید کردند، اما همه آنها در یک چیز مشترک بودند، آنهم این بود که تقریباً ظاهر و عملکرد آنها شبیه به همتایانشان در زمان پیش از جنگ جهانی دوم بود. نبود نوآوری و طراحی در طول سال های جنگ جهانی دوم، شرکت ها را مجبور کرد که کار را از جایی که متوقف کرده بودند، آغاز کنند. هنگامی که دوباره فرآیند تولید بازسازی شد، تلاش هایی برای طراحی خودروی مسافربری بزرگ بعدی شروع به اوجگیری کرد. بار دیگر، فورد عهده دار مسئولیت کاری تازه می شود. در روز 6 اردیبهشت ماه در سال 1327 خورشیدی برابر با روز 26 آوریل در سال 1948 میلادی، تولید نخستین مدل های خودروی فورد 1949، آغاز شد. خودروی فورد 1949، در حدود خرداد ماه برابر ماه ژوئن میلادی، وارد بازار شد و در حدود شش ماه از شورلت و در حدود نه ماه از پلیموث پیشی گرفت. خودروی جدید پیشرانه مدل های پیشین فورد را حفظ کرد. این خودرو با فروش بیش از یک ملیون دستگاه در یک بازه زمانی شانزده ماهه بسیار موفق بود. خودرو با یک 6 سیلندر 226 اینچ مکعبی به صورت استاندارد عرضه می شد، در حالی که یک نسخه اختیاری 239 اینچ مکعبی هشت سیلندر فلتهید، خودرو را کمی سرگرم کننده تر می کرد. جدا از ظاهر شیک و جدید، این خودرو ارتقاء مهندسی مدرنی نیز در طراحی خود داشت.

پایان جنگ جهانی دوم

ظاهر و عملکرد خودروها شبیه به همتایانشان در زمان پیش از جنگ جهانی دوم بود

زمانی که نازی‌ها سرانجام در روز 18 اردیبهشت ماه در سال 1324 خورشیدی برابر با روز 8 می در سال 1945 میلادی، تسلیم شدند، شرکت خودروسازی فورد (Ford Motor Company) با وجود جنگ شدید در اقیانوس آرام، شروع به آماده‌سازی کارخانه‌های خود برای بازگشت به حالت عادی کرد. در تیر ماه سال 1324 شمسی برابر با ژوئیه 1945 میلادی، حدود یک ماه پیش از تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم، نخستین فوردهای مدل 1325 ش (1946 م) (1946 Fords) شروع به ترک خط مونتاژ کارخانه کردند. با این وجود، به زودی خودروهای همه شرکت های خودروسازی شروع به ترک کارخانه های تولید کردند، اما همه آنها در یک چیز مشترک بودند، آنهم این بود که تقریباً ظاهر و عملکرد آنها شبیه به همتایانشان در زمان پیش از جنگ جهانی دوم بود.

نخستین فورد 1949

نبود نوآوری و طراحی در طول سال های جنگ جهانی دوم، شرکت ها را مجبور کرد که کار را از جایی که متوقف کرده بودند، آغاز کنند

نبود نوآوری و طراحی در طول سال های جنگ جهانی دوم، شرکت ها را مجبور کرد که کار را از جایی که متوقف کرده بودند، آغاز کنند. هنگامی که دوباره فرآیند تولید بازسازی شد، تلاش هایی برای طراحی خودروی مسافربری بزرگ بعدی شروع به اوجگیری کرد. بار دیگر، فورد عهده دار مسئولیت کاری تازه می شود. در روز 6 اردیبهشت ماه در سال 1327 خورشیدی برابر با روز 26 آوریل در سال 1948 میلادی، تولید نخستین مدل های خودروی فورد 1949 (1949 Ford) آغاز شد.

خودروی فورد 1949

با فروش بیش از یک ملیون دستگاه در یک بازه زمانی شانزده ماهه بسیار موفق بود

خودروی فورد 1949، در حدود خرداد ماه برابر ماه ژوئن میلادی، وارد بازار شد و در حدود شش ماه از شورلت (Chevrolet) و در حدود نه ماه از پلیموث (Plymouth) پیشی گرفت. خودروی جدید پیشرانه مدل های پیشین فورد را حفظ کرد. این خودرو با فروش بیش از یک ملیون دستگاه در یک بازه زمانی شانزده ماهه بسیار موفق بود.

مهندسی مدرن خودرو

جدا از ظاهر شیک و جدید، خودرو فورد مدل 1949، ارتقاء مهندسی مدرنی نیز در طراحی خود داشت

خودرو با یک 6 سیلندر 226 اینچ مکعبی به صورت استاندارد عرضه می شد، در حالی که یک نسخه اختیاری 239 اینچ مکعبی هشت سیلندر فلتهید (Flathead V8) خودرو را کمی سرگرم کننده تر می کرد. جدا از ظاهر شیک و جدید، این خودرو ارتقاء مهندسی مدرنی نیز در طراحی خود داشت. خودروی فورد 1949، بر طراحی مدل‌ها برای چند سال آینده و پس از آن تأثیر گذاشت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *