قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین خودروی چکر ساخته شد

نخستین خودروی چکر ساخته شد. شرکت چکر موتورز روز 27 خرداد ماه در سال 1302 خورشیدی برابر با روز 18 ژوئن در سال 1923 میلادی، پس از آن که موریس مارکین، لباس‌فروش شیکاگو و صاحب یک تجارت تعمیر بدنه خودرو، پانزده هزار دلار به یک شریک برای حمایت از شرکت کومنولث موتور وام داد، تأسیس شد. هنگامی که وام قابل بازپرداخت نشد، مارکین مالکیت شرکت کومنولث موتور را به دست گرفت. این شرکت خودروسازی در یکی از تأسیسات جولیت در ایلینویز خودروهای سواری شخصی تولید می کرد، اما مارکین تولید را تغییر داد تا بر ساخت تاکسی تمرکز کند. او سپس تجارت بدنه خودروی موجود خود را با کومنولث ادغام کرد تا چکر را شکل دهد و کارخانه تولید را به کالامازو میشیگان منتقل کرد. در روز 27 خرداد ماه در سال 1302 خورشیدی برابر با روز 18 ژوئن در سال 1923 میلادی، نخستین چکر مونتاژ شده در کارخانه کالامازو از خط مونتاژ خارج شد.

آغاز شرکت چکر موتورز

شرکت خودروسازی چکر موتورز در یکی از تأسیسات جولیت در ایلینویز خودروهای سواری شخصی تولید می کرد

نخستین خودروی چکر ساخته شد. شرکت چکر موتورز (Checker Motors Company) روز 27 خرداد ماه در سال 1302 خورشیدی برابر با روز 18 ژوئن در سال 1923 میلادی، پس از آن که موریس مارکین (Morris Markin)، لباس‌فروش شیکاگو و صاحب یک تجارت تعمیر بدنه خودرو، پانزده هزار دلار به یک شریک برای حمایت از شرکت کومنولث موتور (Commonwealth Motor) وام داد، تأسیس شد. هنگامی که وام قابل بازپرداخت نشد، مارکین مالکیت شرکت کومنولث موتور را به دست گرفت. این شرکت خودروسازی در یکی از تأسیسات جولیت (Joliet) در ایلینویز خودروهای سواری شخصی تولید می کرد، اما مارکین تولید را تغییر داد تا بر ساخت تاکسی تمرکز کند.

موریس مارکین و نخستین خودروی چکر مونتاژ شده

موریس مارکین تجارت بدنه خودروی موجود خود را با کومنولث ادغام کرد

موریس مارکین سپس تجارت بدنه خودروی موجود خود را با کومنولث ادغام کرد تا چکر (Checker) را شکل دهد و کارخانه تولید را به کالامازو (Kalamazoo) میشیگان منتقل کرد. در روز 27 خرداد ماه در سال 1302 خورشیدی برابر با روز 18 ژوئن در سال 1923 میلادی، نخستین چکر مونتاژ شده در کارخانه کالامازو از خط مونتاژ خارج شد.

تاکسی چکر

شرکت چکر موتورز اعلام ورشکستگی کرد و سال بعد، پس از فروخته شدن دفتر مرکزی، فعالیت تجاری اش متوقف شد

کالامازو محل تولید چکر باقی ماند تا اینکه آخرین دستگاه آن پنجاه و نه سال بعد، در سال 1361 ش (1982 م) کارخانه را ترک کرد. در سال 1389 ش (2009 م) شرکت چکر موتورز اعلام ورشکستگی کرد و سال بعد، پس از فروخته شدن دفتر مرکزی، فعالیت تجاری اش متوقف شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *