قطعات خودرو

تاریخ خودرو : مک نامارا، رئیس فورد شد

مک نامارا، رئیس فورد شد. زمانی که رابرت استرنج مک نامارا در نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در طول جنگ جهانی دوم خدمت می کرد، تأثیر زیادی بر سرهنگ خود، چارلز تورنتون گذاشت. پس از جنگ، تورنتون مک نامارا و هشت سرباز دیگر را برای تشکیل یک تجارت مشاوره ای استخدام کرد. هدف آنها کمک به تجارت بزرگ برای تطبیق مجدد با تولید غیرنظامی بود. شرکت خودروسازی فورد که در آن زمان توسط هنری فورد دوم (Henry Ford II) رهبری می‌شد، این گروه را استخدام کرد تا مدیریت خود را اصلاح کند و شرکت را تغییر دهد. مک نامارا یکی از بازیگران اصلی است که مسئول تبدیل تاندربرد دو صندلی به یک خودروی پرفروش چهار نفره بود. یکی از بزرگترین پروژه هایی که او روی آن کار کرد، معرفی فورد فالکون (Ford Falcon) در سال 1338 ش (1959 م) بود. این خودروی کوچک و اقتصادی بسیار موفق بود. سال بعد، در روز 18 آبان ماه در سال 1339 خورشیدی برابر با روز 9 نوامبر در سال 1960 میلادی، فورد رابرت مک نامارا را به ریاست شرکت ارتقا داد. او نخستین فردی از خارج از خانواده فورد بود که از زمان تأسیس شرکت، این موقعیت را به دست آورد.

آغاز رابرت مک نامارا 

پس از جنگ، تورنتون مک نامارا و هشت سرباز دیگر را استخدام کرد

مک نامارا، رئیس فورد شد. زمانی که رابرت استرنج مک نامارا (Robert Strange McNamara) در نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در طول جنگ جهانی دوم خدمت می کرد، تأثیر زیادی بر سرهنگ خود، چارلز تورنتون گذاشت. پس از جنگ، تورنتون مک نامارا و هشت سرباز دیگر را برای تشکیل یک تجارت مشاوره ای استخدام کرد. هدف آنها کمک به تجارت بزرگ برای تطبیق مجدد با تولید غیرنظامی بود. شرکت خودروسازی فورد (Ford Motor) که در آن زمان توسط هنری فورد دوم (Henry Ford II) رهبری می‌شد، این گروه را استخدام کرد تا مدیریت خود را اصلاح کند و شرکت را تغییر دهد.

نخستین رییس خارج از خانواده فورد

مک نامارا مسئول تبدیل تاندربرد به یک خودروی پرفروش چهار نفره بود

مک نامارا یکی از بازیگران اصلی است که مسئول تبدیل تاندربرد (Thunderbird) دو صندلی به یک خودروی پرفروش چهار نفره بود. یکی از بزرگترین پروژه هایی که او روی آن کار کرد، معرفی فورد فالکون (Ford Falcon) در سال 1338 ش (1959 م) بود. این خودروی کوچک و اقتصادی بسیار موفق بود. سال بعد، در روز 18 آبان ماه در سال 1339 خورشیدی برابر با روز 9 نوامبر در سال 1960 میلادی، فورد رابرت مک نامارا را به ریاست شرکت ارتقا داد. او نخستین فردی از خارج از خانواده فورد بود که از زمان تأسیس شرکت، این موقعیت را به دست آورد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *