قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نیسان بازگشت جی تی- آر را اعلام کرد

نیسان بازگشت جی تی- آر را اعلام کرد. نیسان در نمایشگاه خودروی توکیو در روز 1 آبان ماه در سال 1386 خورشیدی برابر با روز 23 اکتبر در سال 2007 میلادی، رسماً معرفی جی تی-آر (GT-R) را اعلام کرد. این نشان پس از مدل سال ۱۳۵۳ ش / ۱۹۷۴ م، ناپدید شد و دوباره از سال ۱۳۶۸ ش / ۱۹۸۹ م، تا ۱۳۸۱ ش / ۲۰۰۲ م، ظاهر شد. در طول سال ها جی تی آر، تبدیل به یک سطح نمادین تجهیزات یا ویژگی‌های خاص خودرو شد و این خودروساز ژاپنی را وادار کرد تا هیولایی را که نیسان جی تی-آر تمام چرخ متحرک بود، را معرفی کند. نیسان جی تی-آر، یک خودروی کاملاً جدید برای سال ۱۳۸۶ ش / ۲۰۰۷ م، بود که به سختی اثری از میراث اسکایلاین خود را خارج از چهار چراغ عقب گرد خود داشت. مهندسی و طراحی این خودرو توانایی آن را برای جاده و پیست ثابت کرده است. در نخستین نسخه خود، یک وی آر ۳۸ با قدرت 480 اسب بخار 3.8 لیتری توربوی دوگانه (V6m)، در زیر کاپوت قرار گرفت. این موتور به گیربکس دو کلاچه نوع جی آر۶ با تعویض دنده متصل می شود. تا سال ۱۴۰۱ ش / ۲۰۲۲ م، برخی از آنها بر اساس گزینه های انتخاب شده بیش از 700 اسب بخار قدرت داشتند.

آغاز جی تی-آر

خودروساز ژاپنی نیسان جی تی-آر تمام چرخ متحرک را معرفی کرد

نیسان بازگشت جی تی- آر را اعلام کرد. نیسان در نمایشگاه خودروی توکیو (Tokyo Motor Show) در روز 1 آبان ماه در سال 1386 خورشیدی برابر با روز 23 اکتبر در سال 2007 میلادی، رسماً معرفی جی تیآر (GT-R) را اعلام کرد. این نشان پس از مدل سال ۱۳۵۳ ش / ۱۹۷۴ م، ناپدید شد و دوباره از سال ۱۳۶۸ ش / ۱۹۸۹ م، تا ۱۳۸۱ ش / ۲۰۰۲ م، ظاهر شد. در طول سال ها جی تی آر، تبدیل به یک سطح نمادین تجهیزات یا ویژگی‌های خاص خودرو شد و این خودروساز ژاپنی را وادار کرد تا هیولایی را که نیسان جی تیآر تمام چرخ متحرک بود، را معرفی کند.

مشخصات نیسان جی تی-آر

مهندسی و طراحی این خودرو توانایی آن را برای جاده و پیست ثابت کرد

نیسان جی تی-آر، یک خودروی کاملاً جدید برای سال ۱۳۸۶ ش / ۲۰۰۷ م، بود که به سختی اثری از میراث اسکایلاین خود را خارج از چهار چراغ عقب گرد خود داشت. مهندسی و طراحی این خودرو توانایی آن را برای جاده و پیست ثابت کرده است. در نخستین نسخه خود، یک وی آر ۳۸ (VR38) با قدرت 480 اسب بخار 3.8 لیتری توربوی دوگانه (V6m)، در زیر کاپوت قرار گرفت. این موتور به گیربکس دو کلاچه نوع جی آر۶ (GR6) با تعویض دنده متصل می شود. تا سال ۱۴۰۱ ش / ۲۰۲۲ م، برخی از آنها بر اساس گزینه های انتخاب شده بیش از 700 اسب بخار قدرت داشتند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *