قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نمونه اولیه خودرو توربین کرایسلر معرفی شد

نمونه اولیه خودرو توربین کرایسلر معرفی شد. نسخه پیش تولید خودرو توربین کرایسلر، یک کوپه آزمایشی با موتور توربین، در روز 25 اردیبهشت ماه در سال 1341 خورشیدی برابر با روز 15 می در سال 1962 میلادی، در شهر نیویورک به نمایش درآمد. مطمئناً این نخستین خودروی توربین از کرایسلر نبود و آخرین هم نبود. طی دو سال بعد از آن، نسخه جدیدی معرفی شد و در واقع در خط تولید قرار گرفت. در مجموع پنجاه و پنج دستگاه خودرو از این طرح جدید ساخته خواهد شد. هر یک از اینها توسط استودیوی طراحی ایتالیایی کاروتزریا گیا یک رنگ روی بدنه خود دریافت کردند. مونتاژ نهایی در دیترویت انجام شد که در آن خودرو ترمزهای برقی، فرمان برقی و گیربکس دریافت کرد. مجموع کارکرد خودرو به شرکت کرایسلر کمک کرد تا مشکلات و مزایای خودروها را تشخیص دهد. در حالی که تولید موتور توربین پرهزینه بود، مشکلات و مسائل دیگری نیز یافت شد که عبارت بودند از یک روش استارت پیچیده، مصرف سوخت ضعیف، شتاب گیری دشوار و صدای بیش از حد. کرایسلر در ابتدا دو خودرو را نگه داشت، اما اکنون هشت خودرو را می‌توان در موزه‌ها پیدا کرد. کرایسلر در سال 1358 ش (1979 م) برنامه موتور توربین خود را به دلیل ناتوانی در رعایت مقررات دولتی برای آلایندگی و انتشار گازهای گلخانه ای به پایان رساند.

آغاز توربین کرایسلر

مطمئناً این نخستین خودروی توربین از کرایسلر نبود و آخرین هم نبود

نمونه اولیه خودرو توربین کرایسلر معرفی شد. نسخه پیش تولید خودرو توربین کرایسلر (Chrysler Turbine car)، یک کوپه آزمایشی با موتور توربین، در روز 25 اردیبهشت ماه در سال 1341 خورشیدی برابر با روز 15 می در سال 1962 میلادی، در هتل والدورفاستوریا (Waldorf-Astoria) در شهر نیویورک به نمایش درآمد. مطمئناً این نخستین خودروی توربین از کرایسلر نبود و آخرین هم نبود. طی دو سال بعد از آن، نسخه جدیدی معرفی شد و در واقع در خط تولید قرار گرفت. در مجموع پنجاه و پنج دستگاه خودرو از این طرح جدید ساخته خواهد شد. هر یک از اینها توسط استودیوی طراحی ایتالیایی کاروتزریا گیا (Carrozzeria Ghia) یک رنگ روی بدنه خود دریافت کردند. مونتاژ نهایی در دیترویت انجام شد که در آن خودرو ترمزهای برقی، فرمان برقی و گیربکس دریافت کرد.

مجموع کارکرد خودرو

در حالی که تولید موتور توربین پرهزینه بود، مسائل دیگری یافت شد

مجموع کارکرد خودرو به شرکت کرایسلر کمک کرد تا مشکلات و مزایای خودروها را تشخیص دهد. در حالی که تولید موتور توربین پرهزینه بود، مشکلات و مسائل دیگری نیز یافت شد که عبارت بودند از یک روش استارت پیچیده، مصرف سوخت ضعیف، شتاب گیری دشوار و صدای بیش از حد.

پایان توربین کرایسلر

کرایسلر برنامه موتور توربین خود را به دلیل ناتوانی در رعایت مقررات آلایندگی به پایان رساند

کرایسلر در ابتدا دو خودرو را نگه داشت، اما اکنون هشت خودرو را می‌توان در موزه‌ها پیدا کرد. کرایسلر در سال 1358 ش (1979 م) برنامه موتور توربین خود را به دلیل ناتوانی در رعایت مقررات دولتی برای آلایندگی و انتشار گازهای گلخانه ای به پایان رساند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *