قطعات خودرو

تاریخ خودرو : قهرمان مسابقات نسکار دیل ارنهارت در دور نهایی مسابقات دایتونا 500 درگذشت

ابر ستاره اتومبیلرانی و قهرمان مسابقات نسکار دیل ارنهارت (Dale Earnhardt) در روز 30 بهمن ماه درسال 1379 خورشیدی برابر با روز 18 فوریه در سال 2001 میلادی، در حادثه ای در دور نهایی مسابقات دایتونا 500  درگذشت. یک تصادف سه خودرویی باعث شد که خودروی شماره سه که خودروی دیل ارنهارت بود با دیوار برخورد کند. کالبد شکافی نشان داد که دیل ارنهارت بلافاصله از ترومای غیر نافذ فوت کرده است. تصادف دردناک فوق منجر به این امر شد که نسکار اقدامات متعددی را برای بهبود ایمنی رانندگان الزامی کند.

آغازی بر پایان دیل ارنهارت : ابر ستاره ای محبوب

دیل ارنهارت در حادثه ای در دور نهایی مسابقات دایتونا 500  در دیتونا انترنشنال اسپیدوی درگذشت

ابر ستاره اتومبیلرانی و قهرمان مسابقات نسکار (NASCAR) دیل ارنهارت (Dale Earnhardt) در روز 30 بهمن ماه درسال 1379 خورشیدی برابر با روز 18 فوریه در سال 2001 میلادی، در حادثه ای در دور نهایی مسابقات دیتونا 500 (Daytona 500) در دیتونا انترنشنال اسپیدوی (Daytona International Speedway) یا پیست بین المللی دیتونا درگذشت.

تصادفی تلخ

تصادف سه خودرو باعث شد که خودروی شماره سه که دیل ارنهارت بود با دیواره برخورد کند

یک تصادف سه خودرویی باعث شد که خودروی شماره سه که خودروی دیل ارنهارت بود با دیوار بیرونی برخورد کند. یک کالبد شکافی نشان داد که دیل ارنهارت بلافاصله از ترومای غیر نافذ خفیف فوت کرده است. تصادف دردناک فوق منجر به این امر شد که نسکار اقدامات متعددی را برای بهبود ایمنی رانندگان الزامی کند.

پیشینه دیل ارنهارت : سراسر غرور و افتخار

دیل ارنهارت هفت جام قهرمانی نسکار را به دست آورد

پیشینه دیل ارنهارت در نسکار در سال 1354 ش (1975 م) با حضور در سری مسابقات نسکار آغاز شد. دیل ارنهارت در مدت زمان حضورش در مسابقات و پبست، هفتاد و شش جام سری را به دست آورد و هفت جام قهرمانی نسکار را نیز به دست آورد.

رکورد کم نظیر ارنهارت

عملکردی که دیل ارنهارت ثبت کرد پیشتر فقط ریچارد پتی موفق به ثبت آن شده بود

عملکردی که قهرمان مسابقات نسکار دیل ارنهارت ثبت کرد شاهکاری بود که پیشتر فقط ریچارد پتی (Richard Petty) موفق به انجام دادن آن شده بود.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *